کتاب «فرهنگ عامیانه مردم همدان به روایت میرزاعلی اکبر» رونمایی شد


کتاب «فرهنگ عامیانه مردم همدان به روایت میرزاعلی اکبر» رونمایی شد

همدان - همزمان با حضور جمعی از نویسندگان، تاریخ پژوهان، فرهیختگان و مسئولین دستگاه های اجرایی، از کتاب «فرهنگ عامیانه مردم همدان به روایت میرزا علی اکبر» در همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران و با حضور جمعی از نویسندگان، تاریخ پژوهان، فرهیختگان و مسئولین دستگاه های اجرایی، از کتاب «فرهنگ عامیانه مردم همدان به روایت میرزا علی اکبر» در همدان رونمایی شد.

این کتاب برگرفته از ۳۵ جلسه مصاحبه تاریخ شفاهی از سوی واحد تاریخ شفاهی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان با هنرمند زنده یاد علی اکبر محمودی وثاق است که با تلاش محمد حسین یزدانی راد، محقق، مولف و پژوهشگر کتاب تهیه و توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.

مولف و پژوهشگر کتاب ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی با اشاره به تاریخچه تاریخ شفاهی در ایران و جهان افزود: پروژه های بسیاری قابل اجرا در حوزه تاریخ شفاهی است که نیازمند حمایت و توجه خاص مسئولین استانی و کشوری است.

محمد حسین یزدانی راد افزود: انجام مصاحبه های تاریخ شفاهی حاصل فرآیندهای متعدد و همکاری افراد مختلف است که نتیجه و محصول نهایی، ابعاد مختلف و حلقه های مفقوده تاریخ ملی و محلی ایران را هویدا می کند.

وی افزود: تاریخ شفاهی باید بر اساس فنون صحیح مصاحبه و با شناخت کامل نسبت به شخص و موضوع انجام شود که این کار بر اساس قواعد جاری آن در مرکز اسناد همدان به جد در حال اجرا است و امیدواریم حاصل تلاش این واحد و کارکنان مرکز اسناد همدان معرفی بخشی از تاریخ این مرز و بوم به جوانان و آینده سازان مملکت باشد.

وی با اشاره به تاریخچه فرهنگ و ادب بومی منطقه همدان، به زوایای مختلف و کاربردی تاریخ شفاهی در تحقیقات تاریخی اشاره کرد و به تشریح چگونگی به کارگیری تاریخ شفاهی در تحقیقات میدانی اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در