سلام، به بخش آموزش آرایشگری هنربازار خوش آمدید، این بخش مخصوص عزیزانی است که دوست دارند یاد بگیرند آرایشگر خودشون باشند یا عزیزانی که دوست دارند این حرفه رو دنبال کنند و از این راه کسب درآمد کنند. شما جزو هر کدام از این دو دسته که باشید حتما دوست دارید که برای قدم اول یاد بگیرید که چطور صورت خودتان یا یک فرد دیگر را اصلاح کنید!

البته درحال حاضر در آرایشگاه ها از روش های متنوعی برای اصلاح صورت استفاده می شود مثل موم یا وکس یا … ولی هنوز هم استفاده از نخ یا به قول خودمون بند انداختن یکی از پرطرفدارترین روش ها محسوب می شود.

از طرفی موی برخی نقاط صورت مثل پشت لب یا بین دو ابرو انقدر سریع دوباره رشد می کند که اگر بلد نباشیم خودمون اصلاحشون کنیم، هر دو سه روز یکبار مجبور هستیم که یک سری به آرایشگاه بزنیم. البته برای این منظور هم ابزارهای بسیاری هست مثل کرم موبر یا اپی لیدی یا … که خیلی از این روشها هم میتونه کار آدم رو راه بندازه، ولی کدوم یکی از این روشها کم خرجتر و در دسترس تر از اصلاح با نخ هست؟

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

خلاصه کلام که می خواهم امروز بهتون طریقه اصلاح با نخ را آموزش بدم و امیدوارم که با کمی تمرین بتوانید هم برای خودتان و هم برای دیگران یک اصلاح بی نقص را انجام دهید. خب شروع می کنیم:

وسایل مورد نیاز :

نخ ?

۱) حتما همه دیده اید که برای اصلاح حتما لازم نیست از نخ خاصی استفاده بشه، البته نخ مخصوص اصلاح هم وجود دارد ولی برای کاهش هزینه، همه از جمله خیلی از آرایشگاه ها هم از نخ قرقره استفاده می کنند.

پس حدود ۴۵ سانتی متر از نخ را ببرید.

اگر پوست حساسی دارید که مستعد جوش زدن است، حتما با یک پنبه آغشته به الکل، نخ و پوست صورت را ضدعفونی کنید. کافی است که کمی الکل به پنبه بزنید و نخ را بین پنبه گذاشته و بکشید. با همان پنبه، صورت را هم کمی ضدعفونی کنید.

این کار تا حدودی برای جلوگیری از جوش زدن موثر است. اگر پوستتان خیلی خیلی حساس است از کرم های مخصوص در بازار قبل از شروع به اصلاح استفاده کنید.

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

۲) دو سر نخ را به هم گره بزنید تا یک حلقه ایجاد شود.

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

۳) حالا با دو دست مثل تصویر زیر حلقه نخ را بگیرید و آن را حدود ۱۰ مرتبه به دور خود بپیچید.

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

۴) حالا چندبار دست هایتان را باز و بسته کنید به طوری که وقتی یک دست بسته می شود دست دیگر باز شود، این حرکت را چندبار تمرین کنید تا آماده انجام آن روی صورت شوید.

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

۵) خب حالا میرسیم سر نکته این کار.

مثل مرحله قبل، یک دست را ببندید و یک دست را باز نگه دارید. سپس موها را در حلقه بزرگتر قرار دهید به طوری که موها به سمت پیچ وسط نخ خوابیده باشند. به تصویر زیر دقت کنید که طرز قرار گرفتن نخ روی موهای زائد اطراف ابرو را نشان می دهد.

حالا باید با باز کردن دستی که بسته است، پیچ نخ را به سمت موها هدایت کنید. به همین راحتی، موها بین پیچ نخ گیر میکنند و از ریشه بیرون می آیند.

نکته: نکته اصلی در بند انداختن همین است که جهت حرکت نخ باید در جهت رویش ابروها باشد.

همچنین سعی کنید نخ را نه خیلی به صورتتان فشار دهید و نه از پوست فاصله دهید که هر دوی این کارها باعث افزایش درد اصلاح می شود.

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

۶) در تصویر زیر هم طریقه اصلاح موهای پیشانی و پشت لب را می بینید.

باز هم به جهت موها و باز و بسته شدن نخ دقت کنید.

چطور موهای صورتتان را خودتان اصلاح کنید

خب امیدوارم که این آموزش مفید بوده برایتان تا بتوانید آرایشگر خودتان باشید.

شاد باشید ?