موافق حضور مربیان هندی در ایران نیستم/ 56 درصد بودجه را گرفته‌ایم


موافق حضور مربیان هندی در ایران نیستم/ 56 درصد بودجه را گرفته‌ایم

رئیس فدراسیون کبدی گفت: با توجه به اینکه هندوستان رقیب جدی ما در کبدی است احساس خوبی برای استفاده از مربیان این کشور در تیم های ملی ندارم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس خواجه اورسجی رئیس فدراسیون کبدی ایران با اشاره به برنامه های خود در این فدراسیون عنوان کرد: از زمان دبیری ام در فدراسیون کبدی شش استراتژی برای ۴ سال پیش رو تدوین کردم. در همان مسیر گام برداشتیم و اجرای سیاست ها را با تیم توانمند آغاز کردیم. شعار ما در انتخابات، عدالت، شایسته سالاری و مدیریت مشارکتی بود که این پروسه از آخر به اول پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مسابقات مختلف لیگ و اردوهای تیم ملی عنوان کرد: جلسات فشرده ای در بحث انتخاب کمیته فنی داشتیم. انتخاب کردن مربیان و بازیکنان تیم ملی اهمیت زیادی برای ما داشت. برای تیم ملی بانوان مربی خارجی در نظر گرفتیم و غلامرضا مازندرانی را نیز به عنوان سرمربی تیم ملی کبدی مردان انتخاب کردیم. حدود ۴۰ نفر از بازیکنان خوب و شایسته نیز برای اولیه اردوی تیم ملی انتخاب شدند.

وی در خصوص جذب مربیان هندی در تیم های ملی عنوان کرد: با توجه به شناخت از مربیان به شخصه اعتقادی به استفاده از مربیان هندی ندارم. چون تنها رقیب جدی ما هندوستان است نباید از این کشور مربی بیاوریم چون ممکن است حس ناسیونالیسم باعث شود این مربیان اطلاعات ما را به کشورهای خود بدهند. در واقع اگر من جای آنها بودم این کار را می کردم. من احساس خوبی برای استفاده از مربیان هندی ندارم اما معتقدم در سیستم آموزشی و مباحث پایه باید از آنها استفاده کرد.

رئیس فدراسیون کبدی افزود: در بخش آقایان به طور یقین از مربیان هندی استفاده نخواهیم کرد اما در بخش بانوان مجبور شدیم این کار را انجام دهیم. قبل از اینکه این مربی به ایران سفر کند رزومه وی را چک کردم. بارها با هم گفتگو داشتیم. او عنوان می کرد که در گذشته فرصت اینکه دانشش را در ایران بروز بدهد، نداشت و از ما خواست تا اجازه دهیم یک بار دیگر به ایران بیایدتا آنچه را که لازم است به ما نشان دهد. ما هم با توجه به فرصت کمی که داشتیم به وی اعتماد کردیم.

اورسجی در خصوص دستاوردهای حضور سرور در ایران گفت: حضور سرور در کشورمان صرفا به خاطر حمایت از این رشته ورزشی بوده و ایشان نقش اصلی و گام های بزرگی برای پیشرفت کبدی ایران برداشته است. ما در این حضور درخواست هایی نیز از سرور داشتیم. مثل اعطای میزبانی های بیشتر و یا رایزنی برای کسب کرسی های آسیایی. در حال حاضر جایگاه خوبی در آسیا داریم و قطعا در آینده نیز خبرهای خوشی خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در جلسه ای که در کمیته ملی المپیک با دکتر صالحی امیری داشتیم این احساس بوجود آمد که جایگاه واقعی کبدی کجاست و مطمئن اثرات مثبت خود را در پی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به مسابقات قهرمانی اسیا در گرگان عنوان کرد: یکی از دغدغه ها و نگرانی های من نتیجه نامطلوب در گرگان بود. پس از کسب دو مدال برنز می توانم با قطعیت بگویم که اتوبوس فنی تیم ما در این مسابقات چپ کرد. خیلی خیلی نتیجه بدی گرفتیم. در واقع می توانم بگویم اصلا نتیجه ای نگرفتیم. پاکستان و هند رقیبان اصلی ما هستند و کره نیز پیشرفت زیادی در کبدی کرده و اگر کمی کوتاهی کنیم نتیجه ای مثل نتیجه گرگان برای ما بدست خواهد آمد در حالی که هدف ما کسب مدال طلا است.

اورسجی با اشاره مجدد به ناکامی در مسابقات آسیایی گرگان افزود: شش نفر از ملی پوشان ما لژیونر هستند و بلافاصله بعد از رقابت های هند به مسابقات آسیایی در گرگان آمدند. آنها هر کدام قراردادهای ۵۰ تا ۳۵۰ میلیونی با تیم خود بسته بودند و شاید بتوان گفت: هیچ انگیزه ای برای این مسابقات نداشتند. به علاوه اینکه پس از سه ماه فعالیت در لیگ فشرده هند به گرگان آمده بودند. در زمان برگزاری مسابقات آسیایی اشتباه بزرگی صورت گرفته و من در همان زما ن نیز بارها به آن متذکر شدم.

وی با بیان اینکه بخش اعظم بدهی های فدراسیون از مسابقات استان گلستان باقی مانده گفت: تاکنون ۵۶ درصد بودجه سال ۹۶ را گرفته ایم و این احتمال را می دهیم که میزان دریافتی مان تا پایان سال به ۶۳ الی ۶۴ درصد برسد.

در پایان این نشست نایب رئیس فدراسیون نیز در صحبت هایی از برنامه های این فدراسیون برای آمادگی هر چه بیشتر در بازیهای آسیایی جاکارتا ارائه کرد. از جمله این برنامه ها مسابقات چهارجانبه در پاکستان در ماه فروردین و اردو در مالزی نزدیک به بازیهای آسیایی می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس