بی بی چک، چطور از جواب مطمئن شویم؟


بی بی چک، چطور از جواب مطمئن شویم؟

امروزه خط آبی روی کیت‌ها نشان می‌دهد که بارداری اتفاق نیفتاده است. اما زمان‌هایی هم هست که تست منفی در واقع منفی نیست.

وقتی زنی می‌کوشد باردار شود٬ جواب مثبت تست بارداری خبری بسیار خوشحال‌کننده‌ای برایش خواهد بود. برای یک زن ۴۳ ساله که این بازه دیگر برایش بسیار دیر است و نمی‌داند که آیا این یعنی مراحل پیشایائسگی یا بارداری (و خودش امیدوار است که علائم پیشایائسگی باشد) این جواب منفی تست بارداری است که خوشحالش می‌کند. از کجا می‌توانید مطمئن شوید که جواب منفی تست ادرارتان واقعا منفی است؟

آزمایشگاه خانگی یا «حمام»
اکثر ما صحت و درستی تست‌های بارداری خانگی را بیشتر قبول داریم. کار تست‌های امروز این‌گونه است که هورمونی را شناسایی می‌کنند که توسط جفت در آینده به داخل ادرار ترشح می‌شود٬ البته بعد از آن‌که عمل آبستن شدن صورت بگیرد.

بی بی چک، چطور از جواب مطمئن شویم؟

زمانی که نخستین تست خانگی برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ وارد بازار شد تقریباً دو ساعت طول می‌کشید تا عمل کند و ۸۰ درصد مواقع هم منفی بود. بر خلاف نواقصش برای نخستین بار٬ زنان می‌توانستند در حمام این کار را انجام دهند و از وضعیت خود آگاه شوند.

امروزه خط آبی روی کیت‌ها نشان می‌دهد که بارداری اتفاق نیفتاده است. اما زمان‌هایی هم هست که تست منفی در واقع منفی نیست. مثلاً بعضی زنان عادات طولانی‌تری دارند بنابراین عمل تخمک‌گذاری‌شان دیرتر انجام می‌شود. اگر تخمک‌گذاری و بارداری حدود روز بیست و چهارم یا بیست و پنجم صورت بگیرد٬ تست بارداری در روز سی‌ام به اشتباه منفی خواهد بود.

حتی تست مثبت بارداری هم همیشه نشانه‌ی بچه‌دار شدن نیست٬ خصوصا اگر سن‌تان بالا باشد٬ و این خبر خوبی برای زنانی است که دوست ندارند بچه‌دار شوند.

اگر ادرارتان رقیق باشد٬ تراکم هورمونی می‌تواند برای شناسایی و تشخیص از روی کیت خانگی خیلی ضعیف باشد. بنابراین تست بارداری باید در اولین ادرار صبح صورت گیرد که ادرار در غلیظ‌ترین حالت خود است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در