هفته چهارم بارداری


هفته ی چهارم حاملگی تغییرات بدن مادر و جنین هفته 4 بارداری تصویر زیر عکسی از جنین و مادر در هفته ی چهارم بارداری است کودک شما در هفته 4 بارداری در هفته چهارم بارداری جنین به اندازه ی یک دانه ی کنجد است قسمت های سه گانه ی سلول جنین تکمیل تر شده و لایه درونی که به عنوان آندودرم شناخته شده رشد بیشتری نسبت به هفته دوم...

هفته ی چهارم حاملگی تغییرات بدن مادر و جنین

هفته 4 بارداری

تصویر زیر عکسی از جنین و مادر در هفته ی چهارم بارداری است

هفته چهارم بارداری

کودک شما در هفته 4 بارداری

در هفته چهارم بارداری جنین به اندازه ی یک دانه ی کنجد است قسمت های سه گانه ی سلول جنین تکمیل تر شده و لایه درونی که به عنوان آندودرم شناخته شده رشد بیشتری نسبت به هفته دوم کرده رفته رفته سیستم گوارشی کودک شما، کبد، و ریه ها در این لایه ایجاد می شود. لایه میانی، به نام مزودرم، به زودی قلب نوزاد شما، ارگان جنسی، استخوان ها، کلیه ها، و عضلات را بوجود خواهد آورد . لایه بیرونی، یا اکتودرم در نهایت سیستم عصبی نوزاد شما، مو، پوست و چشم را تشکیل می دهد.

هفته چهارم بارداری

در هفته ی چهارم حاملگی جفت ابتدایی نیز از دو لایه تشکیل شده که در حال حفر کردن تونلهای بسیار ظریف و ایجاد فضاهایی در دیواره رحم هستند تا در آینده اکسیژن و کلیه مواد غذایی لازم را برای جنین تامین کرده و مواد زائد را دفع کنند .تا پایان هفته ی چهارم بیشتر اعضای بدن نوزاد شکل می گیرد و پس از آن تنها تکمیل تر می شود .

هفته چهارم بارداری

تصویر زیر یک عکس میکروسکوپی از جنین چهار هفته است .که خود را به دیوراه ی رحم چسبانده است

هفته چهارم بارداری

اندازه بچه در 4 هفتگی باداری:

جنین در 4 هفتگی 32 سلول دارد که به سرعت رشد تکثیر می شود اندازه جنین در 4 هفتگی یک عدس است .

هفته چهارم بارداری

تغییرات بدن مادر در هفته ی چهارم بارداری

شما دارید مادر می شوید هورمون های مختلفی در بدن ترشح می شود که ممکن است بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد .احساسات شما به شدت تحریک پذیر می شود و ممکن است سر حرف های بی اهمیت ناراحت شوید گریه کنید و…..

در هفته ی چهارم باداری چه کار کنم ؟ این سوال بیشتر مادران جوان است .کار خاصی نباید انجام بدهید فقط یک تست حاملگی بدهید و از باداری خود مطمئن شوید سپس باید یک پرونده مراقبت کودک و مادر نزد پژشک یا خانه بهداشت برای خود تشکیل بدهید .قبل از مشاوره با پژشک از مصرف هر گونه دارو بپرهیزید اگر شوهرتان سیگار مصرف می کند شرایط جدید را برایشان توضیح دهید حدالامکان مصرف دخانیات را در بیرون از محیط خانه انجام بدهند و موقع مراجعت به منزل لباس خود را عوض کرده دوش بگیرند تا دود جذب شده در لباس ایشان تاثیر نامطلوبی بر روی جنین نگذارد .

مقاله ی مرتبط قبلی

هفته سوم بارداری

مقاله مرتبط بعدی

هفته پنجم بارداری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش