طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی


طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی

کرمفیل، نوعی کرم پرکاربرد در قنادی و نانوایی است که امروزه به صورت صنعتی نیز تهیه شده و در بسته بندی هایی به مشتریان مصارف خانگی عرضه می گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی آشنا نمائیم. با ما همراه باشید.

کرمفیل، نوعی کرم پرکاربرد در قنادی و نانوایی است که به عنوان مغز در انواع پای، تارت، کیک، دونات و نان‌های حجیم استفاده می‌شود و از مزایای نوع صنعتی آن می‌توان به پایداری در دمای بالا و حرارت پخت، دمای انجماد و دمای محیط اشاره کرد که باعث شده به عنوان مغز در انواع کیک و مافین در زمان پخت به خمیر اضافه شود. همچنین زمان نگهداری کرمفیل صنعتی بالاست و می‌توان آن را به مدت یک الی دو سال در فریزر نگهداری کرد. این کرم در طعم‌های مختلف شیری، عسلی، شکلاتی، وانیلی، کاراملی و... در بازار موجود است و به عنوان یک مغز در طعم‌های مختلف، بسیار مناسب است.

طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی

کرمفیل شکلاتی و کاراملی سبک و فوق‌العاده خوشمزه هستند که به راحتی می‌توانید در خانه به عنوان دسر یا مغز در انواع شیرینی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی آشنا نمائیم؛ با ما همراه باشید...

طرز تهیه کرمفیل شکلاتی

مواد لازم برای تهیه کرمفیل شکلاتی
کره 55 گرم
شیر 2 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
شکر 1/2 پیمانه
زرده تخم مرغ 2 عدد
نشاسته ذرت 1/4 پیمانه
نمک 1/2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
دستور تهیه: در قابلمه مناسبى تخم مرغ، زرده‌های تخم مرغ، شکر و پودر کاکائو را مخلوط کرده و مواد را با همزن برقى بزنید تا حجمش دو برابر شود. نشاسته ذرت و نمک را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. شیر را به مخلوط اضافه کرده و سپس مواد را روى حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا شروع به حباب زدن کرده و غلیظ شود. دقت کنید مواد نجوشد و به محض غلیظ شدن از روى حرارت بردارید. کره را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا مواد یکدست شود. کرم را با همزن برقى به مدت پنچ دقیقه همزده تا کاملا یکدست شود. کرم را در ظرف مناسبى ریخته و به مدت سه ساعت در یخچال استراحت دهید تا قابل مصرف شود.


طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی

طرز تهیه کرمفیل کاراملی

مواد لازم برای تهیه کرمفیل کاراملی
شکر 450 گرم
تخم مرغ 10 عدد
شیر 3 فنجان
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
دستور تهیه: 1.5 فنجان از شکر را با ۴ قاشق آب در ظرف کوچکی ریخته، روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شکر آب شده و رنگ آن طلایی شود. نیمی از این شربت را در ظرف مخصوص کرمفیل که بهتر است از جنس پیرکس و گود باشد ریخته و در ظرف بچرخانید تا همه بدنه ظرف به آن آغشته شود. نیم دیگر شربت را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و دوباره روی حرارت قرار دهید تا شکر‌های کارامل شده حل شود و شربت کمی غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود. زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کرده، زرده‌ها را با بقیه شکر و وانیل مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا کاملا سفت و سفید شوند. در ظرفی جداگانه ۵ عدد از سفیده‌های تخم مرغ را بزنید تا سفید شود. شیر را جوشانده و در حالی که داغ است روی زرده تخم مرغ بریزید، سفیده را نیز اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. مایه حاصل را در ظرف آغشته به کارامل ریخته و کرم را به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید و یا از روش بن ماری استفاده کرده و آن را روی بخار آب قرار دهید تا بپزد. پس از ۱ ساعت، یک چنگال در آن فرو کرده و اگر چیزی به چنگال نچسبید آن را از فر خارج کرده یا از روی بخار بردارید. اجازه دهید تا کمی خنک شود، سپس در ظرف مناسب برگردانید و از شربت کاراملی که قبلا تهیه کرده بودید روی آن بدهید.


طرز تهیه کرمفیل شکلاتی و کاراملی


گروه آشپزی ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس