جدیدترین ناوچه فوق‌پیشرفته روسیه


جدیدترین ناوچه فوق‌پیشرفته روسیه

ناوچه آدمیرال گورشکوف در حال حاضر پیشرفته ترین،‌ به‌روزترین و شکست ناپذیرترین کشتی جنگی حاضر در نیروی دریایی روسیه است.

جدیدترین ناوچه فوق‌پیشرفته روسیهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، ناوچه آدمیرال گورشکوف نیروی دریایی روسیه به عنوان کشتی اصلی پروژه ساخت مجموعه جدیدی از ناوچه های این نیرو در ماه اوت رسما به ناوگان نیروی دریایی روسیه خواهد پیوست و انتظار می رود مجموعه کشتی های سری آدمیرال گوروشکوف به ستون اصلی ناوگان اقیانوس پیمای نیروی دریایی این کشور تبدیل شوند.
عملیات ساخت ناوچه های جدید آدمیرال گورشکوف نیروی دریایی روسیه سال 2006 در صنایع کشتی سازی سورنایا ورف (Severnaya Verf ) سن پترزبورگ شروع شد. در آن زمان، این نخستین کشتی جنگی بود که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن پس از فروپاشی شوروی سابق اتفاق می افتاد.
این پروژه صنایع کشتی سازی روسیه را با چالش عظیم ساخت ناوچه های جدید مجهز به فناوری های قرن بیست و یکم روبرو کرد که بسیاری از آنها هیچگاه در نیروی دریایی روسیه به کار گرفته نشده بود.
به اعتقاد آندری کوتز تحلیل گر مسائل نظامی اسپوتنیک، این ناوچه با در نظر گرفتن تمام مسائل ممکن از جمله قابلیت نبرد با کشتی ها و زیردریایی ها با کارآمدی بسیار بالا، حمله به اهداف زمینی با تسلیحات نقطه زن، مقابله با هواپیماهای دشمن، انجام ماموریت های نظارت و شناسایی و استفاده از مشخصه های کاهش سطح مقطع راداری طراحی شده است.
البته بلندپروازی های ساخت چنین کشتی پیشرفته ای بدون مشکل نیز نبود به طوری که رونمایی رسمی از آن با چندین بار تاخیر صورت گرفت.
سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سال 2006 از به کار گیری شش فروند از ناوچه های سری آدمیرال گورشکوف تا سال 2025 در نیروی دریایی این کشور خبر داد.
ویکتور موراخوفسکی سردبیر نشریه نظامی «زرادخانه سرزمین پدری» به اسپوتنیک گفت ناوچه آدمیرال گورشکوف در حال حاضر پیشرفته ترین،‌ به‌روزترین و شکست ناپذیرترین کشتی جنگی حاضر در نیروی دریایی روسیه است.
اصلی ترین نیروی حمله ناوچه آدمیرال گورشکوف به وسیله شانزده سامانه پرتاب عمودی کالیبر/اونیکس مخصوص پرتاب موشک های کروز فراهم می شود و از 32 مجموعه سلول پرتاب موشک های دریاپایه پولیمت-ریدات (Polimet-Redut) نیز برای مقابله با اهداف هوایی در آن استفاده شده است.
برای درگیری های نزدیک نیز از دو سامانه پالاش (Palash ) استفاده شده است. چهار پرتابگر اژدر نیز برای مقابله با اهداف زیردریایی در ناوچه آدمیرال گورشکوف نصب شده است.
سامانه های تسلیحاتی این کشتی جدید نیز به وسیله یک سامانه یکپارچه دیجیتال و همچنین سامانه های فوق پیشرفته رادیویی-الکترونیک به منظور پایش اهداف احتمالی کنترل می شوند.
این کشتی می تواند با سرعت سی گره دریایی حرکت کند و تا پنج هزار مایل دریایی را بپیماید. وزن آن نیز 4 هزار و چهارصد تن است و به 180 تا 210 خدمه نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022