کسب درآمد از چهل تکه دوزی


کسب درآمد از چهل تکه دوزی

اگر روحیت با کارهای پشت میز نشینی و کارمندی سازگار نیست، اگر تنوع طلب هستی و دوست داری کارهای متفاوت رو تجربه کنی، اگر رگه هایی از هنر رو در خودت می بینی، اگر هنوز شغل دلخواه خودتو پیدا نکردی و یا به هزار اما و اگر دیگه دنبال یک کار متفاوت و خود اشتغالی هستی، برات پیشنهاد جالبی دارم. سال هاست که افراد زیادی از راه خیاطی، پول خوبی به دست میارن...

اگر روحیت با کارهای پشت میز نشینی و کارمندی سازگار نیست، اگر تنوع طلب هستی و دوست داری کارهای متفاوت رو تجربه کنی، اگر رگه هایی از هنر رو در خودت می بینی، اگر هنوز شغل دلخواه خودتو پیدا نکردی و یا به هزار اما و اگر دیگه دنبال یک کار متفاوت و خود اشتغالی هستی، برات پیشنهاد جالبی دارم. سال هاست که افراد زیادی از راه خیاطی، پول خوبی به دست میارن و کسب و کار موفقی هم راه انداختن. اگر اهل دوخت و دوز هستی، می تونی روی چهل تکه دوزی به عنوان یک شغل پر درآمد حساب کنی. چهل تکه دوزی یک هنر قدیمیه که اغلب مادر بزرگ ها با اون آشنایی دارن. هنرهای اصیل همیشه طرفدار دارن و روی بورس هستن. این روزها چهل تکه دوزی یکی از پر فروش ترین کارها در فروشگاه های معتبر هست. در این مطلب از ببر و بدوز با این هنر قدیمی بیشتر آشنا میشی.

کسب درآمد از چهل تکه دوزیhttps://beborobedooz.com

چهل تکه دوزی چیست؟

چهل تکه دوزی در شهرهای مختلف اسم های متفاوتی داره، تکه دوزی، خاتم دوزی و لندره دوزی همگی نوعی چهل تکه دوزی هستن. مادر بزرگ ها در قدیم از پارچه های اضافی و گل گلی، برای سرویس عروس لوازم زیبایی تهیه می کردن. جالبیه چهل تکه دوزی به روش مادر بزرگ ها اینه که، هر کار با کار بعدی فرق می کرد. در واقع هیچ دو کاری به طور دقیق مثل هم نبود. قرار دادن تکه های پارچه کنار هم و دوخت اون به پارچه اصلی، اساس کار چهل تکه دوزی رو تشکیل میده.

این هنر زیبا که این روزها خیلی هم مد شده، میتونه برای جهیزیه عروس، سرویس سیسمونی، لوازم آشپزخانه مثل پیش بند و دستگیره و اینا هم استفاده بشه. حتما در بازار روتختی های تکه دوزی شده رو دیدین که چه قیمت های بالایی هم دارن! اگر از نگاه کردن به این هنر ظریف و زیبا لذت می بری و کمی هم ذوق و سلیقه داری می تونی همین امروز خودت شروع به کار کنی. در این مطلب هم آموزش دوخت کوسن نمدی رو گذاشتم.

لوازم مورد نیاز در چهل تکه دوزی

علاقه به کارهای خیاطی شرط اول برای این کار هست. البته لازم نیست خیاط حرفه ای باشی و به صورت تخصصی در مزون های لباس کار کرده باشی. آشنایی اولیه و بیشتر از اون خلاقیت برای شروع کافیه. از کارهای کوچکتر شروع کن تا کم کم تجربه بیشتری به دست بیاری. این روزها تکه دوزی ها و چهل تکه ها با دست انجام نمیشه و از چرخ خیاطی برای دوخت قسمت های مختلف پارچه استفاده میشه. اگر روی درآمد این کار حساب می کنی باید چرخ خیاطی حرفه ای داشته باشی. البته با همین چرخ خیاطی های خانگی هم خانم های زیادی انجام میدن که خوب هم فروش میره. کل وسایل برای شروع کار این ها هستن:

چرخ خیاطی پارچه الگو نخ قیچی خط کش مداد

یک پارچه اصلی برای زیر کار لازمه که معمولا برای روتختی و رو مبلی از جنس های مرغوب استفاده میشه. برای تکه های رنگارنگ هم به چند رنگ پارچه گلدار احتیاج داری. قسمت اصلی کار مربوط به الگو و طرح اصلی چهل تکه هست. مادر بزرگ ها سلیقه ای کار می کردن و الگوی چاپی و اینا نداشتن ولی بهتره از الگوی آماده استفاده کنی و یا خودت الگوی نهایی رو طراحی کنی تا کار شکیل تر بشه. عروس خانم های جوان امروزی، طرح های خاص رو بیشتر می پسندن پس سلیقه بازار رو هم در نظر بگیر.

کسب درآمد از چهل تکه دوزیhttps://beborobedooz.com

اصول دوخت چهل تکه

چهل تکه به معنی استفاده از تکه های مختلف و زیاد روی طرح هست. قطعات ریز و درشت از پارچه های رنگارنگ با کوک به هم وصل شده و بعد روی کار اصلی نصب میشن. این تکه ها به شکل مربع، سه گوش، لوزی، دایره و حتی نواری هستن. انواع پارچه های ساده، گلدار، خالدار و چهارخانه رو هم برای تکه ها میشه استفاده کرد. البته بهتره ضخامت و جنس این تکه ها یکی باشه و هماهنگی داشته باشه.

هر چند ظاهر کار چهل تکه خیلی پیچیده نیست ولی ظریف کاری و تمیز کاری زیادی لازمه تا یک کار خوب دوخته بشه. مشتری به دنبال جنس با کیفیت و مرغوب هست و باید دوخت ها با حوصله و ظریف زده بشه و طرح ها و رنگ ها هم با دقت انتخاب بشه در این صورت مشکلی برای فروش وجود نداره.

مزایای چهل تکه دوزی

این هنر زیبا یکی از پر فروش ترین کارها هست که هنوز بسیار طرفدار داره و مشکلی از نظر فروش و مشتری وجود نداره. البته تجربه و تمیزی کار روی فروش و درآمد تاثیر داره. چهل تکه دوزی از مشاغل خانگی با ساعات کاری آزاد هست. در واقع تنظیم ساعت کاری بستگی به وقت آزاد داره. البته اگر سفارش بزرگی داشته باشی باید وقت بیشتری براش بزاری.

در موقع بیکاری هم می تونی مجموعه های کوچک لوازم آشپزخانه رو تهیه کنی و روی هر کدوم به طور جداگانه قیمت گذاری کنی. پیش بند، حوله، دم کنی، دستگیره، دستمال، زیر بشقابی و زیر لیوانی، روقوری و وسایلی مثل این ها همیشه خریدار داره. مجمعه کامل چهل تکه لوازم آشپزخانه 24 تکه هست ولی به صورت تکی هم به فروش میره. اگر مدل های بیشتر و با طرح های متفاوت داشته باشی، مشتری بیشتری هم جذب می کنی. لوازم

لوازم اولیه این کار هم خیلی گرون نیست و نیاز به سرمایه چندانی نداره. بهتره یک اتاق رو به این کار اختصاص بدی که دارای چندین قفسه برای چیدن لوازم خیاطی باشه. کارهای خود اشتغالی مثل خیاطی نیاز به علاقه زیاد داره. برای اینکه درآمد ثابت و قابل قبولی ار چهل تکه دوزی به دست بیاری، کمی زمان لازمه. کم کم مشتری ها با طرز دوخت و نوع کارها آشنا میشن و کارهای بیشتری رو می تونی بفروشی.

مهم اینه که شروع کنی و تجربه به دست بیاری. کلاس هایی هم هست که به صورت حرفه ای این هنر اصیل و قدیمی رو آموزش میدن و از نزدیک می تونی با طرز کار چهل تکه آشنا بشی. همین امروز شروع کم و کسب و کار خونگی خودت رو راه اندازی کن. بازار کار رقابتیه و کسانی که ایده های بهتری دارن و بیشتر برای کارهاشون وقت میزان موفق تر هستن.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت