4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرت


ویکتوریا سکرت 4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرت بلند کردن وزنه های سنگین تر از وزن بدن،رژیم های غذایی غیرممکن،عدم مصرف مایعات تا 12 ساعت قبل از شوتایم و یک صورت حساب 12 هزار دلاری! هدف اصلی برای رسیدن به تناسب اندام ویکتوریا سکرت چربی بدن زیر 18%...

ویکتوریا سکرت

۴ ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرت

بلند کردن وزنه های سنگین تر از وزن بدن،رژیم های غذایی غیرممکن،عدم مصرف مایعات تا ۱۲ ساعت قبل از شوتایم و یک صورت حساب ۱۲ هزار دلاری!

هدف اصلی برای رسیدن به تناسب اندام ویکتوریا سکرت چربی بدن زیر ۱۸% است.

پاپی کراس به وسیله ی برنامه های تمرینی سخت

دنبال کردن رژیم های غذایی پرپروتئین،پرچربی و کم کربوهیدرات از ۲۲%چربی به ۱۷% رسید.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتویکتوریاسکرت

فرشته های ویکتوریا سکرت در بیلبوردها و پشت شیشه ی مغازه ها خیره کننده هستند.شکم تخت و بدون چربی و عضلاتشان خودنمایی می کند.

حوالی سال گذشته هنگامی که شرکت لباس زیرهای عالی اش را راه اندازی کرد،بسیاری از زنان از مدل های غیرقابل دسترس و به نظر برخی ناسالم که ارائه شده بود مایوس شدند.بیش از ۱۶ هزار نفر تقاضایی را برای شکایت از شرکت امضا کردند که عواقب مخربی به دنبال داشت.

اما هیچ کدام از آن ها اثری در داستان موفقیت ویکتوریا سکرت نداشت.سال گذشته سود کمپانی US رقمی نجومی معادل ۳.۹۲میلیون دلار بود.پانصدمیلیون نفر پخش تلویزیونی آن را در دسامبر در شهر لندن تماشا کردند.فرشته های ویکتوریا سکرت همه قد ۵ فوت و ۹ اینچ ( ۱۷۵.۲۶ سانتی متر ) و دور کمر ۲۴ اینچی (۶۰.۹۶ سانتی متر) دارند. آن ها ژنتیکی خوشبخت هستند! اما این تازه شروع ماجراست.کارگردان خلاق ویکتوریا سکرت سوفیا نوفیتا-آپوستولو می گوید:”این وضعیت مانند در المپیک بودن است.آن ها همیشه باید در اوج خود باشند”

یکی از سوپر مدل های فرشتگان ویکتوریا سکرت، آلسندرا آمبروزیو، پذیرفته است: “شما باید مثل یک ورزشکار تمرین کنید؛تمام چیزی که به آن اهمیت می دهید و هر آنچه که به آن فکر می کنید همین است”

پس آیا آن ها در حال فروختن یک آرزو هستند؟یا این شرایط مهلک برای به دست آوردن استایل بدنی به دلیل کمبود ارزش های آن هاست؟به نظر ما برای فهمیدن ممکن یا ناممکن بودن آن،بیایید همان رژیم غذایی و برنامه ورزشی را که فرشته های ویکتوریا سکرت انجام می دهند؛دنبال کنیم. با کوشالی همراه باشید.

مربی شخصی، دن رابرتز، و متخصص تغذیه دکتر چارلز پازلر که هر دو با مدل ها کار می کردند؛در این خصوص مشاوره دادند.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتدن رابرتز

شما از روی عکس من باید پیش خودتان تشخیص دهید که من چگونه آن را مدیریت کردم.به عنوان یک وبلاگ نویس بدنساز ۲۹ ساله من هیچ لرزشی ندارم.اما هیچ چیز نمی توانست من را برای چالش ذهنی و فیزیکی که داشتم آماده کند.

فرشته های ویکتوریا سکرت همه قد ۵ فوت و ۹ اینچ (۱۷۵.۲۶ سانتی متر) و دورکمر ۲۴ اینچی (۶۰.۹۶ سانتی متر ) دارند.آن ها ‍ژنتیکی خوشبخت هستند! روی کاغذ،من به تناسب اندام ویکتوریا سکرت دست یافتم و خوشحالم از این که آن را مدیریت کردم.

من باید عضلاتم را مانند بتون محکم کنم.عضلات مورب شکمی ام به شدت قوی شوند..ساختن عضله روی بازوهای لاغرم و درنهایت تمرینات سخت کششی برای پاها.

بدن یک فرشته

هدف اصلی برای رسیدن به تناسب اندام ویکتوریا سکرت چربی بدن زیر ۱۸% است. درصدی از بدن که از بافت چربی ساخته شده است. (به غیر از ماهیچه،استخوان ها،مو،آب و چیزهای دیگر) ما به چربی برای ذخیره ی انرژی و محافظت از اندام ها نیازمندیم.بعد از حدود ۲۰ دقیقه ورزش ذخایر انرژی کربوهیدرات تمام می شود و بدن برای ادامه ی تغذیه ی ماهیچه ها به سوزاندن چربی می پردازد. این انرژی همچنین برای تقویت اندام ها استفاده می شود.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتجی جی حدید

یک زن سالم و متناسب باید بین ۲۴-۲۱% چربی بدنی داشته باشد.این رقم در ورزشکاران بین ۲۰-۱۴% است. زیر ۱۳% باعث به وجود آمدن اختلالات عمده ی سلامتی مانند سرگیجه،خستگی مفرط،عدم تعادل هورمونی،نارسایی اندام ها و درنهایت مرگ می گردد.

من در شروع از ظاهر بدنی خوبی برخوردار بودم.با قد ۵ فوت و ۹ اینچی ام همیشه مجبور بودم لباس سایز ۸ بخرم! با دورکمر ۲۶ اینچ. اما درصد چربی بدنم ۲۲ بود که با دنیای ویکتوریا سکرت همخوانی نداشت.

دن می گوید ” من باید عضلاتم را مانند بتون محکم کنم.عضلات مورب شکمی ام به شدت قوی شوند..ساختن عضله روی بازوهای لاغرم و درنهایت تمرینات سخت کششی برای پاها.”اما من باید چربی بدنم را هم کاهش دهم (حدود۴%) و این به معنی انجام تمرینات سخت است.

دختران ویکتوریا سکرت توسط مخالفانی که به استایل بدنی “کامل و بی نقصی” که شرکت به تصویر کشیده بودا عتراض داشتند؛مورد هدف قرار گرفته بودند.
برنامه ی شیطانی من

وزنه زدن مهم ترین قسمت است و شامل اسکات،دد لیفت،وزنه های عضلات دوسر و سه سر و پرس پا می باشد.من باید به تمریناتم رسیدگی کنم.یک جلسه وزنه زدن با دن،که هر هفته با سه تا چهار جلسه ی تمرینی تکمیل می شود.همچنین تعدادی تمرین به عنوان مشق شب!تمرین دو ۲۰ دقیقه در روز،تمرین وزنه حداقل برای یک ساعت و کلاس ها شامل پیلاتیس،بوکس و باله ی زیبا (مورد علاقه فرشته ها) از موارد آن است.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتورزش باله

پس از یک هفته،جلسه هایم به چهار تا در هفته افزایش یافت و همچنان مشق شب هایم ادامه دارند.به همین دلیل روزانه ۶ تمرین یا گاهی ۷ تا برای انجام دارم.

با اینکه همیشه در زندگیم یک دونده ی عالی بودم اما در اولین جلسه تمرینی به آسیب ناحیه ی کمر دچار شدم و این به معنی یک هفته استراحت مطلق است.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتورزشهای ویکتوریا سکرت
برطرف شدن درد

بار دیگر سرپا می شوم و به تمریناتم برمی گردم،ماه اول را کاملا از لحاظ فیزیکی و ذهنی خسته ام.یک ساعت بیش از حد معمول به خواب نیاز دارم و تسلیم سرفه و عطسه و سرماخوردگی شده ام.

دن همیشه مرا کنترل می کند،حتی با یک پیام:”۵۰ پرس پا را انجام دادی؟”یا زدن ایمیل و به همراه آن دستور به انجام چندین تمرین دیگر.پس از گذشت دو ماه می توانم بدون احساس خستگی تمریناتم را انجام دهم.حتی در ماه سوم،وزنه های ۷۲ کیلوگرمی سنگین تر از خودم را هم بلند می کنم.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتورزش آدرینا لیما

گاهی اوقات،باید وزنه های سبکتر را چندین بار پشت سر هم در یک دقیقه بزنم.یا زمان دیگر سنگین ترین وزنه ی ممکن را سه بار در دقیقه قبل از اینکه کاملا خسته شوم بلند می کنم.من باید از تمریناتم لذت ببرم اما وزنه زدن تنها آسیب می رساند.در این زمان انگیزه داشتن یک چالش بزرگ است.

شکی نیست که آن ها به فرشته ها باید مبالغ زیادی را بپردازند.سال گذشته الساندرا آمبروزیو رقم حیرت انگیز ۳.۲ میلیون دلار به دست آورد!در حالی که رفیق های او دوتزن کروس و آدریانا لیما هر دو باهم حدود ۵ میلیون دلار گرفتند.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرتآدرینا لیما

من یک ماسا‍ژ ورزشی هفتگی با سارا دوی دارم.(همانند دختران ویکتوریا) گاهی اوقات دردناک است اما در تسکین درد اندام های من موثر است و من فکر نمی کنم بدون آن واقعا قادر به ادامه ی تمرینات فشرده باشم.

اجرای پوچ

ثابت شد که در سال ۲۰۱۲ آدریانا لیما به مدت ۹ روز در رژیم غذایی مصرف مایعات برای تغییر وزن نوزادش بود. که به همین علت جنجالی ایجاد و باعث شد که لیما به دختران دیگر هشدار دهد تا دیگر کسی مثل او عمل نکند. اگر چه او حاضر به صحبت راجع به پرونده نیست،دکتر پازلر می گوید: “اگر به درستی کنترل کنید، در یک رژیم مصرف مایعات ۱۰۰۰ کالری روزانه کافی است و آمینواسید،پروتئین،چربی و عناصر معدنی لازم را برایتان فراهم می کند”

من خوشحالم که مراحل ابتدایی برنامه غذایی من در فرم مایع آماده شده است.اما تمام حواس من به پودرها،قرص ها و مکمل های پروتئینی است که دکتر پازلر برایم فرستاده است!

ترکیبات موادمعدنی و ویتامینی،آنزیم های هضم کننده و BCAA ها(آمینواسیدهای شاخه دار) برایم تجویز شده اند تا بدنم برای سوخت فقط چربی بسوزاند و عضلات از بین نروند.حتی SeroSyn (مکملی که برای کمک به حال خوب طراحی شده است) هم توصیه شده است.

4 ماه جهنمی؛ برای تبدیل شدن به فرشته های ویکتوریا سکرترژیم غذایی ویکتوریا سکرت

من در حال گذراندن رژیم پرپروتئین،پرچربی و کم کربوهیدرات هستم.یعنی تقریبا در هر وعده ی غذایی ام مرغ،ماهی و گوشت وجود دارد.اگر نتوانم گوشت مصرف کنم،باید معادل پروتئینی آن را از تخم مرغ دریافت کنم.(سه تای آن معادل یک واحد مرغ است)و هر غذایی حاوی شکر از جمله میوه ها ممنوع است.

برای اولین ماه می توانم سبزیجات مصرف کنم.خصوصا آن هایی که روی سطح زمین رشد می کنند.مانند سبزیجات،برگ ها،جوانه ها و کلم بروکلی.

و پس از آن به مرحله ی بعدی رژیم غذایی به نام ‘pre-catwalk’ وارد می شوم که فقط حاوی پروتئین و چربی است.برای بالا نگه داشتن سطح انرژی،دو قاشق غذاخوری روغن یا کره با هر وعده ی غذایی دارم.بیرون غذاخوردن تقریبا غیر ممکن است و کنترل شام جشن،تولد و عروسی سخت است و من درنهایت عادت نیمه تمام گذاشتن غذایم در بشقاب را ترک کرده ام!

۲۱ سوال از مدل ویکتوریا سکرت؛ لیندسی الینگسون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)