آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد


سلام به دوستان عزیز و همیشگی مجله اینترنتی قمر. از این الگو برای دوخت کفش نوزاد یا بچه های بزرگتر تا دو سال هم می تونید استفاده کنید. توضیحاتی درباره رسم الگو و اندازه گیری پا: با توجه به تصویر زیر، (برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید و یا آن را ذخیره نمایید) الگویی که مربوط به کف پا هستش، طول الگو با فلش...

سلام به دوستان عزیز و همیشگی مجله اینترنتی قمر.

از این الگو برای دوخت کفش نوزاد یا بچه های بزرگتر تا دو سال هم می تونید استفاده کنید.

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

توضیحاتی درباره رسم الگو و اندازه گیری پا:

با توجه به تصویر زیر، (برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید و یا آن را ذخیره نمایید) الگویی که مربوط به کف پا هستش، طول الگو با فلش قرمز مشخص شده، این فلش به اندازه ی بلندی کف پای بچه شما باید باشه. فلش آبی بالایی به اندازه ی پهن ترین جای پا و فلش آبی پایین به اندازه ی باریک ترین قسمت پا. بعد از اندازه گیری پای دلبندتون، این الگو رو رسم کنید.

نقاطی که روی الگو همرنگ علامت زده شده محل دوخت قسمت هایی هست که باید نقطه های هم رنگ روی هم دوخته بشن. (البته دقت کنید که من نقطه ها رو با کمی فاصله برای مشخص شدن گذاشتم، شما باید موقع اندازه گیری و دوخت دو تا قسمت رو بیارید روی هم تا بین تکه ی بالایی و پایین باز نمونه)

حالا با توجه به الگو قسمت جلوی پا (رویه ی جلویی) را با متر روی پای کودک اندازه بزنیدو الگوشو طراحی کنید. قسمت آخر هم مربوط میشه به پشت کفش که دکمه و جادکمه (یا چسب نر و ماده ) روی اون قرار داره:آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

از همه تکه از الگو باید یک برش روی پارچه اصلی، یکی برش روی آستر و یک برش روی ابر بزنید. دقت کنید که چون کفش سه لایه هست، اندازه ها رو تنگ نگیریرد. جای دوخت هم فراموش نشه.

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

همه تکه ی تکه ها باید مثل تصویر بالا آماده بشن، یعنی ابر بین آستر و پارچه اصلی دور تا دورش چرخ بشه و برگردونید همه شونو به رو. محل چرخکاری ها هم داخل الگو با نقطه چین نشون داده شده.

یا اینکه دور تا دور همه ی لبه ها رو با نوار اریب رنگی و یا نوار اریبی که از خود پارچه تهیه کردید بدوزید که نیاز به پشت و رو کردن نباشه. یعنی ابر رو بین پارچه و آستر بذارید جوری که روی پارچه ها به سمت بیرون باشه. بعد دور تا دورشون رو با نوار اریب بدوزید. که در تصاویر هم همین مشاهده میشه. با خود پارچه اصلی نوار اریب درست شده.

میتونید برای کف پا، دو تکه درست کنید که ضخامت خوبی داشته باشه.

کلا در تمامی موارد در نظر بگیرید که در انتها کفش تنگ نشه. یعنی حتما انداز ها متعادل باشه و درز دوخت هم در نظر بگیرید.

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

بعد هم تکه ها رو بهم وصل کنید:

دوخت نهایی برای وصل کرده تکه ها از لبه و از روی کار انجام بشه بهتره.

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

آموزش الگو و دوخت کفش نوزاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس