سلام به عزیزان هنرمند و هنردوست .

با شما همراه هستیم با آموزش یک کیف جامدادی با طرح خرس که برای دانش آموزان دبستانی بسیار مناسب است. دوخت این کیف بسیار راحت است و نیاز به لوازم خاصی هم ندارد. با کمی پارچه که ممکنه از کارهای دیگه اضافی آمده باشد و صرف کمی وقت می تونید یک جامدادی زیبا برای فرزندتون بدوزید.

وسایل مورد نیاز :

پارچه طرح دار به دلخواه (می توانید از دوطرح پارچه برای قسمت بیرونی و آستر داخل استفاده کنید) پارچه سفید زیپ ۲۰ سانتی دکمه مشکی برجسته ۲ عدد نخ همرنگ قیچی کاغذ الگو و مداد لایی پشم شیشه

طریقه دوخت :

۱) رسم الگو : بر روی الگوی زیر کلیک کنید تا در سایز بزرگتر دیده شود سپس آن را سیو کرده و پرینت بگیرید و یا از روی مونیتور رسم کنید.

کیف جامدادی خرسی

۲) الگو را روی پارچه اصلی، آستری و لایی قرار داده و ببرید.

۳) دو تکه سفید را در جای خود روی پارچه اصلی قرار داده و دور آنرا با چرخ زیگزاگ یا دندان موشی بزنید.

۴) لایی را پشت پارچه اصلی قرار داده و به هم سوزن بزنید که جابجا نشود.

۵) آستری را روی پارچه اصلی بگذارید به طوری که روی پارچه ها به سمت هم باشد و سوزن بزنید تا جابجا نشود سپس دورتا دور کار را بدوزید و فقط یک تکه کوچک را برای برگرداندن کار باز بگذارید.

۶) از قسمتی که باز گذاشته اید کار را برگردانید و با یک شی ء بلند و باریک مثل میل بافتنی، همه قسمت ها مثل گوش ها را بیرون آورید و سپس اتو کنید و قسمتی را که باز است پسدوز کنید.

۷) جای گوشها و کف کیف را از روی کار به شکلی که در عکس می بینید با چرخ بدوزید. ( کف کیف را به شکل ضربدر و زیر گوش را در امتداد لبه کیف بدوزید )

کیف جامدادی خرسی

۸) دکمه ها را به جای چشم ها و یک دایره به جای بینی و دهان را با نخ مناسب مطابق شکل بدوزید.

کیف جامدادی خرسی

۹) کیف را تا کنید به طوری که گوشها روبروی هم قرار گیرد سپس همانطور که در الگوی زیر می بینید خطوط هم رنگ که با شماره های ۱ تا ۴ مشخص شده را به هم بدوزید. (یعنی دو خط قرمز به هم دوخته شود، دوخط آبی به هم و …)

سپس دو خطی که هایلایت آبی شده است را به هم بدوزید. دقت کنید دوخت نباید تا زیر گوش برسد و باید تا یک الی دو سانت قبل از گوش را بدوزید.

کیف جامدادی خرسی

۱۰) مطابق شکل زیر سمت چپ، سر بسته زیپ را در بالای قسمت دوخته شده (هایلایت آبی که دوختید) قرار داده و دو سمت زیپ را هم مطابق تصویر به دو سمت کیف سوزن زده و با کوک ریز می دوزیم. دقت کنید زیپ را به آستری و لایی کوک بزنید تا کوک ها روی پارچه اصلی دیده نشوند.

۱۱) در نهایت سمت دیگر کیف را که همان هایلایت سبز در تصویر بالاست به هم می دوزیم.

کیف جامدادی خرسیکیف زیبای شما آماده است.

کیف جامدادی خرسی

شاد باشید : )