چشم جهانیان به ایران برای پیمودن مسیر انقلاب دوخته شده است


چشم جهانیان به ایران برای پیمودن مسیر انقلاب دوخته شده است

مشهد- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز چشم جهانیان و مردم منطقه به ملت ایران و رهبری دوخته شده که چگونه مسیر انقلاب ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی ظهر یکشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار گرفته و برای مردم ما توجه به این امر بسیار لازم و ضروری است زیرا دستیابی به قله های پیروزی نهایی و دستیابی به قهرمانی در مرحله آخر کار سخت و سنگینی است.

وی افزود: انقلاب ۴ دهه را به سلامت طی کرده و امروز چشم جهانیان و چشم مردم منطقه غرب آسیا به ملت ایران و رهبری انقلاب دوخته شده که چگونه این مسیر آینده را ادامه می دهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص عوامل کمال انقلاب بیان کرد: مهمترین و اولین عامل، رهبری الهی است که این رهبری در تداوم راه پیامبر و ائمه در قامت و چهره ولایت فقیه چه در چهره امام خمینی (ره) و یا رهبر معظم انقلاب تجسم پیدا می کند که امروز ۳۰ سال است که انقلاب تحت رهبری هوشمندانه ایشان راهش را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب به رهبری فردی شجاع، عادل و فقیه نیاز دارد و علت انحراف در انقلاب پیامبر همین بود که آن مصداقی را که پیامبر تعیین کرده بود "من کنت مولا فهذا علی مولا" به این عهد و پیمان مردم وفادار نماندند و مسیر انقلاب تغییر کرد و با مشکلات زیادی روبرو شد که یک نمونه اش حادثه خونین کربلا بود.

سعیدی ابراز کرد: بنابراین نقش رهبری اهمیت زیادی دارد. در دوره امام (ره)شاهد پیروزی های زیادی بودیم و انقلاب با چالش های زیادی روبرو شد که هوشمندی امام این چالش ها را رفع کرد و بحران منافقین در دوره رهبری می توانست انقلاب را به سقوط بکشاند اما مدیریت ایشان توانست انقلاب را از گردنه ها عبور دهد. در دوره مقام معظم رهبری نیز با چالش های زیادی روبرو بوده ایم و شرایط خاص بعد از جنگ و شرایط ویژه کارگزاران و نوع تدبیر رهبری در برابر کارگزاران و بحران ها و چند نوع جنگ مهم در غرب آسیا و اروپا اتفاق افتاد که مدیریت هوشمندانه رهبری توانست انقلاب را حفظ کند.

وی تاکید کرد: چه کسی باور می کرد ۱۰۰ هزار بسیجی در سوریه تربیت کنیم. ما اگر در سوریه و لبنان حضور نمی داشتیم امروز ایران در ناامنی به سر می برد و می بایست در سرزمین خودمان با دشمنان بجنگیم. نتانیاهو می گوید امروز خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد می کنم که رهبر ایران از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الاطارق در مراکش را به لرزه انداخته است. مردم باید بفهمند آن کسی که فتنه ها و غائله های داخلی و منطقه ای را با سر انگشت تدبیر حل کرده شخص امام و رهبری بوده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رکن‌ دوم پیروزی مردم هستند گفت: قدرت حاکمیت با مردم است و هرکجا مردم پای حاکمیت ایستاده اند حاکمیت شکل گرفت. انقلاب حضرت‌ نوح شکل نگرفت زیرا مردم همراه نشدند. اگر اینها نبودند اسمی از اسلام باقی نمی ماند و دومین عامل کمال انقلاب، مردم هستند.

وی با بیان اینکه ما توانستیم نقشه های آمریکا را خنثی کنیم تصریح کرد: رهبری و استقامت مردم باعث این موضوعات می شود و در این مسیر وظیفه مردم، شناخت رهبری است. ولایت مداری یعنی ایستادن پای آرمان های رهبری و مردم اگر بناست به کمال برسند باید به شریعت پایبند باشند.

سعیدی با تاکید به اینکه باید برای آخرین حجت خدا آماده شویم و این نیازمند به ظرفیت بالا دارد خاطرنشان کرد: رهبری، آمریکا را شیطان می داند و این باید برای ما سرلوحه باشد. استقامت مردم در انقلاب بسیار مهم است.

وی سومین رکن انقلاب را شریعت دانست و افزود: دین خدا منشور اداره زندگی انسان است .قواعد زندگی در شهر و محیط خانه جز ارکان شریعت است. بدون سیستم حکومتی نمی توان شریعت را پیاده کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم در زمینه تهدیداتی که به کشورمان می شود تحلیلی انجام دهیم، هیچ انقلابی به جز انقلاب های توحیدی به اندازه ای که ایران مورد دشمنی قرار گرفته، تهدید نشده و مردم باید از انقلاب و حکومت دینی نگهداری کنند. اولین تهدید از ناحیه دشمن متوجه شخص رهبری است. دشمن تمام تلاشش این است که رهبری را مورد هدف قرار دهد.

وی در خصوص شبکه های مجازی گفت: تلگرام با فضای مجازی دو چیز متفاوت است. کسی نمی گوید فضای مجازی را ببیندیم اما اگر دشمن در این فضا بود چه باید کرد؟ باید بدانیم که دشمن تلگرام را مدیریت می کند و اگر مدیریت تلگرام را به دشمنان بسپارند من آن را قبول نمی کنم و اجازه نمی دهم هر چیزی را در آن بگذارند. این شبکه ها باعث تهدید است و باید کنترل شود.‌

سعیدی ادامه داد: در بحث بدحجابی و بی حجابی بی تفاوتی مردم نگران کننده است و نباید به سادگی از کنار آن رد شد و مسئولان نیز نباید نسبت به این‌ مهم بی تفاوت باشند. مردم باید زمینه گرایش به ارزش ها برایشان فراهم شود. دشمن دنبال تغییر فرهنگ و ذائقه مردم است، دنبال تخلیه روحیه انقلابی است. ولی فقیه و شریعت و انقلاب امانات الهی هستند و تکلیف ما این است که از امانات الهی پاسداری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان