چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)


چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)

چگونه برای برند خود نام انتخاب کنیم؟ آیا شما هم به دنبال انتخاب نام برند برای کسب و کارتان هستید؟ کار سختی است اما باید نکات و رویه انتخاب نام برند را بدانید. انتخاب نام برند برای شرکت و یا کسب و کارتان از جمله اولین قدم ها برای شروع کسب و کار و استارتاپ شما است. در این مقاله از هاو کن یو 10 نکته به روز و مهم را برای انتخاب نام برند با شما...

چگونه برای برند خود نام انتخاب کنیم؟ آیا شما هم به دنبال انتخاب نام برند برای کسب و کارتان هستید؟ کار سختی است اما باید نکات و رویه انتخاب نام برند را بدانید. انتخاب نام برند برای شرکت و یا کسب و کارتان از جمله اولین قدم ها برای شروع کسب و کار و استارتاپ شما است. در این مقاله از هاو کن یو ۱۰ نکته به روز و مهم را برای انتخاب نام برند با شما کاربران مرور خواهیم کرد.

قطعا انتخاب کردن نامی مناسب برای برندتان، کاری آسان نمی‌باشد و فرمولی جادویی‌ برای آن وجود ندارد. هنگام انتخاب نام، شرایط زمانی سخت‌‌ می‌شود که اسمی را پیدا کرده اید و فکر می‌کنید بهترین نام ممکن برای برندتا است و ناگهان به طور مداوم حدس‌ها و نظرات جدیدی به ذهنتان هجوم می آورند. اغلب افراد پایه و اصول انتخاب کردن نام‌هایی را که در ذهن مخاطب به یاد ماندنی باشند را می‌دانند، معیارهایی از قبیل ساده بودن، کوتاه و مختصر بودن، منحصر به فرد بودن، منعطف بودن و داشتن تلفظ راحت و … اما قطعا وجود این حجم از معیار ها، کمی برایتان گیج کننده است. به عنوان مثال ممکن است سوالاتی از جمله سوالات زیر برایتان پیش بیاید:

بهتر است نام برندی که انتخاب کرده اید فقط اشاره ای به محصول و یا خدماتتان بکند و یا باید به صورت مستقیم بیانگر نوع محصول و خدماتتان باشد؟ نامی ساده باشد و یا نامی مرکب؟ از کنار هم قرار گرفتن حروف آغازین چند کلمه در کنار هم تشکیل شده باشد و یا اسمی باشد که برای جلب توجه برخی ازحروف آن را از قصد عوض کرده اید؟ و یا شاید با خود فکر کنید بهتر است تا یه کلمه واقعی و ساده مانند برند‌های Apple و Amazon باشد.

در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از تلاش برای پیدان کردن نامی مناسب برای برندتان، راهنمای مرحله به مرحله زیر را که وبسایت هاو کن یو در آن به نحوه انتخاب نام مناسب برای برندتان پرداخته، را مطالعه کنید و یاد بگیرید که چه خصوصیاتی یک نام خوب را از یک نام بد تفکیک می‌کند و می‌تواند به صورتی مختصر و خلاقانه، نمایانگر آن‌چه در ذهن شما است، باشد. قطعا مواجه شدن با چندین مساله و درگیری ذهنی هنگام انتخاب نام برندتان، امری کاملا اجتناب‌ناپذیر است. امیدواریم که ۱۰ نکته زیر بتوانند خلاقیت شما در انتخاب نام را، افزایش دهند و به کنک شما بیایند. زیرا با حرص خوردن و اطلاع کسب نکردن ،فقط اوضاع بدتر می‌شود.

قبل از شروع شما کاربران هاو کن یو مقالات مرتبط زیر را نیز هم می توانید مطالعه کنید

چگونه طرح کسب و کار بنویسیم؟ (آموزش جامع نوشتن بیزینس پلن) قسمت ۱
10

اگر در انتخاب نام برندتان گیر کرده‌اید و به یک نقطه برای شروع احتیاج دارید، پرکردن فرم های نام گذاری در سایت‌های مخصوصی که خدمات برندینگ ارایه می‌کنند، راهی خوب و کاملا مقرون به صرفه است. شما می‌توانید با این روش ، خلاقانه فکر کنید و اسم مورد نظرتان را بیابید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از ۴ مورد از معروف‌ترین وبسایت های برندینگ از جمله Ink and Key-SquadHelp–CrowSpring-NamingForce استفاده کنید.‌ شما می‌توانید از وبسایت‌های ذکر شده بازدید کنید و فرم های مربوط به نام گذاری را پر کنید تا معین شود که کدام وبسایت به شما، باکیفیت‌ترین نام ها را پیشنهاد می‌دهد .

ابتدا نام مناسب برای برندتان را بیابید و سپس نامی برای دامنه وبسایتتان انتخاب کنید. (خود را محدود به یکسان بودن نام دامنه و برندتان نکنید.)

بسیاری ازبنیان گذاران ومدیران خودشان را محدود به انتخاب نام دامنه می‌کنند. لازم است بدانید که برای نامگذاری استارت‌آپتان، انتخاب نامی مناسب به مراتب مهم‌تر از یکسان بودن آن نام با نام دامنه‌‌تان است. پس الویت خود را پیدا کردن نام قرار دهید. Joel Gascoigne بنیانگذار وبسایتی معروف به نام Buffer.com با موضوع مدیریت یکپارچه شبکه های اجتماعی معتقد است که، ابتدا باید نام برندتان را انتخاب کنید و سپس نامی مناسب برای دامنه‌تان برگزینید.

تاثیر گذارترین حروف را انتخاب کنید (حروفی که کمترین استفاده را دارند، بیشتر جلب‌توجه می‌کنند.)

7 چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)

تست صلاحیت ( از دیگران بپرسید)

4 چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)
3 چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)
2 چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)
1 چگونه بهترین نام را برای برندمان انتخاب کنیم؟ (10 نکته انتخاب نام برند)
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان