چگونه بودهی لینوکس Bodhi Linux را نصب کنیم؟


اگر به دنبال نسخه ای سبک از لینوکس بر پایه ابونتو می گردید و هنوز چیز مناسبی پیدا نکرده اید به نظرم بودهی لینوکس برای شما مناسب باشد. بودهی لینوکس در محیط دسکتاپ سبکی اجرا می شود. فضای اشغال شده توسط این توزیع لینوکس 100 مگابایت است. علاوه بر محیط دسکتاپ بسیار سبک، بودهی فضای کمی هم اشغال می کند در واقع بصورت پیشفرض...

اگر به دنبال نسخه ای سبک از لینوکس بر پایه ابونتو می گردید و هنوز چیز مناسبی پیدا نکرده اید به نظرم بودهی لینوکس برای شما مناسب باشد.

بودهی لینوکس در محیط دسکتاپ سبکی اجرا می شود. فضای اشغال شده توسط این توزیع لینوکس ۱۰۰ مگابایت است. علاوه بر محیط دسکتاپ بسیار سبک، بودهی فضای کمی هم اشغال می کند در واقع بصورت پیشفرض تنها چند برنامه نصب شده دارد.

بودهی لینوکس برای کسانی که فضای ذخیره سازی کمی دارند مناسب است. این سیستم عامل بخصوص برای کسانی که کامیپوترهای قدیمی و ضعیف دارند گزینه عالی به شمار می رود.

آموزش نصب Bodhi Linux / ساخت دیسک لایو

برای شروع باید تعدادی برنامه نصب کنید. اول جدیدترین فایل ISO را دانلود کنید. همچنین به یک فلش USB ایمیج با حجم ۱ گیگابایت و ابزار فلش Etcher USB نیاز دارید.

تذکر: برای دانلود جدیدترین فایل ISO بودهی لینوکس از طریق گزینه تورنت اقدام کرده تا حجم کمتری از اینترنت را مصرف کنید.

وقتی همه چیز را دانلود کردید، USB را به کامپیوتر وصل کنید و Etcher را باز کنید. سپس برای فلش کردن روی گزینه Select Image کلیک کرده و فایل ISO را که دانلود کرده اید و USB اینستالر را با آن ساخته اید انتخاب کنید. سپس select drive را انتخاب کنید و روی درایوی که می خواهید فایل ISO را در آن فلش کنید، کلیک کرده و با کلیک روی Flashعملیات ساخت لایو دیسک (Live disc) را شروع کنید.

یادتان باشد که ساخت لایو دیسک زمان زیادی می برد پس منتظر باشید تا Etcher پیغام پایان کار را بدهد.

بوت کردن لایو دیسک

در مرحله بعدی کامپیوتر را ری استارت کرده و وارد تنظیمات بایوس شود و از طریق تغییر تنظیمات بوت لودر ، بوت کامپیوتر را روی فلش USB قرار دهید.

البته تنظیمات بایوس هر کامپیوتر کلید متفاوتی دارد. برای برخی کامپیوترها از کلید F2 و برای برخی دیگر از escap و Delete باید استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

چگونه باگ SQL سایت را با ابزار SQLiv در کالی لینوکس پیدا کنیم؟

آموزش بهینه سازی هارد SSD در سرور لینوکس

ترفند اجرای بازی های پلی استیشن در لینوکس

نصب Bodhi Linux

وقتی لایو دیسکتان بوت شده می توانید دسکتاپ بودهی را ببینید. همچنین مرورگر وبی برای شما باز می شود که راهنمای بودهی و هر آنچه که لازم است در مورد آن بدانید را برای شما نمایش می دهد. می توانید پنجره مرورگر را ببندید و نصب بودهی لینوکس را شروع کنید. برای نصب روی پنل لوگوی Bodhi Linux کلیک کنید.

چگونه بودهی لینوکس Bodhi Linux را نصب کنیم؟

در صفحه اول، اینستالر شما را به خواندن راهنما دعوت می کند. این راهنماها حاوی ویژگی های جدید و بهبودهای سیستم عامل است که بد نیست نگاهی به آن ها بیندازید.

در مرحله بعدی روی زبان مورد نظرتان در سایدبار کلیک کرده و برای ادامه روی Continue کلیک کنید. در صفحه بعدی بودهی از شما سوال می کند که آیا می خواهید بروزرسانی ها را دریافت کنید. نیازی به این کار نیست چون زمان زیادی می برد ولی ما توصیه می کنیم که تیک این گزینه را بزنید. در ضمن گزینه Install third-party software را نیز انتخاب کنید تا مطمئن شوید همه دستگاههایتان درایورهای مورد نظر را دریافت کنند. حالا که تیک هر دو گزینه را زدید روی Continue برای ادامه کار کلیک کنید.

در صفحه بعدی باید نوع نصب بودهی را انتخاب کنید. گزینه های زیادی وجود دارد ولی معمولا انتخاب اولین گزینه بهترین انتخاب است چرا که اینستالر بهترین نوع نصب برای کامپیوتر شما را تخیص می دهد.

باری مثال اگر بخواهید آن را در کامپیوتری که ویندوز دارد نصب کنید. به شما پیشنهاد نصب در کنار ویندوز را می دهد و اگر کامپیوتر بدون سیستم عامل باشد گزینه Erase disk and install Bodhi بهترین انتخاب است.

چگونه بودهی لینوکس Bodhi Linux را نصب کنیم؟

وقتی نوع نصب را انتخاب کردید روی گزینه Install Now کلیک کنید. حالا اینستالر شروع به فایل ها به درایو مورد نظر کرده و همه تنظیمات مورد نظر را انجام می دهد. وقتی همه چیز نصب شد باید چیزهایی مثل نام کاربری، منطقه زمانی، پسورد و .. را دستی تنظیم کنید.

وقتی همه موارد را انجام داید پیغامی روی صفحه مبنی بر اتمام نصب ظاهر می شود

چگونه بودهی لینوکس Bodhi Linux را نصب کنیم؟

برای خروج از لایو دیسک بودهی روی Restart کلیک کرده و USB را از کامپیوتر جدا کنید. وقتی ریستارت تمام شد از کلید اینتر برای اجرای سیستم عامل مورد نظر استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

آموزش نصب لینوکس در ویندوز ۱۰

منبع

چگونه بودهی لینوکس Bodhi Linux را نصب کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین