تسهیلات رونق تولید برای معدنکاران سمنان به صرفه نیست


سمنان - ایرنا - ‌مدیرکل امور اقتصادی و دارایی سمنان با بیان این که قرار بود سال جاری به 30 واحد معدنی این استان تسهیلات رونق تولید پرداخت شود اما 2 واحداعلام آمادگی کردند، گفت: تسهیلات رونق تولید به دلیل سود بالای بانکی و گرانی ماشین آلات استخراج برای معدنکاران استان به صرفه نیست.

صنعت و معدن | ایرنا | 1 ساعت پیش | 206 بازدید

تسهیلات رونق تولید برای معدنکاران سمنان به صرفه نیست
به گزارش ایرنا، امیرخلیلی خواه روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور وزیر اقتصادی و دارایی در سالن استانداری سمنان برگزار شد، افزود : برای استان سمنان حدود 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خارج کردن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال در نظر گرفته شده بود که تاکنون حدود 40 درصد از آن پرداخت شده است.
وی اظهارداشت : این استان از نظر تعداد پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی در رتبه نخست کشور و از میزان و مبلغ تسهیلات در رتبه دوم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد : حدود 2.5 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و داخلی در استان سمنان در سال جاری عملیاتی شده و برای سال آینده هم حدود 6 میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی استان برنامه ریزی شده است.
خلیلی خواه گفت: در سال جاری براساس توافق با وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی قرار بود به 30 واحد معدنی استان سمنان تسهیلات رونق تولید پرداخت شود اما به دلیل بالا بودن سود بانکی تنها 2 واحد معدنی در استان برای دریافت این تسهیلات اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان باید موانع سرمایه گذاری کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان و جمعی از مدیران ارشد استانی حضور داشتند.
در استان سمنان بیش از یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در 10 سال 96 از استان سمنان بیش از 400 هزار تن کالا با ارزآوری 150 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 25 درصد افزایش داشت.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین روز از دهه فجر به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و بازدید و بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی روز سه شنبه به استان سمنان سفر کرد.
به گزارش ایرنا، در دهه فجر امسال بیش از 461 طرح با صرف سه هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان