انیمه شات: قسمت نوزدهم


انیمه شات: قسمت نوزدهم

قسمت جدید انیمه شات را برای شما دوستان عزیز آماده کرده‌ایم و امیدوار هستیم که برای خواندن بخش‌های مختلف آن همراه ما باشد و لذت ببرید. اخبار — (اشکان دولتی) اولین خبر انیمه شات این هفته مربوط به یک انیمه سینمایی است که از روی پروژه مولتی رسانه‌ای به نام Hiragana...

قسمت جدید انیمه شات را برای شما دوستان عزیز آماده کرده‌ایم و امیدوار هستیم که برای خواندن بخش‌های مختلف آن همراه ما باشد و لذت ببرید.

اخبار — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت نوزدهم

اولین خبر انیمه شات این هفته مربوط به یک انیمه سینمایی است که از روی پروژه مولتی رسانه‌ای به نام Hiragana Danshi است و نام کاملش Hiragana Danshi Movie: Jo است. این انیمه سینمایی در ماه آینده در ژآپن پخش خواهد شد. داستان این انیمه سینمایی از این قرار است که گروه هیراگانا داشی در تلاش هستند تا همزمان خود را یدا کنند ولی آن‌ها در دنیایی گیر افتاده‌اند که زبان ژاپنی در آن از بین رفته است و برای برقراری ارتباط با دیگران به مشکل خورده‌اند.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

ساخت انیمه جدید به نام Oshie to Tabi suru Otoko تایید شده است که از روی ناول «رنپو ادوگاوا» (Ranpo Edogawa) اقتباس خواهد شد. خلاصه داستان این انیمه از این قرار است:

راوی این انیمه ک مرد عینکی بالغ را می‌بیند که یک طراحی از پیرمردی در کت و شلوار و زنی جوان در لباس سنتی کیمونو دارد. سپس این راوی شروع به روایت داستان این مرد می‌کند، داستانی که 35 سال پیش جریان داشت و برادر جوان‌تر مرد تنها 25 سال سن دارد. در آن دوران برادر این مرد عاشق زن جوانی شده بود که یک مدل سه بعدی ساخته شده از کاغد بود که در ژاپن به فراوان یافت می‌شوند. سپس پیر مرد داستان اینکه برادر و آن زن جوان را همراه خودش به همه جا می‌برد به راوی ما می‌گوید. البته بعد از گفتن داستانش حجالت می‌کشد و توفق می‌کند؛ دقیقا در همین زمان راوی داستان می‌بیند که زن جوان داخل طراحی لبخند می‌زند.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

یکی از انیمه‌های خوب فصل بهار سال 2015 «دوست شدن با دختر‌ها در سیاه چال اشتباه است» (Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka) بود. طرفداران این انیمه در سه سال گذشته به شدت منتظر پخش شدن فصل جدید آن بودند ولی تنها یک انیمه فرعی از آن پخش شد که داستان یکی از شخصیت‌ها مکمل را روایت می‌کند. حالا خبر خوب برای طرفداران این است که فصل دوم آن و یک انیمه سینمایی از این اثر تایید شده است. هنوز اطلاعاتی از فصل دوم آن منتشر نشده است و اطلاعات تکمیلی که شامل تیم سازنده و تاریخ پخش است، در آینده اعلام خواهند شد. البته نام انیمه سینمایی آن مشخص شده است که Arrow of the Orion نام دارد و داستان اورجینال آن توسط خالق این اثر، «فوجینو اوموری» (Fujino Omori)، نوشته شده است.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

سایت NHK خبر از مرگ یک بازیگر سرشناس به نام «رن اوسوگی» (Ren Oosugi) به دلیل نارسایی حاد قلبی داد. رن اوسوگی 66 سال سن داشت و مراسم دفن او خصوصی و تنها مختص به خانواده و دوستان است. رن اوسوگی از سال 1980 در سینما فعالیت داشته است و البته ارتباط نزدیکی هم با صنعت انیمه و مانگا داشته است. اوسوگی در سومین لایو اکشن ساخته شده از مانگای Yamikin Ushijima-kun، اقتباس لایو اکشن شین از Godzilla، فیلم لایو اکشن درام مربوط به بازی Final Fantasy XIV نقش داشته است. اوسوگی همچنین در انیمه Saint Seiya: Legend of Sanctuary نیز صداپیشگی کرده است.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

مانگای Chuukan Kanriroku Tonegawa یک اسپین آف از مانگای Kaiji محسوب می‌شود و اکنون تایید شده است که یک انیمه از روی آن اقتباس خواهد شد. این انیمه در سال جاری پخش خواهد شد. خلاصه داستان آن را می‌توانید در زیر مطالعه کنید:

این انیمه بر روی شخصیت تونگاوا تمرکز دارد، تونگاوا دست راست کازوتاکا هیودو، رئیس شرکت Teiai Corporation و چندین مسابقات قمار است، محسوب می‌شود. تونگاوا از روی رئیسش دستور دارد که تورنمنت مسابقات مرگ آغاز کند. کار تونگاوا و زیردستانش این است که رئیسشان را خوشحال نگه‌ دارند و در همین مسیر ما برخورد آن‌‌ها با شخصیت‌های مجموعه Kaiji را می‌بینیم.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

اجازه ساخت انیمه‌ای از مانگای Plunderer نوشته شده به وسیله «سو مینازوکی» (Suu Minazuki) صادر شده است، البته هنوز اطلاعات تمیلی از این اثر منتشر نشده است و باید منتظر انتشار اخبار بیشتر در آینده نزدیک باشیم. شما می‌توانید خلاصه داستان این انیمه را در زیر مطالعه کنید:

در یک جهان پسا آخرالزمانی، عددی به هر انسان نسبت داده می‌شود که هویت آن‌ها را مشخص می‌کند. این عدد می‌تواند از هر جایی سرچمشه بگیرد و به عنوان مثال برای یک نفر میزان مسافت طی کرده است و برای دیگری میزان دفعاتی است که دیگران از او گلایه کرده‌اند. خبر بد این است که اگر این عدد به صفر برسد شما به برزح فرستاده خواهید شد. در این دنیا هینا ار جانب مادرش ماموریت دارد تا یک شی افسانه‌ای به نام Red Baron را پیدا کند. عدد مادر هینا در حال صفر شدن است و مثل اینکه این شی می‌تواند به او کمک کند. هینا در ماجراجویی خود با یک شمشیر زن ماسک دار مواجه می‌شود که سعی دارد هویت خودش را مخفی کند. این شمشیرزن برای داشتن اعداد نزدیک به صفر در پیش همگان معروف است.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

آخرین انیمه‌ای که این هفته ساخت آن تایید شده است نام Goblin Slayer نام دارد که بر اساس ناولی با همین نام ساخته می‌شود. ساخت این انیمه را استودیو White Fox برعهده دارد و در سال 2018 پخش خواهد شد. داستان این انیمه از این قرار است که یک کشیش جون اولین گروه ماجراجویی خودش را تشکیل می‌دهد ولی چیزی نمی‌گذرد که آن‌ها به دردسر می‌افتند. در این میان مردی به نام «قاتل گابلین‌ها» (Goblin Slayer) به نجات آن‌ها می‌آید. او فردی است که تمام زندگی خود را وقف کشتن گابلین‌ها کرده است و از روشی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

آخرین خبر انیمه شات این هفته نیز مربوط به مراسم Tokyo Anime Award است که چندی پیش در توکیو برگذار شده است و بهترین‌های سال 2017 در آن انتخاب شده‌اند. این مراسم کار خود را از سال 2002 آغاز کرده و تمام تلاشش را می‌کند که بهترین آثار و کارهای سال را شناسایی و برای قدر دانی به آن‌ها جایزه می‌دهد. لیست برندگان مراسم سال 2018 را می‌توانید در زیر ببینید:

بهترین انیمه سال:
فیلم انیمه‌ای «در این گوشه از جهان» (Kono Sekai no Katasumi ni) انیمه تلویزیونی Kemono Friends انیمه برتر طرفداران:
انیمه تلویزیونی Yuri!!! on Ice جوایز انفرادی: بهترین کارگردان: تاتسوکی از انیمه Kemono Friends بهترین فیلم‌نامه و داستان اورجینال: «کینکو ناسو» (Kinoko Nasu) از مجموعه the Fate بهترین انیماتور: «تاکاهیرو کیشیدا» (Takahiro Kishida) از انیمه Keifuku-san

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

برای بخش معرفی انیمه این هفته قصد دارم باز هم به سراغ یک انیمه سینمایی بروم و انیمه Ninja Scroll که در سال 1993 ساخته شده است را به شما دوستان عزیز معرفی کنم. انیمه Ninja Scroll با تاثیر از کارهای نویسنده بسیار معروف، «فوتارو یامادا» (Futaro Yamada)، و آثار جاسوسی غربی ساخته شده است. از این انیمه همیشه در طول تاریخ تعریف شده و در کنار آثاری مثل Akira و Ghost in the Shell برای اینکه محبوبیت انیمه‌هایی با محوریت بزرگسالان را افزایش داده، تمجید شده است. پس در همین نقطه باید به شما بگویم که این انیمه تنها مناسب بزرگسالان هست و اگر جز کسانی هستید که شرایط سنی لازم را ندارید، لطفا به سراغ تماشا Ninja Scroll نروید. کارگردان این اثر «یوشیاکی کاواجیری» (Yoshiaki Kawajiri) است که سابقه کار بر روی انیمه بسیار محبوب Vampire Hunter D نیز دارد و به نوعی در وارد شدن خشونت و محتویات بزرگسالانه به انیمه‌ها نقش بسزایی داشته است.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

انیمه Ninja Scroll در ژاپن فئودالی جریان دارد و داستان «جوبی کیباگامی» (Jubei Kibagami)، یک رونین (سامورای بدون ارباب)، روایت می‌کند. در این دوره نیروهایی که با نام شوگان سیاه معروف هستند در صدد این هستند تا شوگان اصلی را از بین ببرند و خود کنترل کشور را در اختیار بگیرند. برای اینکار آن‌ها از نیروهایی استفاده می‌کنند که به نام «هشت شیطان کیمون» (Eight Devils of Kimon) معروف هستند. این هشت شیطان کیمون دارای قدرت فراطبیعی هستند و رهبری آن‌ها را شخصی بر عهده دارد که قبلا یکبار توسط جوبی کیباگامی کشته شده بود. جوبی در راه خود دختر نینجایی را نجات می‌دهد که تمامی هم‌رزم‌های خود را در جنگ از دست داده است و او را همراه خود می‌کند. شوگان سیاه به دنبال این است که با فروش مقدار زیادی طلا اسلحه‌های اسپانیایی خریداری کند و یک جاسوس دولتی به دنبال این است که مانع آن‌ها شود و در این راه از جوبی کمک می‌خواهد.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انیمه Ninja Scroll کیفیت بالای بصری آن بود که باعث شد در دهه 90 میلادی بسیاری به تمجید از آن بپردازند ، در سال 2018، مطمئنا انیمه‌های بهتری از لحاظ بصری وجود دارند ولی بازهم Ninja Scroll از این لحاظ بسیار خوب است. شخصیت‌ها در این انیمه به خوبی پرداخته شده‌اند و قابل لمس هستند. با وجود این همه ویژگی‌ها مثبت، این طراحی مبارزات در انیمه است که بهترین هستند. مبارزات انیمه به اندازه‌ای هیجان انگیزند که شما را از جای خود بلند می‌کند؛ اینکه بینید جوبی چگونه در مبارزات با نینجاهایی که قدرت فراطبیعی دارند، آن‌ها را سکشت می‌دهد بسیار هیجان انگیز است. انیمه Ninja Scroll واقعا یکی از بهترین اثار سینمایی تاریخ صنعت انیمه سازی است و تاثیر بسیاری نیز در افزایش محبوبیت انیمه‌ها در سراسر جهان داشته است، پس مطمئن باشید از تماشا آن لذت خواهید برد.

بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی ماساشی کیشیموتو

ماساشی کیشیموتو طراح مانگای ژاپنی است که به خاطر اثر زیبا و بی‌نظیرش یعنی Naruto شناخته می‌شود. این اثر از سال 1999 تا 2014 انتشار یافته و در سال 2015، فروش آن 220 میلیون کپی در سراسر جهان برآورد شد. از روی این سری دو انیمه، تعداد زیادی انیمه سینمایی، بازی ویدئویی و … ساخته شده و محبوبیت آن در جهان روز به روز در حال افزایش است. به غیر از مانگا، کیشیموتو کار نظارت بر ساخت دو فیلم از این سری به نام‌های The Last: Naruto the Movie و Boruto: Naruto the Movie را برعهده داشته و تعدادی وان-شات نیز نوشته است.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

ماساشی کیشیموتو در 8 نوامبر سال 1974 در استان اوکایاما ژاپن به دنیا آمد. او و برادرش سیشی کیشیموتو دوقلو هستند و ماساشی بزرگ‌تر است. در همان دوران بچگی، کیشیموتو به طراحی شخصیت‌های انیمه‌هایی که میدید مشغول می‌شد و به آن علاقه داشت. در دوران ابتدایی، وی به همراه برادرش انیمه‌های Kinnikuman و Dragon Ball را تماشا کرد. در همان سال‌ها طراح مانگای Dragon Ball یعنی آکیرا توریاما به اسطوره کیشیموتو تبدیل شد و او به غیر از دو اثر مهم وی یعنی Dragon Ball و Dr. Slump، به انجام بازی Dragon Quest نیز پرداخت که توریاما طراح هنری آن بود. به دلیل فقر و وضع مالی نامناسب، او نمی‌توانست مجله هفتگی شونن جامپ که مانگای Dragon Ball در آن منتشر می‌شد را خریداری کند ولی یکی از دوستانش که حق اشتراک آن مجله را داشت، برایش تهیه می‌کرد. زمانی که وارد دبیرستان شد، علاقه‌اش را به مانگا از دست داد و به ورزش‌هایی چون بسکتبال و بیس‌بال علاقه‌مند شد. البته با دیدن پوستر انیمه Akira، به طراحی آن علاقه‌مند گشته و علاقه‌مند به تقلید از استایل و شیوه‌کار طراح آن، یعنی کاتسوهیرو اوتومو شد. وی همچنین از خواندن مانگاهای Ghost In The Shell، Ninku و Jin-Roh: The Wolf Brigade نیز لذت می‌برد.

در اواخر دوران تحصلیش در مدرسه، کیشیموتو وقت خود را به کشیدن مانگا اختصاص داده و سرانجام به یک دانشگاه هنر رفت به امید آن که طراح مانگایی موفق شود. بعد از ورود به دانشگاه، کیشیموتو تصمیم گرفت اثری در ژانر Chanbara (این ژانر بیشتر مبارزات با شمشیر را به نمایش گذاشته و نینجاها در آن حضور دارند) بسازد، زیرا مجله هفتگی شونن جامپ چندسالی بود که اثری در این ژانر نداشت. در همان سال، وی به خواندن آثار Blade of the Immortal اثر هیرائوکی سامورا و Rurouni Kenshin اثر نوبوهیرو واتسوکی مشغول شد که در ژانر چانبارا بودند. کیشیموتو می‌گوید که بعد از خواندن این آثار بسیار شگفت‌زده شد و چنین احساسی را بعد از Akira هیچ مانگایی به وی نداده بود؛ همچنین احساس کرد که هنوز در مقابل آنان حرفی برای گفتن ندارد و حتی آماده رقابت با نوابغی چون آنان نیست. در سال دوم دانشگاه، کیشیموتو مانگایی برای شرکت در رقابت‌های مجله‌ها کشید. به گفته خودش، مانگای وی بیشتر در فضایی بزرگسالانه داشته و محتوا و داستان‌سرایی آن مناسب نوجوانان و حتی گروهی از جوانان نیست. وی که می‌خواست اثری مناسب نوجوانان بسازد که در مجله هفتگی شونن جامپ منتشر شود، استایل خود را نامناسب یافت. بعد از تماشای انیمه Hashire Melos! از طراحی شخصیت‌های آن و کار انیماتور شگفت زده شد و تصمیم گرفت به بررسی کار انیماتورهای بیشتری بپردازد. بعد از آن، وی تتسویا نیشیو، طراح اقتباس انیمه‌ای مانگای Ninku را ملاقات کرد و این ملاقات، تاثیر زیادی بر روی گذاشت. بعد از اقتباس از طراحی‌های انیماتورها و بعضی انیمه‌ها، کیشیموتو متوجه تغییراتی در استایل کاری‌اش شد و خود را برای ساخت یک اثر مناسب نوجوانان، آماده یافت.

اولین کار موفق کیشیموتو اثر Karakuri است که در سال 1995 به شوشِیا (مرکزی برای نشر کتاب، بازی ویدئویی و …) اهدا کرد. این مانگا برای وی موفقیت زیادی به بار آورد و توانست جایزه Hop Step Award را از مرکز شوسِیا دریافت کند که به طراحان مانگای تازه‌کار که سرنوشت درخشانی دارند اهدا می‌شود. کیشیموتو به همراه ویراستار کوسکه یاهاگی بر روی چند اثر متوقف شده کار کردند که از جمله آنان می‌توان به Michikusa که اثری اکشن است و Asian Punk اشاره کرد. در سال 1997، وی وان-شاتی از Naruto معروف نوشت که در مجله Akamaru Jump Summer چاپ شد.

انیمه شات: قسمت نوزدهم

در سال 1997، مجله هفتگی شونن جامپ به او پیشنهاد بازسازی Karakuri را در قالب یک وان-شات داد که در سال 1998 در جلدهای 4 و 5 همان مجله چاپ شد ولی خوانندگان کمی موفق به خواندن آن شدند. بعد از شکست این اثر، کیشیموتو انتظارش را کاهش داد و شروع به طراحی مانگایی در ژانر Seinen در مورد بیس‌بال به نام Yakyūō و مانگایی مافیایی به نام Mario کرد، به امید آن که بتواند در زمینه آثار Seinen موفق شود. البته ویراستارش یعنی یاهاگی به او سفارش کرد که اثری دیگر در زمینه آثار نوجوانان بسازد و آن را به عنوان امید آخرش در نظر بگیرد. کیشیموتو پس از آن بر روی وان-شاتی به نام Magic Mushroom کار کرد ولی بعد از آن که یاهاگی با وی درباره اثری دیگر تماس گرفت، کار بر روی آن را متوقف کرد. آن دو سپس بر روی نسخه‌ای بازسازی شده از وان-شات Naruto کار کردند که داستان و دنیای آن بازسازی شده بود. سه چپتر اول این اثر، به موفقیتی پر اهمیت در مجله هفتگی شونن جامپ دست یافت.

در سپتامبر 1999، Naruto هر هفته در مجله شونن جامپ منتشر شده و طرفداران بسیاری یافت. این اثر در 10 نوامبر سال 2014 پایان یافت در حالی که بیش از 700 چپتر داشت و در 72 جلد منتشر گشته بود. فروش آن از مرز 113 میلیون کپی در ژاپن و 95 میلیون کپی در آمریکا و همچنین 93 میلیون کپی در سراسر جهان گذشت. از این شاهکار دو انیمه محبوب و موفق Naruto و Naruto Shippuden اقتباس شد. کیشیموتو از تتسویا نیشیو خواست که کار نظارت بر طراحی شخصیت‌های انیمه را برعهده بگیرد. همچنین کیشیموتو در بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution نسخه‌ای رباتی از ناروتو طراحی کرد که تحسین رئیس استدیو سازنده را برانگیخت.

جدیدترین کار ماساشی کیشیموتو اثر Boruto: Naruto Next Generations است که توسط یکی از دوستان وی نوشته می‌شود و نسخه‌ای فرعی بر Naruto است. همچنین وی در سال 2017 بیان کرد که در سال 2018، مانگای جدیدی را طراحی خواهد کرد.

تاپ تن — (ماهان عاقل)

در تاپ تن این هفته قصد دارم ده انیمه‌ای که بازیکنان از دیدنش لذت خواهند برد را به شما معرفی کنم. از آنجایی که سلیقه هر گیمری ممکن است متفاوت باشد، در این لیست به انیمه‌‌هایی پرداخته‌ام که یا در دنبای یک بازی جریان دارند، یا شباهت زیادی به بازی‌های ویدئویی دارند. در نظر داشته باشید که این لیست کاملا نظر شخصی بنده بوده و اگر با آن موافق یا مخالف هستید، می‌توانید در قسمت نظرات، تاپ تن خود را با ما در اختیار بگذارید. همچنین اگر موضوعی برای تاپ تن هفته‌های بعد مد نظر دارید با ما به اشتراک بگذارید. در نظر داشته باشید که این متن حاوی اسپویل است.

10_ Accel World

انیمه شات: قسمت نوزدهم

یک پسر قد کوتاه چاق دبیرستانی به نام هارویوکی که همیشه در مدرسه به او قلدری می‌شود اما قابیلتش در بازی‌های ویدئویی باعث می‌شود که مبصر کلاس متوجه او شود. او به هارویوکی در مورد یک بازی مبارزه‌ای به نام Brain Burst می‌گوید که در آن بازیکنان در مقابل هم بازی می‌کنند تا امتیاز بدست بیاورند و این امتیازات را برای بهتر کردن قابلیت‌هایشان استفاده کنند. هارویوکی تصمیم می‌گیرد به بالاترین حد در این بازی برسد و سازنده آن را ملاقات کند و هدف اصلی پشت این بازی را دریابد. بیشتر بازی‌های این لیست در مورد زندانی شدن یک یا چندین بازیکن درون دنیای یک بازی است اما در Accel World بازیکنان در دنیای مجازی زندانی نیستند. این به جای یک واقعیت افزوده شده است، هر چند که جایی که دوئل بین بازیکنان می توانند جوایز قدرتمند در دنیای واقعی را پاداش دهند. حتی اگر زندگی واقعی بازیکنان در خط قرار نگیرد، انیمه موفق به ارائه ایده‌های تازه می‌شود و هیجان انگیز باقی می‌ماند. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های این انیمه را بخوانید:

عقب نشینی هوشمندانه؟ این مناسب سگ‌هاست! هنگامی که وارد میدان نبرد می‌شوی، فقط می‌توانی خودت را وقف خودت کنی بدون اینکه حریفت را در نظر بگیری.

9_ Btooom

انیمه شات: قسمت نوزدهم

ساکاماتو ریوتا یک پسر 22 ساله بیکار است که تمام وقتش را صرف انجام یک بازی اکشن به نام Btooom می‌کند. او روزی در جزیره‌ای بیدار می‌شود و شخص ناشناسی به او حمله می‌کند، این شخص یک بمب به سمت ساکاماتو پرتاب می‌کند که شبیه بمب‌های بازی مورد علاقه ساکاماتو است. او به زودی متوجه می‌شود که وارد نسخه واقعی این بازی شده و باید از تمام تجربه‌‌هایی که از بازی‌ کردن Btooom کسب کرده، برای مبارزه در دنیای واقعی استفاده کند. ما معمولا بازی‌های خشن شوتر و چند نفره را برای سرگرمی بازی می‌کنیم، اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که آن بازی به واقعیت تبدیل شود؟ هر گیمر فکر می‌کند که چگونه مهارت‌های او در بازی‌های ویدئویی ممکن است در یک سناریو واقعی به او کمک کند و Btooom این تفکر را به واقعیت تبدیل می‌کند. چیزی شبیه به «عطش مبارزه» (Hunger Games) را در نظر بگیرید، اما با پیچ و تاب یک بازی ویدئویی و نتیجه می‌شود Btooom. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های این انیمه را بخوانید:

اولین کسی که حرکت کند برنده می‌شود. در حالت دفاعی بمان و فرصتت را از دست می‌دهی.

8_ No Game No Life

انیمه شات: قسمت نوزدهم

خواهر و برادری که بهترین گیمرهای دنیا هستند توسط خدای بازی‌ها وارد دنیای فانتزی او می‌شوند که هر درگیری و دعوایی توسط بازی کردن حل می‌شود. انسان‌های این دنیا در مقابل دیگر نژاد‌های جادویی بسیار ضعیف‌تر هستند تا زمانی که بهترین گیمرهای دنیا به کمک آن‌ها می‌آیند. شخصیت‌های اصلی این انیمه سورا و شیرو نام دارند و در کودکی توسط خانواده‌شان طرد شدند. سورا و شیرو، کل روز فقط در کنار هم می‌نشینند و بازی‌ها ویدئویی انجام می‌دهند. این دو بسیار به یک‌دیگر وابسته‌اند و بدون هم قادر به ادامه زندگی نیستند. شیرو و سورا هر دو از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند و تیم گیمینگ Blank را تشکیل می‌دهند، تیمی که در تمام بازی‌های ویدئویی پیروز میدان هستند و هیچ رقیبی ندارند. در حالی که از لحاظ فنی، خواهر و برادر ناتنی یک‌دیگر هستند، هر دو آن‌ها یک پیوند بسیار شدید به یکدیگر دارند و قادر به زندگی فردی نیستند، بلکه زندگی روزمره آن‌ها وابسته به تصمیمات هر دو آن‌ها است. سورا بیشتر در بازی‌های نقش‌افرینی مهارت دارد ولی وقتی که شیرو به او محلق می‌شود، کسی قادر به ایستادن در مقابل آن‌ها نیست. زمانی که از هم‌دیگر فاصله اندکی بگیرند، هر دوی آن‌ها دچار فروپاشی روانی می‌شود تا اینکه مجددا در کنار یک‌دیگر قرار گیرند. به این ترتیب آن‌ها در یک رابطه متقابل هستند، مراقبت از یکدیگر برای یکدیگر. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های جذاب این انیمه را بخوانید:

به دلیل ضعیف بودنمان، چشم‌ها، گوش‌ها و قابلیت فکر کردن خودمان را قدرتمند کردیم. یادگرفتی نحوه زنده ماندن و بقا، این صفت ما به عنوان انسان است. نژاد انسان‌ها قادر به استفاده از جادو نیست، اما به دیلی اینکه ما ضعیف هستیم، هوش این را داریم که از جادو فرار کنیم و فرای آن را ببینیم. ما هیچ حس فوق‌العاده قدرتمندی ندارم، اما چون که ضعیف هستیم، با یادگیری و به دست آوردن تجربه، دانایی دستیابی به چیزی غیرقابل دستیابی، می‌رسیم: پیش بینی آینده. شادی کنید که ما انسان هستیم، ما با استعدادترین مردم هستیم. دقیقا به دلیل اینکه بدون قابلیت خاصی به دنیا آمده‌ایم، قادر به رسیدن به هر چیزی هستیم. این اراده ضعیف‌ترین نژاد است.

7_ Quan Zhi Gao Shou

انیمه شات: قسمت نوزدهم

خب برای اولین بار می‌خواهم درباره یک انیمه چینی در انیمه شات صحبت کنم. Quan Zhi Gao Shou یا The King’s Avatar در مورد یک گیمر حرفه‌ای به نام یه ژیو است که بازی Glory که یک عنوان MMORPG است را در یک تیم حرفه‌ای بازی می‌کرد تا اینکه پس از سال‌ها و به دلیل آنکه او هیچوقت برای دریافت پول تبلیغ نمی‌کرد و هیچ اسپانسری نداشت، مجبور به بازنشسته شدن از بازی محبوبش شد. زمانی که دهمین سرور بازی شروع به کار می‌کند، یه ژیو با شخصیتی جدید و 10 سال تجربه وارد بازی می‌شود. به شخصه از آنجایی که همیشه به زبان ژاپنی انیمه‌ها عادت کرده و عشق می‌ورزم، دیدن یک انیمه با زبان چینی در اوایل سخت بود، اما شخصیت دوست‌داشتنی یه ژیو باعث شد این انیمه را کامل ببینم و تجربه بسیار لذت بخشی بود. در زیر می‌توانید یکی از دایلوگ‌های زیبای این انیمه را بخوانید:

پس از جنگ و طرح‌ریزی چه کسی افتخار من را دزدید؟ در زیر ریختن باد و باران، رویاهای من نوعی ظاهر می‌شوند که انگار هرگز نابود نشده‌اند. در تمام شکوه و جلالش، مسیر هرگز نباید از بین برود. در نگاه میلیون‌ها نفر، اینجا جایی است که من باز می‌گردم.

6_ Overlord

انیمه شات: قسمت نوزدهم

در سال 2126 یک بازی DMMORPG یا (Dive Massively Multiplayer Online Role Playing Game) به نام Yggdrasil منتشر شد و تعداد بسیار زیادی گیمر، از جمله پسر جوانی به نام سوزوکی ساتورو را درگیر خود کرد. سوزوکی مادر خود را از دست داده و در دنیای واقعی خانواده و دوستی ندارد بنابراین تمام وقتش را در دنیای Yggdrasil می‌گذراند. پس از گذر 12 سال خبر رسید که بازی به پایان خود رسیده و سرورهای آن بسته خواهند شد. سوزوکی که در بازی مومونگا نام دارد، لحظه‌های آخر عمر بازی را در انجمنی که با دوستانش درون بازی ساخته، می‌گذراند تا اینکه وقت تمام می‌شود. مومونگا وقتی به خود می‌آید متوجه می‌شود که چیزی تغییر کرده، او تلاش می‌کند که از بازی خارج شود ولی امکانش دیگر وجود ندارد. او در دنیای Yggdrasil گیر افتاده اما اینجا دیگر دنیای یک بازی نیست بلکه همه‌چیز به خود جان گرفته و همه‌چیز متفاوت شده است. Overlord انیمه فوق‌العاده‌ای نیست و ایرادات زیادی از نظر بصری و داستانی دارد، اما اگر طرفدار بازی‌های نقش‌آفرینی باشید از دیدن آن لذت خواهید برد. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های این انیمه را بخوانید:

کشته شدن توسط شمشیر، شکسته شدن استخوان، له شدن مردن تفاوت خاصی با هم دارند؟ به هر حال در آخرش می‌میری.

