خواص پای مرغ: 17 فایده شگفت انگیز پای مرغ برای سلامتی


خواص پای مرغ: 17 فایده شگفت انگیز پای مرغ برای سلامتی

پای مرغ، قسمتی از مرغ است که معمولا دور انداخته می‌شود زیرا برخی افراد، آن را تهوع آور می‌دانند. به هر حال، برخی دیگر، آن را خوشمزه دانسته و برای درست کردن غذاهای خوش‌طعم از آن استفاده می‌کنند. پای مرغ، طعمی منحصر به فرد و بافتی نرم دارد که آن را به یک خوراکی اعتیادآور تبدیل می‌کند. می‌توان برای خوشمزه کردن پای مرغ، آن را با مواد دیگر ترکیب...

پای مرغ، قسمتی از مرغ است که معمولا دور انداخته می‌شود زیرا برخی افراد، آن را تهوع آور می‌دانند. به هر حال، برخی دیگر، آن را خوشمزه دانسته و برای درست کردن غذاهای خوش‌طعم از آن استفاده می‌کنند. پای مرغ، طعمی منحصر به فرد و بافتی نرم دارد که آن را به یک خوراکی اعتیادآور تبدیل می‌کند. می‌توان برای خوشمزه کردن پای مرغ، آن را با مواد دیگر ترکیب کرد یا به طرق مختلف پخت. امروزه، غذای پای مرغ را می‌توان در آسیا، اروپا، افریقا و امریکای لاتین یافت. خواص پای مرغ برای سلامتی در این‌جا آمده است.

خواص پای مرغ: 17 فایده شگفت انگیز پای مرغ برای سلامتی

مواد مغذی موجود در پای مرغ

پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد که برای بدن مفیدند:

انرژی ۱۵۰ کیلوکالری
پروتئین ۱۹ گرم
کربوهیدرات ۴ گرم
چربی کل ۸ گرم
ویتامین A ۱۰۰ واحد بین‌المللی
فولات ۸۶ میلی‌گرم
کولین ۱۳ میلی‌گرم
کلسیم ۸۸ میلی‌گرم
فسفر ۸۳ میلی‌گرم
اسید چرب امگا۳ ۸۷ میلی‌گم
اسید چرب امگا۶ ۲۵۷۱ میلی‌گرم
مصرف پای مرغ، به دلیل وجود این مقادیر از مواد مغذی، فواید بسیاری دارد. خواص پای مرغ برای بدن را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. تقویت سیستم ایمنی

خوردن پای مرغ، در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد زیرا پای مرغ، حاوی مواد معدنی است که برای سلامتی بسیارمفیدند. همچنین، پای مرغ، دارای کلاژن و مواد معدنی مانند مس، منیزیم، فسفر، روی و کلسیم نیز هست. برخی از این مواد معدنی در مبارزه با بیماری‌ نقش دارند. بنابراین مصرف منظم پای مرغ می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

مطلب مرتبط: خواص کامکوات: ۳۷ فایده شگفت انگیز کامکوات برای سلامتی

خواص پای مرغ ۲: جوان‌سازی پوست

پای مرغ، کلاژن بالایی دارد که برای پوست خوب است. کلاژن، در بازسازی سلول‌ها به پوست کمک کرده و از آسیب آن جلوگیری می‌کند. همچنین، انعطاف‌پذیری پوست را افزایش داده و از پیری زودرس که باعث چین و چروک می‌شود نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل، برخی پزشکان، برای زیبایی پوست، پای مرغ را پیشنهاد می‌دهند.

۳. تسریع درمان زخم‌ها

کلاژن و پروتئین‌های موجود در پای مرغ، و همچنین آلبومین، باعث می‌شوند پای مرغ، توانایی تسریع درمان زخم و کمک به رفع آسیب سلول را داشته باشد.

به علاوه، پای مرغ، توانایی تسریع فرآیند جایگزینی سلول‌های آسیب دیده را نیز دارد، بنابراین، خوردن پای مرغ، توانایی بدن در مبارزه با عفونت را بالا می‌برد. با مصرف پای مرغ، آسیب سلولی ناشی از عفونت، به سرعت مهار شده و توانایی بدن برای مبارزه با باکتری‌ها بالا می‌رود.

۴. افزایش قدرت مفاصل و جلوگیری از شکنندگی استخوان‌ها

با پیر شدن انسان، میزان کلسیم در بدن کاهش یافته و بازسازی سلول‌ها سخت می‌شود. مصرف منظم پای مرغ، داستان را تغییر می‌دهد زیرا پای مرغ، مواد معدنی بسیاری مانند کلسیم، پروتئین، غضروف و کلاژن دارد که به تقویت مفاصل کمک کرده و از شکنندگی استخوان که در پیری رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کنند.

مطلب مرتبط: خواص روغن بنفشه: ۱۶ برترین فایده علمی روغن بنفشه

خواص پای مرغ ۵: کاهش فشار خون

پای مرغ، نسبت به گوشت سینه مرغ، پروتئین کلاژن بیشتری دارد. پروتئین کلاژن پای مرغ، توانایی کاهش فشار خون را دارد. این کلاژن می‌تواند سطح رنین پلاسما را پایین آورده و با این کار از بالا رفتن فشار خون جلوگیری ‌کند. پای مرغ، حاوی پتاسیم نیز هست، بنابراین افرادی که پرفشاری خون دارند، با مصرف پای مرغ بهتر می‌شوند.

به طور کلی، درست کردن یک سوپ پای مرغ خوشمزه به نمک زیادی نیاز دارد. اما، افراد مبتلا به فشار خون بالا به سدیم حساسیت دارند، بنابراین مصرف بیش از اندازه نمک به آنها توصیه نمی‌شود زیرا نمک زیاد می‌تواند به فشار خون بالا منجر شود.

۶. سلامت لثه‌

لثه‌ها، بخش مهمی از بدن انسان هستند زیرا تمام غذاهای دریافتی، توسط لثه‌ها، دندان‌ها و زبان فرآوری می‌شوند. بنابراین، برای سالم نگه داشتن لثه‌ها، به برخی مواد مغذی نیاز داریم. مصرف پای مرغ به این کار کمک می‌کند زیرا حاوی مقدار زیادی کلاژن، اسید آمینه و دیگر مواد ژلاتین ساز است. این مواد، اعصاب لثه‌ها را تقویت می‌کنند.

۷. رفع مشکلات گوارشی

می توان با پای مرغ، سوپ یا آبگوشت درست کرد که بسیار خوشمزه است. تمام مواد مغذی مانند پروتئین، کلاژن، کندرویتین و گلوکزامین در سوپ حل می‌شوند. این مواد مغذی، برای سلامت دستگاه گوارش عالی هستند. این مواد مغذی، در سلامت روده‌ها نیز نقش دارند.

مطلب مرتبط: خواص لوبیا قرمز: ۳۹ فایده لوبیا قرمز برای سلامتی، پوست و مو

خواص پای مرغ ۸: حفظ سلامت ناخن‌‌ها

پای مرغ، چه خواص دیگری دارد؟ بدن ما برای حفظ قدرت ناخن‌ها به کلاژن نیاز دارد. پای مرغ حاوی کلاژن است، بنابراین، کسانی که روزانه و به طور منظم پای مرغ مصرف می‌کنند، ناخن‌های سالم و قوی خواهند داشت.

پای مرغ، حاوی اسید آمینه، گلیسین و همچنین پرولین است که می‌توانند به حفظ سلامت بدن و ناخن‌ها کمک کنند. زمانی که چنگال‌های مرغ کاملا رشد می‌کنند، مایع یا ژل خاصی را آزاد می‌کنند که حاوی ژلاتین است. این ماده مغذی، به بدن کمک می‌کند تا کلسیم جذب شده توسط ناخن را فرآوری کند.

۹. ظاهری جوان‌تر

پای مرغ، کلاژن بالایی دارد. در واقع، سطح کلاژن طبیعی آن، مانند کلاژن یافت شده در سبزیجات سبز برگ و میوه‌هاست. کلاژن، یکی از مواد خاص مورد نیاز برای حفظ انعطاف‌پذیری پوست است که پوست را سالم و جوان می‌کند.

همچنین، ممکن است پوست ترک برده و خشک، نرمی و انعطاف خود را باز یافته و چین و چروک‌ها و خطوط که علائم پیری زودرس هستند نیز کاهش ‌یابند. جای آکنه‌ها نیز از بین رفته و از بازگشت آنها جلوگیری می‌شود.

۱۰. حفظ تعادل هورمونی

یکی از موارد مهم در تعادل هورمونی بدن، سطح روی است. پای مرغ، حاوی روی است که می‌تواند حداقل ۳/۱ نیاز بدن را تامین کند. چربی‌های خوب موجود در پای مرغ به بهبود عملکرد غد‌ه‌های بدن کمک می‌کنند زیرا برخی از غده‌های موجود در بدن به کمک چربی‌های سالم کار می‌کنند. سلامت سیستم رگ‌های خونی که از اثرات کلاژن است، در کمک به تامین خون نقاط کنترل هورمون مانند سیستم عصبی مرکزی در مغز و برخی غدد بدن، نقش دارد.

۱۱. کاهش استرس

پای مرغ، انواع مختلفی اسید آمینه را تولید می‌کند که برای بدن بسیار خوب هستند. نوعی اسید آمینه که از چنگال‌ها بیرون می‌آید، آرژنین است. آرژنین، نوعی اسید آمینه است که برای بدن مفید است. یکی از خواص آن، کمک به بدن در آزاد کردن هورمون‌هایی که باعث اضطراب و استرس می‌شوند، است.

۱۲. رفع روماتیسم

می‌توان برای کاهش خطر افزایش حمله‌های روماتیسمی، پای مرغ مصرف کرد. درون پای مرغ، کلاژنی وجود دارد که شبیه به پروتئین بافت همبند است. همین کلاژن است که پای مرغ را پس از فرآوری، چسبناک و غلیظ می‌کند. پای مرغ، حاوی مواد هیدروکسی پاتیت خوب است که استخوان بیرونی را تقویت کرده و از شکنندگی استخوان جلوگیری می‌کنند. پای مرغ، کلسیم نیز دارد که برای روماتیسم خوب است.

خواص بیشتر پای مرغ

خواص بیشتری از پای مرغ را در این‌جا آورده‌ایم:

۱. مناسب برای رژیم غذایی

۲. درمان آرتریت

۳. غذایی خوب برای رشد کودک

۴. بالا بردن هوش کودکان

۵. تنظیم ضربان قلب

ملاحظاتی در مورد مصرف پای مرغ

پای مرغ، خواص زیادی دارد. به هر حال، مواردی نیز وجود دارد که باید قبل از مصرف آن در نظر بگیریم.

۱. تزریق به مرغ

امروزه، بسیاری از پرورش دهندگان مرغ، به مرغ، هورمون رشد تزریق می‌کنند تا مرغ در زمان کمی رشد کند. این مواد، معمولا وارد پاها و بال مرغ شده و با خوردن پای مرغ وارد بدن می‌شوند. این مواد تزریق شده، مواد شیمیایی و سموم زیادی دارد که می‌توانند باعث سرطان یا دیگر بیماری‌های خطرناک شوند. بنابراین باید از خوردن زیاد پای مرغ خودداری کنیم.

۲. بهداشت مرغ

باید از تمیز بودن پای مرغ اطمینان داشته باشیم زیرا پای مرغ، باکتری زیادی دارد. زمانی که مرغ زنده است، همیشه در محیط کثیف زندگی می‌کند. برای اطمینان از بهداشت مرغ، باید پاها را کاملا تمیز کنیم، ناخن‌های آنها را ببریم و پای مرغ را کاملا بپزیم.

۳. کلسترول پای مرغ

اگرچه پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد اما کلسترول آن برای بدن خطرناک است. افراد زیادی به دلیل کلسترول بالا یا بیماری‌های ناشی از آن، جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین، باید پای مرغ را در مقادیر مناسب مصرف کنیم.

مواردی که به آنها اشاره شد، خواص پای مرغ برای سلامتی هستند. به هر حال، باید پای مرغ را درست مصرف کرده و مواردی را قبل از مصرف آن در نظر بگیرید. غذای سالم بخورید و سالم بمانید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: drhealthbenefits

خواص پای مرغ: ۱۷ فایده شگفت انگیز پای مرغ برای سلامتی

مطالب مرتبط
۱۲ خاصیت بی نظیر خیار که نمی دانستید
کاهش وزن آسان با نوشیدنی رازیانه
۱۰ فایده زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
۳ معجون سیر و لیمو برای قلب که معجزه می کنند
خواص بادام هندی:‌ ۱۹ فایده بادام هندی برای سلامتی، پوست و مو
گیاه قاصدک :۳۰ خواص ریشه و برگ قاصدک برای سلامتی
خواص کشمش: ۱۷ فایده و کاربرد کشمش که شگفت انگیز هستند
خواص شیره چغندر قند: ۹ فایده شیره چغندر قند برای سلامتی
۲۰ فایده جوش شیرین برای زیبایی که معجزه می‌کند
۱۱ استفاده از جوش شیرین برای درمان جوش و آکنه
خواص روغن فندق: ۱۳ فایده روغن فندق برای پوست
درمان صرع: ۶ درمان خانگی بیماری صرع

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس