مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای


مطلب مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ هفته گذشته شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای، با ارائه جزئیاتی از مشخصات فنی، موتور و پیشرانه و تجهیزات آخرین نسل از شاسی بلند سایز...

هفته گذشته شرکت خودروسازی کره‌ای هیوندای، با ارائه جزئیاتی از مشخصات فنی، موتور و پیشرانه و تجهیزات آخرین نسل از شاسی بلند سایز متوسط خود هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ ، به معرفی رسمی پیش از موعد این محصول پرداخت.

هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) یک نمونه در خودروهای کلاس بدنه اس یو وی (SUV) سایز متوسط است که از سال ۲۰۰۱ در فهرست محصولات این شرکت قرار دارد. نسل اول در سال ۲۰۰۱ معرفی گردید و تا سال ۲۰۰۶ در خط تولید قرار داشت. نسل دوم نیز مابین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تولید شد و توانست با تکیه بر موتورهای قدرتمند و ظاهر نسبتا جذاب به موفقیت نسبی در بازارهای جهانی دست پیدا نماید. نسل سوم نیز با ظاهری مدرن و جذاب از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ در اختیار مشتریان قرار گرفت و آخرین نسل این خودرو نیز از انتهای سال جاری میلادی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هیوندای سانتافه ۲۰۱۹

در رور ۲۱ ماه فوریه سال ۲۰۱۸، هیوندای تصاویری از نسل چهارم این خودرو را در کره جنوبی منتشر نمود. بنا بر اعلام رسمی این شرکت، هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ در ۸۸‌مین دوره نمایشگاه خودروی ژنو در ماه آینده به صورت رسمی به معرض نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

این خودرو در دو گونه استاندارد و کشیده با فاصله دو محور عقبی و جلویی بیشتر عرضه خواهد شد. نمونه استاندارد که در بازار ایران نیز موجود بود، پیش از این با نام Santa Fe Sport به فروش می رسید ولی در نسل جدید این پسوند از نام حذف شده است. نمونه کشیده نیز با کد Santa Fe XL در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هایما S5 توربو ، آخرین کراس اوور ایران خودرو

طراحی ظاهری

نمای خارجی هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ مطابق با زبان طراحی جدید این شرکت است. جلو پنجره بزرگ این خودرو از طراحی مدرنی سود برده و چراغ های روشنایی در روز (دی لایت یا Daytime Running Lights) در قسمت بالایی چراغ های اصلی مجهز به لامپ های LED تعبیه شده اند.

خطوط بدنه مورد بازنگری و بازطراحی قرار گرفته و مشابه با تمامی نمونه های جدید این شرکت مانند هیوندای خودروی مفهومی هیوندای نکسو (Nexo) نمایی قدرتمند را برای این خودرو رقم می زنند. خطوط جانبی نیز با طراحی مدرن خود از چراغ های جلویی تا چراغ های عقبی امتداد پیدا کرده و ظاهری پویا را به وجود آورده اند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هایما S7 توربو بیشتر بخوانید: هیوندای نکسو (Nexo) ؛نسل دوم شاسی بلندهای الکتریکی هیدروژنی کره‌ای

طراحی داخلی و کابین

در داخل هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ استفاده از موارد اولیه با کیفیت بالا و خطوط و چینش های عمودی، محیطی بزرگ را پدید آورده که علاوه بر ارائه فضایی جادار، دید بسیار مناسبی را از مسیر پیش رو محیط اطراف برای راننده و سرنشینان فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

علاوه بر این، استفاده از دوخت های متعدد در اطراف پنل کنترل اصلی در داشبورد و حاشیه دوزی‌های صندلی ها، بر تجمل و لوکسی موجود در کابین افزوده است. فضای موجود برای پا و شانه راننده بیشتر از نسل قبلی بوده و محل قرار گیری صفحه نمایش اصلی به گونه ای است که نور خورشید کمترین تاثیر منفی را بر آن داشته و به خوبی در معرض دید راننده قرار دارد. صندلی های عقبی نیز به وسیله دکمه به سادگی قابل خم شدن بوده و فضای موجود برای محفظه بار نیز شاهد رشد نسبت به نسل قبل بوده است.

به منظور بهبود دید راننده در هیوندای سانتافه جدید، آیینه های جانبی نسبت به مدل های قبلی در مکانی پایین تر و عقب تر قرار گرفته و ستون A نیز باریک تر شده است. علاوه بر این، افزایش سایز ۴۰ درصدی شیشه کوچک جانبی در بخش انتهایی نیز علاوه بر دید بیشتر، با اجازه به ورود نور به داخل کابین، حس دلبازی و فضای بیشتر را برای سرنشینان رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: فهرست کامل محصولات هیوندای برای سال ۲۰۱۸ میلادی

موتور و پیشرانه

برای هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ سه پیشرانه در نظر گرفته شده که توانایی های متفاوتی را برای این شاسی بلند فراهم می کنند. این موتورها عبارتند از:

موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو بنزینی موتور ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزل موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی

این موتور پیشرانه استاندارد و پایه هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ به حساب می آید. این موتور ۴ سیلندر خطی GDI با ۱۶ سوپاپ، توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۸۵ اسب بخار را دارد.

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو بنزینی

این پیشرانه، قدرتمندترین نمونه موجود برای هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ نسل جدید بوده و توانایی تولید نیرویی قابل توجه برای یک شاسی بلند ارزان‌قیمت و در حدود ۲۳۲ اسب بخار را از موتور ۴ سیلندر خطی ۲.۰ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر (Turbocharger) خود دارد.

بیشتر بخوانید: توربوشارژر چیست و چه تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟ موتور ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزل

سورپرایز بزرگ این شرکت برای سانتافه جدید استفاده از یک موتور دیزل بود. این موتور ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری CRDi توانایی تولید نیرویی در حدود ۲۰۰ اسب بخار را در دور موتور ۳.۰۰۰ دور در دقیقه داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز رقمی قابل توجه و در حدود ۳۲۰ پاوند بر فوت (معادل ۴۳۴ نیوتون متر) بوده که از دور موتور ۱.۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۱۸

گیربکس

در تمامی پیشرانه های اشاره شده، نیرو و گشتاور تولیدی موتور توسط یک جعبه دنده مدرن ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد. این گیربکس عملکردی نرم تر و دقیق تر نسبت به نمونه های پیشین داشته و تجربه رانندگی لذت بخش تر و جذاب تری را برای راننده رقم خواهد زد. علاوه بر این با توجه به وزن کمتر نسبت به نمونه های ۶ سرعته نسل فعلی، مصرف سوخت نیز کاهش خواهد یافت.

این گیربکس با استفاده از سیستم مدرن HTRAC شرکت هیوندای، نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل کرده و با توجه به تکنولوژی استفاده شده، به دقت نیرو را بین دو محور عقبی و جلویی تقسیم می کند. مدل های مختلف رانندگی Normal و Sport و Smart نیز بسته به گزینه انتخاب شده، بهترین عملکرد را با تقسیم نیروی متنتسب بین چرخ ها به نمایش خواهد گذاشت.

علاوه بر این با تنظیم میزان تقسیم گشتاور بین چرخ ها، عملکرد در هنگام شتاب گیری در خط مستقیم، عبور از پیچ ها با سرعت های بالا و حرکت در سراشیبی و سرازیری بهبود خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2018 ، پرفروش‌ترین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی جهان

امکانات و تجهیزات رفاهی

هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ به طیف گسترده ای از ادوات و ابزار مدرن تکنولوژی مانند آخرین نسخه سیستم ناوبری ماهواره ای هیوندای با نام AVN ۵.۰ و پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با گوشی های تلفن همراه هوشمند مجهز شده است.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

تیپ پایه از یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی رنگی بهره برده و علاوه بر آن قابلیت شارژ بدون سیم گوشی های موبایل هوشمند سازگار با سیستم عامل اندروید و سری های جدید محصولات اپل مانند iPhone ۸ و iPhone X نیز در آن گنجانده شده است. برای هماهنگی با طراحی لوکس داخل کابین، یک سیستم صوتی حرفه ای و بسیار قدرتمند با خروجی ۶۳۰ وات ساخت شرکت اینفینیتی نیز قابل سفارش بوده که صدایی بسیار شفاف و واضح را از طریق ۱۲ بلندگوی جداگانه با افزایش کیفیت به صورت دیجیتالی به گوش سرنشینان می رساند.

بیشتر بخوانید: بررسی و مشخصات فنی هیوندای النترا ۲۰۱۸ ؛ کوچک، کم مصرف، با قیمت مناسب هدآپ دیس پلی (HUD)

مطابق با نمونه های مدرن موجود در بازار، هیوندای سانتافه نیز توانایی استفاده از سیستم هد آپ دیس پلی (Head Up Display) را نیز دارد. این سیستم که با الهام از کابین هواپیماها ساخته شده، تصویری به قطر ۸.۵ اینچ را در بخش جلویی شیشه راننده به نمایش گذاشته که بدون نیاز به برداشتن چشم از مسیر پیش رو، به ساده ترین و در دسترس ترین روش، اطلاعات ضروری خودرو مانند سرعت، سیستم ناوبری، مصرف سوخت و مواردی مشابه را در معرض دید راننده قرار می دهد.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خودروهای ارزان قیمت ۲۰۱۸ با قیمت کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان

امکانات و تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی

هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ در بخش امکانات ایمنی نیز عملکردی بسیار جالب توجه داشته و فهرست بلند بالایی از ابزار و ادوات کمکی راننده فعال و هوشمند در آن تعبیه شده اند. نمونه‌هایی از این تجهیزات عبارتند از:

سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control) چراغ های نور بالای خودکار سیستم هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار (Forward Collision Warning) سیستم خروج امن (قفل شدن درها در صورت تشخیص وجود خودروهای عبوری) سیستم سنجش سطح هوشیاری راننده سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط (Lane Keep Assist) دوربین نمای اطراف ۳۶۰ درجه سیستم های مختلف کمکی پارک سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert) سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

قیمت و زمان عرضه

هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ در انتهای تابستان سال جاری راهی بازارهای جهانی خواهد شد. هر چند هنوز قیمت رسمی برای این خودرو اعلام نشده و ارائه اطلاعات تکمیلی به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ موکول شده، اما به نظر می رسد که نسل چهارم این خودرو با قیمت پایه ای در حدود ۲۶.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۶۰۰ تومانی در زمان نگارش مطلب) در گونه استاندارد و ۳۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۲ میلیون تومان) در گونه کشیده سانتافه XL به فروش برسد. در صورت انتخاب بالاترین تیپ و سطح تجهیزات نیز این رقم تا نزدیک به ۴۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۵ میلیون تومان) افزایش خواهد یافت.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای اصلی هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

هوندا CR-V با قیمت پایه ای در حدود ۲۶.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۰ میلیون تومان) شورولت تراورس (Chevrolet Traverse) با قیمت پایه ای در حدود ۳۱.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۵ میلیون تومان) فولکس واگن تیگوان با قیمت پایه ای در حدود ۲۶.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۰ میلیون تومان) جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) با قیمت پایه ای در حدود ۳۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ میلیون تومان) میتسوبیشی اوتلندر با قیمت پایه ای در حدود ۲۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۵ میلیون تومان) کیا سورنتو با قیمت پایه ای در حدود ۲۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۵ میلیون تومان) بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸

قیمت هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ در ایران

در صورت ورود، هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ با توجه به تعرفه‌های فعلی و قیمت ارز و عدم واردات نمونه های مجهز به موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری (که با توجه به حجم موتور ۱.۹۹۸ سی سی آن را در رده ای پایین‌تر در طبقه بندی بر اساس حجم موتور قرار می‌دهد و مالیات و تعرفه ورودی آن را کاهش می دهد)، قیمت پایه‌ای در حدود ۲۹۰ میلیون تومان خواهد داشت که این نمونه ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی را با رقمی نزدیک به ۶۵.۰۰۰ دلار (برابر با قیمت نمونه هایی مانند پورشه کاین، ب ام و X5 و مرسدس بنز کلای GL) به یک خودروی لوکس و گرانبها تبدیل خواهد کرد.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2019 ؛ نسل چهارم شاسی بلند ارزان‌قیمت و مجهز کره‌ای

بیشتر بخوانید:

مقایسه قیمت خودروهای موجود در ایران با بازارهای جهانی ؛ لوکس یا ارزان‌قیمت؟ آیا اعمال تعرفه بر اساس حجم موتور خودروهای وارداتی منطقی است؟ طرح فیروزه ای ایران خودرو در اسفند ۹۶ و شرایط پیش فروش محصولات بررسی پرفروش ترین خودروهای وارداتی در سال ۹۶ بررسی پرفروش ترین خودروهای داخلی در سال ۹۶

منبع: Car and Driver

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس