احداث 204 کیلومتر راه در البرز/بهسازی راه‌ها نیازمند اعتبار


احداث 204 کیلومتر راه در البرز/بهسازی راه‌ها نیازمند اعتبار

کرج - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به احداث 204 کیلومتر راه در استان طی سال گذشته، گفت: بهسازی راه‌های روستایی نیازمند 300 میلیارد اعتبار است.

تقی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان طی سال ذشته، اظهار کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی موجود در کشور این اداره کل توانسته ۲۰۴ کیلومتر راه در سطح استان را احداث، بهسازی و روکش آسفالت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعتبار صرف شده برای احداث و بهسازی این ۲۰۴ کیلومتر راه را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود ۹۳ کیلومتر راه روستایی بوده که در راستای توسعه روستاهای استان موردتوجه قرارگرفته است.

احداث 204 کیلومتر راه در البرز/بهسازی راه‌ها نیازمند اعتبار

۷۰ درصد راه‌های روستایی استان البرز آسفالت هستند

وی بابیان اینکه از مجموع هزار و ۵۰ کیلومتر راه‌های روستایی موجود در استان تنها حدود ۷۰ درصد آن‌ها آسفالت هستند و بیش از نیمی از این آسفالت‌ها نیز به‌نوعی از بین رفته و تخریب‌شده است، گفت: درصدد بهبود وضعیت راه‌های روستایی هستیم، بدون شک تحقق این هدف به‌صورت ۱۰۰ درصدی به اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰میلیارد تومان نیاز دارد.

رضایی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه تقاطع سیپروکی طی ایام‌الله دهه فجر با حضور مسئولان ارشد استان، ادامه داد: این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر دارای یک‌راه اصلی بوده که با صرف اعتبار ۲۲ میلیارد تومان طی روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید.

احداث 204 کیلومتر راه در البرز/بهسازی راه‌ها نیازمند اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بابیان اینکه این پروژه در راستای ارتباط دو کریدور غرب به شرق اشتهارد - بویین‌زهرا همچنین اتوبان کرج - قزوین اواخر سال ۷۹ آغازشده که دارای سه قطعه است، افزود: در حال حاضر دو قطعه از سه قطعه یادشده زیر بار ترافیک رفته و قطعه سوم نیز کلنگ زنی شده است.

وی در پایان بیان کرد: تقاطع غیر هم‌سطح افتتاح‌شده در این مسیر در راستای اتصال به لاین شمالی آزادراه کرج - قزوین بوده است که در سال گذشته پس از سفر ریاست جمهوری به استان البرز موردتوجه جدی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها