بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر


بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

خودرویی که تصاویر آن را می‌بینید؛ Flyer نام داشته و حاصل تلاش مهندسین شرکت General Dynamics می‌باشد. این خودرو در کلاس اتومبیل‌های نظامی سبک و ویژه قرار گرفته و از آن برای فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش ایالات‌متحده آمریکا استفاده می‌شود. Flyer برای حرکت برروی سطوح ناهموار بیابان و… طراحی شده و در...

خودرویی که تصاویر آن را می‌بینید؛ Flyer نام داشته و حاصل تلاش مهندسین شرکت General Dynamics می‌باشد. این خودرو در کلاس اتومبیل‌های نظامی سبک و ویژه قرار گرفته و از آن برای فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش ایالات‌متحده آمریکا استفاده می‌شود.

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

Flyer برای حرکت برروی سطوح ناهموار بیابان و… طراحی شده و در برابر رقبایی همچون Oshkosh S-ATV به پیروزی رسیده است!

در حقیقت، ارتش ایالات‌متحده آمریکا بین Flyer و Oshkosh S-ATV باید یکی را برای تولید انبوه انتخاب می‌کرد و در سال ۲۰۱۳ خودروی Flyer برنده رقابت شده و تولید آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد.

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

در حال حاضر آمار دقیقی درباره میزان تولید فلایر وجود ندارد؛ اما براساس اطلاعات منتشر شده، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۲ دستگاه از انواع و اقسام خودروی مذکور به SOCOM ایالات‌متحده آمریکا تحویل داده شده است.

اما Flyer چه قابلیت‌هایی در میادین نبرد دارد؟ فلایر به عنوان یک وسیله نقلیه ویژه، تنها برای ماموریت‌های خاص و تخصصی مانند؛ حملات سریع، شبیه‌سازی حملات، شناسایی، نظارت بر دشمن، نجات نیروها و تخلیه سریع مهمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: اتومبیل Kia Forte 2019 در نمایشگاه بین المللی خودروی دیترویت معرفی شد!

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

فلایر حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کرده و شاسی آن لوله‌ای بوده و بسیار سبک است. این ویژگی باعث شده است که Flyer به خوبی وزن بار خود را تحمل کرده و ۴ سرنشین آن به خوبی مشغول انجام وظیفه خود باشند!

Flyer به یک سلاح مرکزی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه مجهز می‌شود. سلاح مذکور بسته به شرایط نبرد و… می‌تواند یک مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری و یا یک مسلسل ۱۲.۷ میلی‌متری باشد. اگر مسلسل‌های مذکور برای کشتار نیروهای دشمن کافی نبود؛ می‌توان از یک نارنجک‌انداز خودکار ۴۰ میلی‌متری استفاده کرد. همچنین درب‌های فلایر قابلیت نصب و پشتیبانی از مسلسل‌های ۷.۶۲ میلی‌متری را دارند و باید گفت که فلایر در نوع خود یکی از بهترین‌ها بوده و برای سرکوب نیروهای دشمن بسیار مناسب است.

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

فلایر در دو نسخه مختلف به نام‌های Flyer 60 و Flyer 72 تولید شده و تنها عرض آنها با یکدیگر متفاوت است! این یعنی نسخه ۶۰ خودروی Flyer حدود ۱.۵۰ متر عرض داشته و در مقابل آن عرض نسخه ۷۲ حدود ۱.۸۰ متر است. این افزایش و کاهش عرض در نسخه‌های مختلف فلایر به دلیل افزایش فضای بیشتر در برابر رقبای بین‌المللی و چالاکی بیشتر در میادین نبرد انجام شده است.

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

۸۰ درصد از قطعات خودروی Flyer؛ از جمله موتور و سیستم برق‌رسانی آن را می‌توان در انواع و اقسام HMMWVهای آمریکایی مورد استفاده قرار داد. فلایر از یک پیشرانه ۱.۹ لیتری دیزلی با قدرت ۱۹۵ اسب‌بخار استفاده کرده و وظیفه انتقال قدرت پیشرانه مذکور به چرخ‌ها را یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بر عهده دارد.

بررسی خودروی نظامی Flyer ارتش آمریکا + تصاویر

حمل‌و‌نقل Flyer به عنوان یک وسیله نقلیه نظامی بسیار آسان بوده و می‌توان با استفاده از بالگردهای ترابری و نظامی مختلفی مانند؛ CH-47 Chinook، V-22 Osprey و UH-60 Blackhawk خودروی Flyer را حمل کرد. اگر شرایط برای حمل Flyer با بالگرد فراهم نبود؛ می‌توان از هواپیمای C-130 Hercules استفاده کرد و در ۱ دقیقه آماده نبرد شد!

همچنین بخوانید:

فاجعه آمیزترین حادثه اتومبیل رانی در سال ۱۹۵۵+ فیلم

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق