نسرین نیک بخش؛ از سنگنوری در دل طبیعت تا کتاب بدون اسپانسر


نسرین نیک بخش؛ از سنگنوری در دل طبیعت تا کتاب بدون اسپانسر

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، سنگ‌نوردی یا صخره‌نوردی نوعی ورزش و تفریح که فرد با استفاده از طناب و ابزار مخصوص به بالا رفتن از صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد و انواع مختلفی هم دارد. سنگنوردی داخل سالن قهرمانان و ورزشکاران خود را دارد. اما وقتی اسم سنگنوردی طبیعت به گوش‌مان می‌رسد نامی از ورزشکارانش در ذهن تداعی...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان، سنگ‌نوردی یا صخره‌نوردی نوعی ورزش و تفریح که فرد با استفاده از طناب و ابزار مخصوص به بالا رفتن از صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی می‌پردازد و انواع مختلفی هم دارد.

سنگنوردی داخل سالن قهرمانان و ورزشکاران خود را دارد. اما وقتی اسم سنگنوردی طبیعت به گوش‌مان می‌رسد نامی از ورزشکارانش در ذهن تداعی نمی‌شود. ورزشکارانی که از دل سنگ‌ها و صخره‌های طبیعت بدون اینکه نامی از آنها در جایی برده شود صعود می‌کنند.

نسرین نیک بخش؛ از سنگنوری در دل طبیعت تا کتاب بدون اسپانسر

نسرین نیک بخش متولد ۶۷ و ساکن اصفهان، بانویی که در دل طبیعت سنگنوردی می‌کند. او از سال ۹۱ شروع به سنگنوردی طبیعت کرده و در رشته کارشناسی نرم افزار تحصیل کرده است. اما از آنجا که این رشته مسابقات قهرمانی و کاپ و مدال نداشته اما نسرین نیک بخش نامش را به گونه‌ای دیگر در تاریخ سنگنوردی ایران جاودانه کرد.

این بانوی اصفهانی به دلیل کمبودی که در زمینه راهنمای مناطق سنگ نوردی ایران احساس کرده وارد دنیای نویسندگی کتاب شده است. که نتیجه آن کتابی با عنوان “چهره ایران” که به سه زبان در آلمان به چاپ رسیده است.

این کتاب پس از یک سال تحقیق به نویسندگی نسرین نیک بخش و همکاری جرالد کروگ، کریستینا هوپز و کریستینا فرایدریش در آلمان به چاپ رسید و به منظور آشنایی مسافران بین المللی با مناطق سنگ نوردی، پوشش، فرهنگ و نحوه سفر به ایران منتشر شده است.

در این کتاب ۲۰۵ صفحه ای مناطق سنگ نوردی کشور شامل کوه صفه و سفید اصفهان، بند یخچال تهران، چشمه سهراب کرمانشاه و مناطق کوهستانی همدان، اراک، مشهد و شیراز معرفی شده است.

این در حالی است که نسرین نیک بخش بدون اسپانسر به مناطق مختلف سفر کرده و نتیجه تحقیقات میدانی و تمام اطلاعاتی که در این مدت جمع آوری کرده در کتابی با نام face of iran پیاده کرده که در آلمان به چاپ رسیده است. با این حال همچنان چون اسپانسر ندارد موفق به چاپ این کتاب در داخل ایران نشده است.

آنچه که کتاب چهره ایران در خود جای داده است:

نسرین نیک بخش؛ از سنگنوری در دل طبیعت تا کتاب بدون اسپانسر

_ نحوه سفر به ایران، تهیه ویزا، ارز، پوشش، فرهنگ، و تمامی اطلاعات لازم برای سفر
_ نقشه و راهنمای کامل سفر به بهترین مناطق سنگنوردی در تهران، اصفهان، همدان، کرمانشاه، اراک، شیراز یزد
_ اطلاعات تکمیلی در مورد مناطق سنگنوردی تبریز، مشهد، بهبهان، گچساران
_ راهنمای صعود به قله دماوند
_ اطلاعات تاریخی و توریستی برای شهرگردی
_ فرهنگ لغات کوچک برای برقرری ارتباط

نسرین نیک بخش؛ از سنگنوری در دل طبیعت تا کتاب بدون اسپانسر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا