امکان سنجی سرمایه گذاری سه میلیون دلاری در بازدید هیات کره جنوبی از دانشکده فنی و حرفه ای شیراز


امکان سنجی سرمایه گذاری سه میلیون دلاری در بازدید هیات کره جنوبی از دانشکده فنی و حرفه ای شیراز

شیراز-ایرنا- نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی کشور کره جنوبی روز چهارشنبه با هدف بررسی امکان سرمایه گذاری در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز از این مرکز آموزش عالی بازدید کردند.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه فنی و حرفه ای کشور روز چهارشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: بازدید این هیات چهار نفره از کشور کره جنوبی از دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز در راستای سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه بین المللی کردن دانشگاهها صورت گرفته است.
جاسب نیکفر افزود: این بازدید به دنبال درخواستی که پارسال از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای به آژانس همکاری های بین المللی کشور کره جنوبی ارسال شد و با هدف گسترش همکاری های دو جانبه انجام شد.
وی اظهار کرد: مقرر شده است که پس از بررسی وضعیت زیرساختها ، سطح علمی و امکانات سه دانشکده فنی و حرفه ای تهران، اصفهان و شیراز توسط هیات کره جنوبی، آژانس همکاری های بین المللی این کشور در زمینه تجهیز کارگاه های آموزشی و آموزش مربیان یکی از این دانشکده ها در حوزه صنایع مرتبط با تولیدات کشور کره جنوبی در حوزه صنعت خودرو سرمایه گذاری لازم را انجام دهد.
مدیرکل امور بین الملل دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: این هیات خارجی در روزهای گذشته از دانشکده های فنی و حرفه ای تهران و اصفهان بازدید کرد و امروز چهارشنبه نیز در دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز حضور یافت.
وی ادامه داد: این هیات چهارنفره گزارش نهایی خود درباره انتخاب یکی از این سه دانشکده ایرانی برای سرمایه گذاری را در یک ماه آینده به آژانس همکاری های بین المللی کره جنوبی ارائه می دهد و پس از آن، کارگاه های یکی از این سه دانشکده با امکانات کره جنوبی تجهیز خواهد شد.
نیکفر اضافه کرد: ارزش کل این سرمایه گذاری که براساس تفاهم نامه ای دوجانبه مشخص شده حدود سه میلیون دلار است که مبلغ 2 میلیون دلار آن را آژانس همکاری های بین المللی کشور کره جنوبی برای تجهیز کارگاهی یکی از دانشکده های فنی تهران ، اصفهان و یا شیراز با ماشین آلات تولید کشور کره جنوبی تامین می کند و حدود یک میلیون دلار مابقی آن را نیز دانشگاه فنی و حرفه ای از اعتبارات خود تخصیص می دهد.
هیات چهار نفره اعزامی از کره جنوبی پس از بازدید از کارگاه های دانشکده فنی شهید باهنر شیراز در نشستی با مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و مرکز آموزش عالی میزبان این نشست به تبادل نظر درباره راهکارهای توسعه همکاری ها پرداختند.
9873/ 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس