خط تولید انبوه پهپاد مهاجر 6 مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد + عکس


خط تولید انبوه پهپاد مهاجر 6 مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد + عکس

خط تولید انبوه پهپاد مهاجر 6 مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد.

خط تولید انبوه پهپاد مهاجر 6 مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد + عکس
به گزارش خدمت؛ در پنجمین روز از دهه مبارک فجر خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی (ره) و در ادامه هدایت‌های حکیمانه خلف صالحش امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) منشأ تحولات عظیم و تاریخ ساز در منطقه و جهان شد و امروز با گذشت 40 سال از انفجار نور و وقوع معجزه قرن، شاهد توفیقات روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون به ویژه حوزه اقتدارآفرین صنعت دفاعی هستیم.

خط تولید انبوه پهپاد مهاجر 6 مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد + عکسخط تولید انبوه پهپاد مهاجر 6 مسلح به بمب‌های هوشمند قائم افتتاح شد + عکس

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان به توان دفاعی چشمگیری رسیده است، افزود: امروز همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر و در طلیعه ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رونمایی از پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم صنعت دفاعی هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تشریح مهمترین ویژگی های پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم تصریح کرد: این پهپاد توانمندی انجام ماموریت های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را برای نیروهای مسلح با قابلیت اطمینان فوق العاده، فراهم می سازد تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.
وی با بیان اینکه این پهپاد قادر است انواع متنوعی از محموله های "مراقبت، شناسایی و رزمی را حمل کند، تصریح کرد: استفاده از پهپاد مهاجر 6 امکان دیده بانی هوایی طولانی مدت و انهدام اهداف در زمان ها و مکان های مختلف را با دقت بالا فراهم می کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از دیگر توانمندی های این پهپاد را ارسال اطلاعات به هنگام، در روز و شب به مراکز فرماندهی و کنترل و فراهم کردن اشراف گسترده اطلاعاتی بر محیط عملیات عنوان کرد و ادامه داد: پهپاد مهاجر 6 توانایی فرود و برخاست در باند پروازی کوتاه را دارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه فرود و برخاست خودکار و استفاده از زیرسامانه های الکترواویونیکی هوشمند بومی در طراحی و ساخت پهپاد مهاجر 6 آن را در رده پهپادهای کارآمد و تراز اول دنیا قرار داده است، تصریح کرد: پهپاد تاکتیکی مهاجر 6 مبتنی براصل انعطاف و توسعه پذیری، توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی شده تا در عملیاتهای مختلف و محیط ها و شرایط متغیر، کارآمد باشد.

وی خاطرنشان کرد: پهپاد مهاجر 6 مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم با انوع جستجوگرهای الکترواپتیکی و انواع سر جنگی که توسط آن، پهپاد می تواند هدف را شناسایی، رهگیری و منهدم کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: بمب هوشمند نقطه زن قائم با قابلیت درگیری با انواع هدف های ثابت و متحرک در هر ساعت از شبانه روز قابلیت نفوذ در انواع استحکامات و اهداف مهم را دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با تبریک این دستاورد بسیار مهم و ارزشمند به محضر مقام معظم فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح و ملت رشید ایران افزود: وزارت دفاع در سایه تدابیر و فرامین حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا در حوزه دفاعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، استحکام‌بخش و پشتوانه قدرتمندی برای نیروهای مسلح، توان دفاعی و اقتدار ملی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید