نجات بچه فیل از چنگال شیرهای گرسنه توسط بوفالوها | فیلم


فیل ها در ابتدا دارای عاج های شیری هستند که پس از مدتی افتاده و عاج های اصلی جایگزین آن می شوند. معمولا هر فیل در طول زندگی خود 6 یا 7 بار دندان های خود را تعویض می کند و آن هم به دلیل استفاده بسیار زیاد از دندان است. فیل ها به طور متوسط در شبانه روز 2 تا 3 ساعت می خوابند و در طول روز چیزی در حدود 150 کیلوگرم غذا می خورند تا بتوانند پاسخ گوی...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

نجات بچه فیل از چنگال شیرهای گرسنه توسط بوفالوها | فیلم

صحنه هایی از زندگی جالب فیل‌ها | فیلم...

نجات بچه فیل از چنگال شیرهای گرسنه توسط بوفالوها | فیلم

حمله شبانه 30 شیر گرسنه به گله فیل‌ها و شکار ...

نجات بچه فیل از چنگال شیرهای گرسنه توسط بوفالوها | فیلم

جگلاین؛ گربه بی‌نظیر حاصل جفت‌گیری جگوار و شی...

فیل ها در ابتدا دارای عاج های شیری هستند که پس از مدتی افتاده و عاج های اصلی جایگزین آن می شوند. معمولا هر فیل در طول زندگی خود ۶ یا ۷ بار دندان های خود را تعویض می کند و آن هم به دلیل استفاده بسیار زیاد از دندان است. فیل ها به طور متوسط در شبانه روز ۲ تا ۳ ساعت می خوابند و در طول روز چیزی در حدود ۱۵۰ کیلوگرم غذا می خورند تا بتوانند پاسخ گوی نیازهای بدن بزرگ خود باشند.

گذشته از اندازه فیل‌ها، دو چیز دیگر که آن‌ها را از بقیه پستانداران متمایز می‌کند، خرطوم و عاج آنهاست. خرطوم، بینی فیل است. خرطوم استخوان ندارد ولی ماهیچه‌ای است و یک یا دو لب انگشت در نوک آن وجود دارد. فیل‌ها از خرطوم برای نفس کشیدن و آب خوردن استفاده می‌کنند، به این صورت که ابتدا آب را بالا می‌کشد و سپس آن را از گلویش پایین می‌فرستد. خرطوم فیل مثل دست نیز عمل می‌کند. هم آنقدر قوی است که می‌تواند شاخه‌های پربرگ را با آن‌ها بشکند و هم آنقدر دقیق که می‌تواند میوه‌ای به کوچکی تمشک را با آن بردارد.

(۳۸)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : حیات وحش آفریقا, شیر, فیل, فیلم حیات وحش, فیلم حیوانات, فیلم حیوانات وحشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها