علی کریمی: راهی را که شروع کردم تا آخر ادامه می دهم


علی کریمی: راهی را که شروع کردم تا آخر ادامه می دهم

سرمربی تیم سپیدرود پس از باخت تیمش به استقلال تهران درباره موضوعات مختلف از جمله اتفاقات اخیر صحبتهایی را مطرح کرد.

علی کریمی: راهی را که شروع کردم تا آخر ادامه می دهمبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ علی کریمی پس از شکست 3 صفر تیمش مقابل استقلال، اظهار داشت: مقصر شکست امروز مقابل استقلال من هستم. در این بازی شرمنده هواداران شدیم و باید در این مدت زمانی که تا دیدارهای هفته بعد داریم خوب کار کرده و شکست امروز را جبران کنیم.

وی در مورد انتقادات اخیرش از عادل فردوسی‌پور و فدراسیون فوتبال، یادآور شد: شما باید این موضوع را از فردوسی‌پور بپرسید. وقتی او گفت من با کنار گذاشتن لوگوی برنامه او به مردم توهین کردم، آیا کمپینی علیه من درست شد؟

سرمربی تیم سپیدرود ادامه داد: شما (برنامه 90) اگر واقعاً رسانه هستید، ببینید چرا بازیکنان تیم ملی را در فرودگاه لخت کردند، چرا دستیار کی‌روش آن‌طور با نماینده فیفا برخورد کرده است. سر داستان طاهری و طارمی سه برنامه را به این موضوع اختصاص دادند، اما چند برنامه برای بلیت‌فروشی و سپردن این کار به آن شرکت خاص درست کردند؟ فقط یک بار ابتدای فصل برنامه گذاشتند و سه چهار ماه بعد، اما یک‌بار پیگیری نکردند. من پای حرف‌هایم هستم. تاج و دار و دسته‌‌شان هر کاری می‌خواهند بکنند. حتی می‌خواهم تصمیمی بگیرم که حداقل سپیدرود متضرر نشود. به قول مهدی هاشمی‌نسب عزمم را جزم کردم تا ته این ماجرا بروم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا احتمال استعفایش وجود دارد یا خیر؟»، گفت: امکان هر چیزی هست، اما تا دوشنبه هستیم. شما (خبرنگاران) هم سعی کنید جلسه کمیته انضباطی ما علنی شود. 100 احضاریه دیگر هم بدهند تا تهش می‌روم. من اگر اشتباه کردم، باید تاوان بدهم، اما ما را از کمیته انضباطی نترسانید. من همه حرفهایم را گفتم و الآن هم در کانال من است. شما می‌توانید از آن پرینت بگیرید.

علی کریمی تصریح کرد: مردمی که با من هستند می‌دانند، مردمی هم که نیستند بروند و ببینند، بحث‌هایی می‌کنید که واقعاً خنده‌دار است. بنرهایی که زده بودند در استادیوم را ببینید، حتماً آن بنرها را شما نشان دهید.

وی افزود: همه مردم برای من قابل احترام هستند، اما من کار خودم را می‌کنم. من نمی‌توانم خویشتنداری کنم. هرکسی سیستم خاص خودش را دارد، ممکن است کسانی دیگر هم خیلی از مسائل را داشته باشند و حرفی هم نزنند. من هم از آنها نمی‌توانم خرده بگیرم، چرا که آنها سیستم خاص خودشان را دارند. دوستان 90 آمدند و گفتند که "بیا و صحبت کن"، اما اگر یک کم انصاف داشتید از تاریخ 7 آذر که آن اتفاقات افتاده بود تا الآن که 19 بهمن است، چند روز گذشته؟ یعنی هنوز وقت نشده که برنامه‌ای را در این خصوص تنظیم کنند؟! چطور برای طاهری و طارمی و فلان کس سه برنامه اختصاص می‌دهند. هرچه باشد آن برنامه‌ها برای یک باشگاه بوده است، اما این موضوعات مهم نادیده گرفته می‌شود.

کریمی در پاسخ به این سؤال که «اگر به برنامه 90 دعوت شوید در این برنامه حاضر می‌شوید یا خیر؟»، گفت: 90 کجاست؟ اگر 100 یا 120 هم بیاید باز هم می‌روم. البته شما نمی‌خواهد که من را دعوت کنید! اگر رئیس‌تان (فردوسی پور) جرأت داشته باشد من را روی خط می‌آورد. قبل از این برنامه هم آمدند و گفتند که "دوربین بیاوریم و صحبت کنیم"، اما من قبول نکردم، چون می‌دانستم که قسمتی از آن مصاحبه را به‌دلخواه کم می‌کنید، اما چرا بعد از آن موضوع من را روی خط نیاوردند؟! حالا هم که نتیجه‌اش را گرفتید و امیدوارم درس گرفته باشید.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود درباره اینکه برخی‌ها گفتند "شما با این اظهارات آینده فوتبالی‌تان را خراب می‌کنید"، خاطرنشان کرد: من در فوتبال آینده‌ای ندارم و کارهایی که می‌خواستم بکنم، کرده‌ام و الآن هم که آمدم برای همین موضوعات است، الآن شما به‌عنوان یک خبرنگار باید کارتان را درست انجام دهید. شما خیلی از صحبت‌های من را در رسانه‌های‌تان منعکس نکردید. با اینکه بسیاری از شما در کانال من عضو هستید، حالا نمی‌دانم دلیلش جام جهانی است یا رفتن به کاخ کرملین یا چیزهای دیگر. مگر نباید حرف بزنید؟ دارند به ورزش ظلم می‌کنند!

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال از خیلی از شماها و همکاران‌تان شکایت و برای آنها پرونده درست کرده است. مگر این طور نیست؟! من می‌گویم رئیس فدراسیون حق ندارد وقتی که کسی به او انتقاد دارد برود و شکایت کند. خودتان بروید آمار بگیرید چند پرونده از خبرنگاران به‌وجود آوردند که البته بعضی‌ها را با تهدید و کارهای دیگر رضایت گرفتند و به‌نوعی ماستمالی کردند!

کریمی در رابطه با اینکه "آیا در این مدت از اهالی فوتبال کسی شما را همراهی کرده است یا خیر؟"، گفت: عزیزی و مهدی هاشمی‌نسب با من تماس گرفتند و با آنها حرف زدم. آنها می‌خواستند که به من کمک کنند و جا دارد از این دو عزیز تشکر کنم. راهی را شروع کرده‌ایم که تا انتهایش می‌رویم. شما بروید از رئیس فدراسیون سؤال کنید که چرا شکایت شخصی‌اش را در سایت فدراسیون گذاشته است. شما خیلی سؤال‌ها می‌پرسید و

می‌گویید که جواب نمی‌دهند. من گفتم که بیایید مناظره بگذاریم و

صحبت کنیم. مگر مشکلی وجود دارد؟!

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود خطاب به خبرنگاران ادامه داد: زنگ بزنید و آمار همین لباس‌های تیم ملی جوانان را که از تن‌شان درآوردند تا برای اردوهای بعد استفاده کنند، در بیاورید. شما ببینید لباس‌های دست‌دوم ایرانی را می‌شویند و دوباره به آنها می‌دهند. به‌نظرتان این لباس خراب نمی‌شود؟ شما باید این‌ها را سؤال کنید. شما تریبون دست‌تان است. من که کارم را انجام می‌دهم. هیچ‌کس مانند خود من نمی‌تواند منافع خودش را به‌هم بزند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "هنوز در بحث جدایی شما از تیم ملی ابهاماتی وجود دارد و آیا با کی‌روش به مشکلی برخورده بودید؟"، یادآور شد: این را بروید از رئیس فدراسیون سؤال کنید. من به تیم ملی رفتم و دیدم که شرایط فراهم نیست و کی‌روش کسی نیست که من می‌خواستم. من دوست داشتم رابطه من و کی‌روش همان رابطه بازیکن و مربی باقی می‌ماند. شما ببینید مربی‌های تیم ملی را به چه‌دلیل اخراج کردند، به این دلیل که پسرخوانده کی‌روش آن هم بدون مدرک بشود مربی تیم ملی! وقتی به اینها پاسخ نمی‌دهند یعنی ریگی در کفش‌شان است، مگر غیر از این است؟

کریمی در جواب به سؤالی درباره اینکه کی‌روش در تبلیغات یک بانک شرکت می‌کند، آن هم در روزهایی که جام جهانی بسیار نزدیک است، یادآور شد: در تمام دنیا بحث‌های تبلیغاتی وجود دارد و من عیب و ایرادی به این موضوع نمی‌بینم. تا جایی که من اطلاع دارم یک مربی در رده ملی یا باشگاهی سالی ۶ هفته مرخصی دارد که می‌تواند به صورت‌های مختلف از آن استفاده کند اما حالا برعکس شده است. اگر شما تا صبح هم از من سئوال کنید جوابتان را خواهم داد اما کسی باید جواب این سئوالات و ابهامات را بدهد که پای قرارداد امضاء کرده است. یک قرارداد برای بلیت‌فروشی امضا می‌کنند که زیرش نام تاج و دبیر فدراسیون وجود دارد. آن وقت بهاروند را می‌آورند تا جواب دهد.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود درباره اینکه آیا با این صحبت‌ها برای تیم ملی حاشیه ایجاد نمی‌شود اشاره کرد: من صحبت خاصی نکردم. یک صحبت قانونی کردم و گفتم که همه از تبلیغات استفاده می‌کنند.

وی درباره اینکه "شما درباره مربی تیم ملی به کی‌روش اتهام زده‌اید"، گفت: بله، باز هم می‌گویم که مربی تیم ملی پسر خودش است و مدرک مربیگری ندارد و الآن فرستادنش به اروپا تا یک هفته‌، دو هفته‌ای یک کاغذ بگیرد به‌عنوان مدرک. اگر من هم بودم به‌دلیل اینکه پسرخوانده ندارم، پسرخاله و پسرعمه‌ام را به تیم می‌آوردم.

کریمی با اشاره به جلسه‌ای که با مهدی تاج داشت،‌ خاطرنشان کرد: تاج خودش در آن جلسه گفتند که «من رفتم که کی‌روش را اخراج کنم»، از خودشان بپرسید که چرا با توپ پُر می‌رود، اما اتفاقی نمی‌افتد. این اتفاقات فکر می‌کنم قبل از قرعه‌کشی جام جهانی بود، اما ما نمی‌دانیم چه شد که نشد! من فقط وقتم را سر جلسه هدر دادم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت