اطلاعاتی در خصوص کمتر اهمیت دادن مردان به سلامتی خود


بر اساس آمار و بررسی های که در مورد مردان صورت گرفته است، متوجه این موضوع شده اند که مردان به علت احساس قوی تر بودن کمتر به پزشک مراجعه می کنند و این امر حاکی از آن است که مردان کمتر به سلامتی خود اهمیت می دهند. در این مقاله از دکتر سلام دلایل […]

اطلاعاتی در خصوص کمتر اهمیت دادن مردان به سلامتی خود

بر اساس آمار و بررسی های که در مورد مردان صورت گرفته است، متوجه این موضوع شده اند که مردان به علت احساس قوی تر بودن کمتر به پزشک مراجعه می کنند و این امر حاکی از آن است که مردان کمتر به سلامتی خود اهمیت می دهند. در این مقاله از دکتر سلام دلایل کمتر اهمیت دادن مردان به سلامتی خودشان را آماده کرده ایم. با ما همراه شوید.

شیرین بخشی افزود: بیش از 70 درصد مراجعات به مراکز بهداشتی، درمانی و مطب‌ها در بخش مراقبت‌های پزشکی و غربالگری سلامت مربوط به بانوان است.
سرپرست کارشناسان مسئول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت زنجان، گفت: نباید احساس قوی و سالم بودن، باعث شود یک فرد از سلامت خود غافل شده و نکات ایمنی سلامت بدن را نادیده بگیرد.
بخشی با تبیین اهمیت سلامت مردان، گفت: نامگذاری یک هفته با موضوع سلامت مردان بیشتر به منظور برانگیختن حساسیت قشر مردان جامعه نسبت به سلامت خود است.
وی تصریح کرد: در واقع ارتقای سلامت بیشترین نیروی کار در کشور و توسعه آن وابسته به سلامت مردان خواهد بود.
بخشی تاکید کرد: تمرکز بر سلامت مردان باعث بهبود روابط و برجسته ساختن نقش مثبت یک مرد سالم در جامعه خواهد بود.
وی افزود: خطرهای محیطی، استرس های شغلی و عادت های نادرست برخی از جمله اعتیاد و مصرف الکل در زندگی و مراجعه کمتر مردان به پزشک باعث می شود تا سلامت مردان بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
سرپرست کارشناسان مسئول سلامت جمعیت، خانواده و مدارس مرکز بهداشت زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت از قبیل بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها شعار ‘ورزش، کلید طلایی سلامت مردان’ تعیین شده است.
بخشی تاکید کرد: افرادی که تحرک بدنی مناسبی دارند، شادی و نشاط بیشتری هم خواهند داشت و از نظر روانی نیز شرایط بهتری نسبت به سایر افراد جامعه دارند.
هفته سلامت مردان از اول اسفند به مدت یک هفته در کشور نامگذاری شده و اقداماتی از سمت وزارت بهداشت در جهت افزایش آگاهی جامعه انجام می دهد.
آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان از کم تحرکی، ورزش نکردن و چاقی مشکل جهانی است و در کشور ایران نیز این معضل به خصوص در چند سال اخیر بیشتر شده است.
تعداد زیادی از کودکان نسبت به سال های گذشته چاق تر شده اند و به همین دلیل آمار چاقی در کشور بالاتر رفته است.
براساس نظر سازمان جهانی بهداشت، ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط برای حداقل پنج بار در هفته و یا ۲۵ دقیقه فعالیت شدید حداقل ۳ بار در هفته، برای بزرگسالان توصیه می شود.
البته هرچه میزان فعالیت بیشتر باشد اثرات مفید آن بر قلب و عروق بیشترخواهد بود.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مردان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار