وام 9 میلیارد تومانی بی بازگشت برای واردات 50 دستگاه خودرو


وام 9 میلیارد تومانی بی بازگشت برای واردات 50 دستگاه خودرو

در ماه های گذشته اخبار بسیار زیادی پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه منتشر شده است. تخلفات در این صندوق و بانک بسیار زیاد بوده اما کمتر کسی به شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه و تخلفات صورت گرفته در آن توجه نموده است. یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه وام 9 میلیارد تومانی را به یک شخص جهت واردات خودرو پرداخت...

وام 9 میلیارد تومانی بی بازگشت برای واردات 50 دستگاه خودرودر ماه های گذشته اخبار بسیار زیادی پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه منتشر شده است. تخلفات در این صندوق و بانک بسیار زیاد بوده اما کمتر کسی به شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه و تخلفات صورت گرفته در آن توجه نموده است. یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه وام 9 میلیارد تومانی را به یک شخص جهت واردات خودرو پرداخت نموده که این وام بازگشتی نداشته است!

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در ماه ها و سال های اخیر خبرهای بسیاری پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک زیرمجموعه آن یعنی بانک سرمایه منتشر شد که همه آن ها مربوط به تخلفات صورت گرفته در این صندوق و بانک زیرمجموعه اش بود. کمتر رسانه ای به تخلفات صورت گرفته در شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه پرداخته است. در اینجا می خواهیم به بررسی صورت های مالی یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه بپردازیم و از وامی رونمایی کنیم که به یک شخص جهت واردات خودرو پرداخت شده و بی بازگشت بوده است.

اگر به سایت بانک سرمایه سری بزنید در بخش "درباره بانک"، قسمت "شرکت های تابعه" می توانید اسامی شرکت های زیرمجموعه بانک سرمایه را مشاهده کنید. یکی از این شرکت ها، "شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم" می باشد. آن گونه که در توضیحات این شرکت آماده است، هدف از تاسیس شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم سرمایه گذاری و کارگزاری واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی، سرمایه گذاری و کارگزاری صادرات مصالح ساختمانی و فرآورده های پتروشیمی و ارائه خدمات مربوط به عملیات بازرگانی و تجارت می باشد.

در بخش حساب های دریافتنی تجاری صورت های مالی منتهی به 31 خرداد ماه 1395 این شرکت، نام شخصی به چشم می خورد که گویا وامی را جهت واردات خودرو از این شرکت دریافت نموده است و آن را به این شرکت پس نداده است.

مانده وامی که افشین منتظری نمینی از شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم جهت واردات خودرو دریافت نموده است مبلغ 87 میلیارد و 275 میلیون و 462 هزار و 702 ریال (8.7 میلیارد تومان) بوده است. در بخش یادداشت، ذکر شده است که مانده فوق بابت قرارداد مشارکت در واردات و فروش 50 دستگاه خودرو با نامبرده می باشد که به دلیل امتناع وی از پرداخت طلب و یا تحویل خودرو، پیگیری های حقوقی در مراجع قضایی در حال انجام است که در نتیجه حکم جلب اخذ و نامبرده جلب گردیده و در تاریخ تنظیم گزارش در زندان اوین به سر می برد.

وام 9 میلیارد تومانی بی بازگشت برای واردات 50 دستگاه خودرو

شایان ذکر است که مطابق با همین صورت های مالی، شرکت بابت حق الزحمه جهت پیگیری حقوقی مطالبات از آقای افشین منتظری نمینی به وکیل خود مبلغ 50 میلیون تومان را پرداخت نموده است.

وام 9 میلیارد تومانی بی بازگشت برای واردات 50 دستگاه خودرو

طبق سند زیر کل مبلغ وامی که به افشین منتظری نمینی پرداخت شده است، 9 میلیارد تومان بوده است که تا تاریخ 9 مرداد 96 پرداختی صورت نگرفته است.

وام 9 میلیارد تومانی بی بازگشت برای واردات 50 دستگاه خودرو

اینکه این شخص توسط شرکت جلب شده و در زندان به سر می برد نکته مثبتی در این رابطه می باشد، اما سئوالاتی که مطرح می شود این است که شرکت بابت پرداخت مبلغ 9 میلیارد تومان وام به این فرد چه وثیقه ای را از وی دریافت نموده است؟ چرا در نامه بالا مطالبات شرکت توسعه تجارت سرمایه پایدار قشم از منتظری نمینی 9 میلیارد تومان ذکر شده است اما در صورت های مالی سال 95 این مطالبات 8.7 میلیارد تومان ذکر شده است؟ آیا منتظری نمینی در سال های قبل 130 میلیون تومان از این مبلغ را پرداخت نموده است و در این یک سال به دلیل عدم پرداخت اقساط خود، دوباره مبلغ مطالبات شرکت با سود آن همان 9 میلیارد تومان شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان