آموزش روش صحیح بکسل کردن ماشین


آموزش روش صحیح بکسل کردن ماشین

چگونه خودرو را بکسل کنیم؟ آیا روش صحیح بکسل کردن ماشین را می دانید؟ وقتی ماشین خراب می شود و یا در گل و لای فرو می رود بهترین راه برای بکسل کردن این است که خودتان آن را بکسل کنید. برای انجام این کار به دنده ی مناسب، دو طناب بکسل، قلاب و کابل نیاز خواهید داشت. با ما همراه باید تا قدم به قدم این موارد را مرور کنیم. حتما...

چگونه خودرو را بکسل کنیم؟ آیا روش صحیح بکسل کردن ماشین را می دانید؟ وقتی ماشین خراب می شود و یا در گل و لای فرو می رود بهترین راه برای بکسل کردن این است که خودتان آن را بکسل کنید. برای انجام این کار به دنده ی مناسب، دو طناب بکسل، قلاب و کابل نیاز خواهید داشت. با ما همراه باید تا قدم به قدم این موارد را مرور کنیم.

حتما شما هم با مشکل خودرو مواجه شده اید که دیگر خودروی شما قابلیت روشن شدن و حرکت ندارد و باید آن را تا تعمیر گاه یا محل مورد نظر بکسل کنید. معمولا در اطراف شهر ها امداد خودرو ممکن است به کمک شما بایند و البته هزینه آن را تمام و کمال از شما بگیرند ولی اگر دسترسی به امداد خدرو نداشتید و یا اینکه قصد نداشتی برای مصافتی کوتاه هزینه گزاف بپردازید باید به سراغ بکسل کردن خودروی خود بروید. اما چگونه و با چه وسایلی؟

تسمه ی بکسل یا یدک یک تسمه ی نایلونی قوی است که در هر دو طرف آن، قلاب ها به خوبی و محکم دوخته شده اند. از آنجا که این تسمه ها اندازه ی کوچکی و وزن سبک ( به استثنای قلاب ها) دارند، برای بکسل کردن هر خودرویی که گیر کرده و یا خراب شده ایده آل هستند. اگر از این تسمه های بکسل یا یدک به خوبی استفاده شود می توانند جان ما را نجات دهند اما اگر غلط استفاده شوند به ماشینتان آسیب می رسانند.

گرچه برخی زنجیر بکسل را به تسمه ی نایلونی ترجیح می دهند این دو با هم تفاوت چندانی ندارند و هر دو قوی هستند. اما اگر زنجیر بشکند کار خیلی خراب می شود. اگر زنجیر پاره شود و بشکند، هر دو ماشین می لغزند از این جهت تسمه نایلونی و زنجیر با هم تفات های زیادی دارند.

اگر قبلا هنگام بکسل کردن با تسمه یا زنجیر تجربه ی شکست داشته اید احتمالا به این خاطر بوده که برای یدک کشیدن ماشین مورد نطر فشار زیادی بر آنها وارد آمده است. در این برهه است که هر دو ماده – تسمه ی نایلونی و زنجیر استیل – و جای قلاب ها بیشترین آسیب پذیری را دارند. اگر چیزی بلغزد یا بشکند احتمالا انتهای آزاد به سمت انتهای متصل خواهد رفت. اگر تسمه نایلونی باشد وزن کمتری را به سمت خودتان می کشید و از این جهت ایمنی بیشتری دارد. پس تسمه یشتر توصیه می شود.

اتصال قلاب به ماشین بکسل کننده

آموزش روش صحیح بکسل کردن ماشین

اکثر ماشین ها در عقب خود یک منطقه دارند که معمولا به نقاط نصب سپر متصل شده اند و اگر ماشینی دارای اتصال تریلر باشد، حلقه های فولادی برای نصب قلاب خواهد داشت. هر کدام از این مناطق برای بیشتر بکسل کردن ها خوب هستند و به خوبی پشتیبانی می کنند.

چگونه شیشه بالا بر خودرو را تعمیر کنیم؟

اتصال تسمه ی نایلونی به خودروی بکسل شونده

آموزش روش صحیح بکسل کردن ماشین

قبل از اتصال تسمه ی نایلونی ، باید حتما مراقب باشید که تسمه پیچ تاب نخورد. گرچه تاب خوردن تسمه بر توانایی و قدرت آن تاثیر چندانی نمی گذارد می تواند نایلون را فرسوده کند و بنابراین حتما باید از عدم وجود گره یا پیچ و تاب در تسمه ی نایلونی مطمئن شوید.

حالا باید تسمه نایلونی را به قلابی که به خودروی بکسل کننده نصب شده متصل کنید. این بار، باید درست زیر سپر جلویی ( یا گاهی نزدیک اکسل) ، یک قلاب یا حلقه ی استیلی قوی متصل کنید.

مطلب مرتبط: چگونه رنگ و یا نوشته های روی شیشه ماشین را پاک کنیم؟

تسمه ی نایلونی را مستقیما به اکسل یا هر قطعه ی فلزی که زیر قسمت جلویی خودرو آویزان است متصل نکنید چرا قطعات حساس بسیاری وجود دارند که ممکن است قلاب بکسل کننده نباشند. برخی ماشین ها روکش های پلاستیکی دارند در حالیکه برخی دیگر در گوشه های عقب رفته پنهان شده اند.

یدک کشیدن ماشین با تسمه نایلونی

آموزش روش صحیح بکسل کردن ماشین

حالا که هر دو طرف را محکم قلاب کرده اید، آماده ی یدک کشیدن هستید.چند تا نکته را باید در نظر داشته باشید:

هرگز با تسمه ی بکسل یا یدک ماشین بی سرنشین و راننده را بکسل نکنید هرگز از تسمه ی بکسل یا یدک برای بکسل کردن در اتوبان های پر سرعت استفاده نکنید آرام برانید

حالا که در هر دو ماشین سرنشین و راننده وجود دارد، خودروی بکسل کننده را آرام به جلو برانید تا تسمه ی بکسل سفت شود. سعی نکنید که با سرعت برانید. وقتی تسمه سفت شد می توانید ماشین عقبی را بکسل کنید. یادتان باشد که همه ی حرکاتتان آرام باشد. ماشین عقبی هر حرکت ناگهانی و ناجور شما را دو برابر حس می کند.

چه کارهایی نباید هنگام بکسل کردن انجام نداد؟

آموزش روش صحیح بکسل کردن ماشین

هرگز تسمه ی بکسل را به چیزی که قلاب فولادی و محکمی نیست که روی ماشین شما سوار شده باشد متصل نکنید. قدیم تر ها، سپر می توانست فشار را تحمل کند اما سپر ماشین های جدید پلاستیکی و خیلی شکننده هستند. یک کابل یا تسمه یا یدک را به سپرها وصل کنید تا ببینید که از بین می روند!

همانطور که در بالا بیان شد، باید همشه از بکسل کردن با سرعت خودداری کنید، مخصوصا قبل از اینکه تسمه سفت شود. تنش ناگهانی ممکن است باعث پاره شدن تسمه شود و یا قلاب را از برآمدگی جدا کند و در نتیجه هر دو ماشین و یا راننده هایشان ممکن است صدمه ببیند.

همچنین بخوانید:

راهنما و روش های شناسایی علت صدای ماشین

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا