گوشی جی ال ایکس شاهین در بهار 97 عرضه می‌شود؛ پرچمدار جدید ایرانی در راه است
شرکت جی‌ال‌ایکس (GLX) به زودی محصول جدید خود را به بازار عرضه خواهد کرد. این دستگاه که جی ال ایکس شاهین (GLX Shahin) نام دارد، به عنوان پرچمدار جدید این شرکت ایرانی شناخته می‌شود.

جی ال ایکس چیزی بیش از یک دهه است که در بازار موبایل ایران فعالیت می‌‌کند. این شرکت بعد از عرضه گوشی جی ال ایکس آریا ۱ اکنون جانشین این دستگاه را معرفی کرده و قرار است تا در اواسط فصل بهار آن را برای فروش، راهی بازارهای داخلی کند.

گوشی آریا ۱ فروش نسبتا خوبی را تجربه کرد، اما مدیران این شرکت پیش بینی می‌کنند که جی ال ایکس شاهین رکورد فروش نسل قبلی را نیز بشکند. مشخصات منتشر شده از این دستگاه نشان می‌دهد که گوشی شاهین بی‌گمان قوی‌ترین گوشی GLX در طول تاریخ این گوشی‌ساز ایرانی است و از این حیث باید به این شرکت تبریک گفت.

مشخصات جی‌ال‌ایکس شاهین

گوشی جی ال ایکس شاهین در بهار 97 عرضه می‌شود؛ پرچمدار جدید ایرانی در راه است

گوشی GLX Shahin دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچی است که در یک قاب فلزی جای گرفته است. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل (فول اچ دی پلاس) است و با وجود نسبت تصویر ۱۸ به ۹ چیزی از پرچمداران بزرگ بازار، کم ندارد. نمایشگر موبایل شاهین با این رزولوشن و این اندازه، تراکم پیکسلی ۴۰۲ppi را در اختیار کاربرش می‌گذارد.

برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش، پوششی از گوریلا گلس بر روی آن قرار گرفته است. در زیر نمایشگر این دستگاه و در درون آن یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دیده می‌شود که می‌تواند خیال شما را از بابت یک عملکرد یکروزه راحت کند.

یکی دیگر از نکاتی که در لیست مشخصات گوشی جی‌ال‌ایکس شاهین جلب توجه می‌کند، وجود دوربین دوگانه است. سیستم دوربین دوگانه به یکی از مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار امروزی تبدیل شده و جی ال ایکس نیز به این موضوع کاملا واقف است. گوشی جدید این شرکت از سیستم دوربین دوگانه برخوردار است.

در پنل پشتی دو سنسور با چینش عمودی بر روی یکدیگر جای گرفته‌اند، سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/1.8 بوده که توسط سونی طراحی شده است. از ویژگی این دوربین دوگانه می‌توان به ایجاد عمق در تصاویر برای ایجاد اثر بوکه اشاره کرد.

افکت بوکه به شما اجازه می‌دهد تا با تمرکز بر روی سوژه مورد نظر ، پس زمینه را تار کنید تا موضوع اصلی عکاسی، خود را برجسته‌تر نشان دهد. دوربین شاهین جی‌ال‌ایکس قادر به ضبط ویدیو با کیفیت ۴K خواهد بود. البته همین مقدار از مگاپیکل‌ها را نیز می‌توانید در پنل جلو بیابید. دوربین سلفی این اسمارت فون نیز ۱۶ مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویر خوبی از شما به ثبت برساند.

چیپست دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی از مدیاتک است که توسط ۴ گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شود. ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی داشته و مدیریت گرافیکی آن نیز بر عهده پردازنده گرافیکی Mali –T880 mp2 خواهد بود. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به سنسورهای مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما و جی‌پی‌اس اشاره کرد.

جی‌ال‌ایکس برای پیش فروش گوشی شاهین سه بازه زمانی را با قیمت‌های مختلفی در نظر گرفته است. اولین تاریخ پیش فروش آن بین ۱۲ بهمن تا ۱۲ اسفند است که کاربران قادرند تا با قیمت ۹۷۹ هزار تومان آن را پیش خرید کنند.

بازه زمانی پیش فروش دوم از تاریخ ۱۳ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه برنامه ریزی شده که خریداران باید مبلغی در حدود ۱ میلیون و سی هزار تومان پرداخت کنند. پیش فروش سوم از ۱۳ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد و قیمت گوشی شاهین در آن حدود ۱ میلیون و هشتاد هزار تومان است.

کاربران از ۱۳ اردیبهشت تا پایان اردیبهشت ماه، می‌توانند برای خرید این دستگاه با قیمت ۱ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان، ثبت نام کنند و در نهایت قیمت عرضه این دستگاه در زمان تحویل ۱ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان اعلام شده است.

اگر قصد دارید که در بازه زمانی درست، جی‌ال ایکس شاهین را خریداری کنید، پس شاید بد نباشد که به صفحه ثبت نام برای پیش فروش این گوشی نیز نگاهی بیندازید.

گوشی جی ال ایکس شاهین در بهار 97 عرضه می‌شود؛ پرچمدار جدید ایرانی در راه است
برچسب ها اخبار موبایلجی ال ایکسجی ال ایکس شاهینگوشی ایرانی