در بخش خلاقیت امروز یک وسیله تزیینی برای جشنها یا تزیین اتاق کودک را به شما عزیزان آموزش می دهیم که بسیا ساده ولی جذاب است. البته این توپک کاغذی را اگر با طلق های رنگی درست کنید می توانید به عنوان لوستر اتاق خواب هم از آن استفاده کنید. آموزش گام به گام آن را با ما دنبال کنید.

لوازم مورد نیاز :

مقوا یا طلق در چند رنگ مداد قیچی نخ کاموای رنگی یا نخ شیرینی

طریقه کار:

۱) با استفاده از شکل زیر الگو را تهیه کنید و روی مقوا قرار داده و ۸ بار از آن برش بزنید. با کلیک روی عکس می توانید اندازه واقعی آنرا ببینید . به سلیقه خود می توانید آنرا کوچکتر یا بزرگتر کنید. دقت کنید همه خطوط باید برش بخورند حتی ۵ خطی که داخل گل می بینید.

گل توپی کاغذی، تزئینات جشن تولد

۲) وقتی پنج خطی را که روی گل می بینید قیچی کنید شیارهایی خواهید داشت که گلبرگ ها را به هم وصل می کند. همانطور که در تصویر زیر می بینید ابتدا ۳ گل را مانند این شکل به هم متصل کنید. کافی است گلبرگ ها را به صورت کشویی داخل هم کنید.

گل توپی کاغذی، تزئینات جشن تولد

۳) سپس بقیه گلها را هم به همین ترتیب به سه گل مرحله قبل متصل کنید. گلبرگ های آزاد خودشان شما را راهنمایی می کنند که چطور ادامه دهید. شاید الان به نظرتان سخت بیاید ولی وقتی دست به کار شوید می بینید که اصلا سخت نیست و مانند یک جورچین همه گلبرگ ها سرجای خود قرار می گیرند.

گل توپی کاغذی، تزئینات جشن تولد

۴) می توانید قبل از اتصال گلها، وسط آنها را یک سوراخ کوچک برای عبور نخ ایجاد کنید سپس هشت گلی را که بریده اید روی هم قرار دهید و یک نخ دولا را از سوراخ گلها عبور داده و انتهای آنرا گره بزنید.

گل توپی کاغذی، تزئینات جشن تولد

۵) وقتی می خواهید گلها به شکل توپ در کنار هم قرار گیرد، آنها را در طول نخ کمی از هم فاصله دهید و لبه های برش خورده گلها را به شکل کشویی از هم عبور دهید.

توپک کاغذی و تزیینی شما آماده است .

گل توپی کاغذی، تزئینات جشن تولد

در ساخت این توپک ها می توانید از دو یا سه رنگ مقوا استفاده کنید تا کار شما زیباتر شود.

گل توپی کاغذی، تزئینات جشن تولد

شاد باشید ?