5_ Hack//Sign

انیمه شات: قسمت نوزدهم

سوکاسا، یک بازیکن در بازی‌ای به نام The World بیدار می‌شود و متوجه این موضوع شده که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و قادر به خارج شدن از دنیای بازی نیست. او در راه پیدا کردن حقیقت دوستانی می‌یابد و همراه با آن‌ها به دنبال راهی برای خارج شدنش از دنیای این بازی می‌گردند. با اینکه Hack//Sign از نظر داستان و دنیای درونش به انیمه‌های درون این لیست شباهت زیادی دارد، اما تفاوت بزرگش آن است که به مبارزات اکشن و هیجان انگیز و دنیای مجازی بازی تمرکز نمی‌کند، بلکه تمرکز اصلی این انیمه به روابطی است که سوکاسا و دوستانش دارند. در دنیای امروزی، دیدار دوستان آنلاین در یک بازی هر روز اتفاق می‌افتد. با این حال، چه اتفاقی می‌افتد زمانی که آن دسته از دوستان می‌خواهند در زندگی واقعی ملاقات کنند؟ Hack//Sign، با تأکید بر روابط و درام به‌جای صحنه‌های اکشن، کار بسیار بزرگی برای آوردن این احساسات به خط مقدم کرده است. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های این انیمه را بخوانید:

اگر حقیقت را می‌خواهی باید جرات قبول کردنش را داشته باشی.

4_ Log Horizon

انیمه شات: قسمت نوزدهم

یک گروه از دوستان در کنار 30 هزار گیمر دیگر خودشان را به عنوان آواتارشان در محبوب‌ترین بازی MMORPG می‌بینند. آن‌ها مجبور می‌شوند با شرایط کنار بیایند و با هم برای از پس گذراندن چالش‌های این دنیای فانتزی، همکاری می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید این ایده که گروهی در یک بازی ویدئویی گیر می‌کنند اصلا ایده تازه‌ای نیست و انیمه‌های زیادی در این مورد وجود دارند، اما Log Horizon تفاوت خاصی با دیگر این انیمه‌ها دارد. در انیمه‌های دیگر شخصیت‌های زندانی در دنیای بازی در تلاش‌اند که به نحوی خود را آزاد کنند اما شخصیت‌های این انیمه دنیای مجازی که در آن زندانی شده‌اند را خانه صدا می‌کنند. کدام گیمری است که رویای تبدیل شدن به یک شخصیت در دنیای بازی را نداشته؟ در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های این انیمه را بخوانید:

ما شکست خوردیم. ما نابود شدیم. با اینکه ما باختیم و شاید همه این ‌تلاش‌ها هیچ‌گونه ارزشی نداشتند. همان‌طور که همه می‌گویند ما احمق‌هایی هستیم که زمان خود را صرف چیز بی‌اهمیتی به عنوان بازی هدر داده‌ایم. معتاد بازی که هرگز خانه خود را ترک نمی‌کنند. اما چه کسی اهمیت می‌دهد؟ ما همگی می دانستیم. ما همه این‌ها را می‌دانستیم و این کار را به هر حال انجام می‌دهیم. اما ما عاشق بازی‌های ویدئویی هستیم. ما این را انتخاب کردیم و گاهی اوقات ما برنده خواهیم شد و گاهی اوقات شکست خواهیم خورد. حالا که چی؟ ما زندگی خود را به آن اختصاص داده‌ایم. پس واقعی است!

3_ Re:Zero – Starting Life in Another World

انیمه شات: قسمت نوزدهم

ناتسوکی سوبارو یک پسر جوان غیر اجتماعی است که تمام وقتش را صرف بازی با کامپیوتر می‌کند. یک شب زمانی که مشغول خرید از سوپر مارکتی بود ناگهان وارد دنیای کاملا متفاوتی شد. این دنیا که شبیه به بازی‌های نقش‌آفرینی با جادوگر، الف و شمشیرزنان مختلف است. اندکی بعد سوبارو با دختر نیمه الفی ملاقات می‌کند و دخترک به او می‌گوید که نشانش توسط یک دزد به سرقت رفته و سوبارو به کمک او می‌شتابد. پس از آنکه سوبارو و دختر نیمه الف به مکان تقریبی سارق نزدیک می‌شوند به حالت مرموزی کشته می‌شوند. اما ناگهان سوبارو دقیقا خود را در لحظه ورودش به این دنیا می‌بیند و متوجه می‌شود که در این دنیا در صورتی که بمیرد به آخرین ذخیره خود می‌رسد (یا همان چک‌پوینت). سوبارو همانند دیگر قهرمانان قدرتمند و شکست‌ناپذیر نیست و از نظر فیزیکی بسیار ضعیف و شکننده است و از قابلیت زنده شدنش برای پیدا کردن قاتل خود یا نجات کسانی که دفعه قبل جانشان را از دست دادند استفاده می‌کند. حتما لازم نیست یک گیمر باشید که از انیمه بسیار جذاب لذت ببرید. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های زیبای این انیمه را بخوانید:

حتی اگر پشیمانی داشته باشی، حتی اگر افسوس بخوری، تو باید بجنگی. اگر تو به تنهایی تصمیم گرفتی که مبارزه کنی، که سختی بکشی، پس با تمام وجودت بجنگ. حتی برای یک ثانیه یا لحظه، تسلیم نشو. حریصانه به پیروزی‌ای که در نظر گرفتی، بچسب. اگر هنوز قادر به ایستادنی، اگر انگشتانت هنوز حرکت می‌کنند، اگر تمام دندان‌هایت نشکسته‌اند، بایست و بجنگ. تو باید بجنگی.

2_ Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka

انیمه شات: قسمت نوزدهم

داستان این انیمه در شهر خیالی Orario رخ می‌دهد که جاذبه اصلی آن سیاه‌چاله آن است. این سیاه‌چاله شامل مجموعه‌ای از هیولاهای مختلف از گابلین تا اژدها است. ماجراجویان وارد سیاه‌چاله می‌شوند تا هیولاها را شکست دهند و قطعات شیشه‌ای کریستال که از کشتن هیولاهای مختلف بدست می‌آورند را برای ساخت سلاح‌های جادویی یا تبادل با سکه بدست بیاورند. مردم Orario به گروه‌هایی به نام فامیلیا که توسط خدایان مختلف اداره می‌شود، می‌پیوندند تا از موهبت خدایان بهره‌مند شوند. همانند بازی‌های نقش‌آفرینی هر ماجراجو پس از انجام کارهای مختلف قابلیتشان بالاتر می‌رود و زمانی که تمام قابلیت‌هایشان به سطح نهایی برسد، Level Up می‌شوند. شخصیت اصلی این انیمه بل کرانل نام دارد که دارای قدرت بسیار خاصی هست و اولین عضو در فامیلیای خدای مهربان و زیبایی به نام هستیا است. بل همانند لوفی، ناتسو، ناروتو و دیگر قهرمانان‌ها از انیمه‌های معروف که هدفش قدرتمندتر شدن است و برای این کار همیشه خود را در خطر می‌اندازند و همین موضوع باعث می‌شود که بل دقیقا همانند آن‌ها بسیار دوست‌داشتنی و فراموش‌نشدنی باشد. دیدن این انیمه زیبا و سرگرم کننده را به طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی پیشنهاد می‌کنم. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های جالب این انیمه را بخوانید:

من نمی‌توانم خودم را ببخشم. من می‌خواستم بدون اینکه تلاشی کنم چیزی اتفاق بیافتد! من مجبور هستم خودم انجامش دهم. من باید تمام کارها را خودم انجام دهم … در غیر این صورت نمی‌توانم کنار او ایستادم!

1_ Sword Art Online

انیمه شات: قسمت نوزدهم

(فصل اول) انیمه Sword Art Online یکی از بهترین انیمه‌های مربوط به دنیای بازی است که چه گیمر باشید و نباشید، از دیدن آن (فقط فصل اولش) لذت بسیار زیادی خواهید برد. این انیمه هم در مورد گروهی گیمر است که درون یک بازی زندانی می‌شوند و برای آزاد شدن از دنیای این بازی باید 100 طبقه بازی را پاکسازی کنید همه باس‌های درون آن را بکشید. معمولا در بازی‌ها وقتی یک شخصیت می‌میرد، از چک‌پوینت قبلی‌اش دوباره زنده می‌شود اما در دنیای بازی داخل این انیمه اگر شخصیت شما بمیرد، در دنیای واقعی نیز جانش را از دست خواهد داد و این به هیجان و جذابیت آن بیش از پیش می‌افزاید و دنیای بازی Sword Art Online را زنده و پویا نگه می‌دارد. شخصیت اصلی این انیمه کیریگیا کازوتو است که در بازی به کیریتو معروف است. کیریتو زمانی که تنها یک سالش بود، پدر و مادرش را از دست داد و توسط خاله‌اش به فرزندخواندگی قبول شد. پدر و مادر خوانده‌اش او را همانند پسر خود بزرگ کردند و حقیقت اینکه پدر و مادرش جانشان را از دست داده‌اند را از او مخفی کردند. او در این مدت به کامپیوتر و بازی‌های ویدئویی علاقه‌مند شد و روش شمشیر زنی کِندو را پس از دو سال ترک کرد. او در سن 10 سالگی حقیقت اینکه به فرزندخواندگی قبول شده را دریافت و از آن پس از خانواده خود فاصله گرفت و بیشتر در دنیای بازی‌های ویدئویی فرو رفت. زمانی که بازی Sword Art Online منتشر شد، کیریتو که بتای بازی را تجربه کرده بود بلافاصله به این بازی وارد شد. در زیر می‌توانید یکی از دیالوگ‌های این انیمه را بخوانید:

چه در اینجا و چه در دنیای واقعی، زمانی که درد می‌کشی، می‌توانی گریه کنی. هیچ قانونی وجود ندارد که می‌گوید تو نمی‌توانی احساسات خود را فقط به این دلیل که این یک بازی است، نشان ندهی.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت نوزدهم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها