افزایش پروژه‌ های منعقد شده پژوهشگاه مواد و انرژی در سال 96


افزایش پروژه‌ های منعقد شده پژوهشگاه مواد و انرژی در سال 96

تهران- ایرنا- تعداد پروژه‌ های منعقد شده توسط پژوهشگاه مواد و انرژی در سال 96به 42 پروژه با مبلغ دو میلیارد و 250 میلیون تومان رسید که نسبت به سال 1395 افزایش داشته است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، شرکت آکسون انرژی، استانداری البرز، پژوهشگاه نیرو، شرکت پالایش قطران ذغال سنگ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، صنایع نوین وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت توان، جهاد دانشگاهی و مرکز تحقیقات سرطان، طرف قرارداد با پژوهشگاه مواد و انرژی در سال جاری هستند.
معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی در این خصوص به قرارداد با شرکت آکسون انرژی نماینده انحصاری کره جنوبی در ایران اشاره کرد وگفت: این قرارداد، اولین فروش دانش فنی پژوهشگاه است که در هفته پژوهش امسال قرارداد آن منعقد شد.
دکتر علیرضا کلاهی با اشاره به اقدامات این معاونت در سال 96 اظهار کرد: امسال تلاش کردیم بانک اطلاعاتی مشتریان مرتبط با پژوهشگاه را تکمیل کنیم و هدفمند و با تمرکز روی مشتریان با پتانسیل بالاتر از طریق مکاتبه، برگزاری جلسات، معرفی توانمندی های اعضای هیات علمی، انعقاد تفاهم نامه و ارسال پیشنهادهای پروژه، موفق به عقد قراردادهای بیشتر شده و زمینه سازی برای همکاری های آتی را فراهم آوریم.
وی گفت: یکی دیگر از شاخص های پیشرفت فناوری امسال، اصلاح آیین نامه پروژه های قراردادی بود، به صورتی که منافع اعضای هیات علمی با اهداف پژوهشگاه هم راستا شود و این منجر به انگیزه ای مضاعف برای فعالیت اعضای هیئت علمی شد.
دکتر کلاهی ادامه داد: در بحث تاسیس شرکت های دانش بنیان، 28 واحد فناور شناسایی شدند که از این تعداد، 6 واحد فناور در مرحله ثبت شرکت قرار دارند.
وی افزود: در راستای تشویق همکاران به ثبت شرکت های دانش بنیان و همچنین قانونمند شدن این فعالیت، آیین نامه نحوه حمایت و استقرار شرکت های دانش بنیان برای تصویب به هیات امنای پژوهشگاه ارائه شد.
دکتر کلاهی در ادامه از تکمیل بانک اطلاعاتی پروژه های قراردادی و پروپوزال های ارسال شده به صنایع، از سال 84 تاکنون خبر داد و افزود: همچنین بانک اطلاعاتی طرح های قابل تجاری سازی پژوهشگاه آماده شده که در حال حاضر 60 طرح در آن ثبت شده و از این تعداد حدود 30 مورد به صورت بروشور به چاپ رسیده است.
معاون فناوری پژوهشگاه همچنین فعال شدن واحد تجاری سازی در معاونت فناوری در سال جاری را در راستای حرکت به سوی تکمیل چرخه ایده به ثروت در پژوهشگاه دانست.
کلاهی اظهار کرد: امسال این معاونت با رویکرد جدیدی نسبت به برگزاری نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه جانبی کنفرانس بین المللی مهندسی مواد، نمایشگاه ربع رشیدی تبریز، نمایشگاه های هفته پژوهش استان و کشور، با همکاری معاونت پژوهشی پژوهشگاه، اقدام کرد و تعداد 6 دستگاه ساخته شده توسط اعضای هیات علمی پژوهشگاه را درکنار سایر فعالیت های اعضای هیات علمی از جمله طرح های قابل تجاری سازی در این نمایشگاه ها عرضه کرد.
علمی**9157*2017
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق