فواید و مضرات برگ گواگوا


فواید و مضرات برگ گواگوا

برگ های جادویی گوآگوا دارای خواص آنتی اکسیدان،  ضد باکتری ، ضد التهابی و تانن های مفید است و به عنوان یکی از داروهای ضد درد شناخته می شود. مواد شیمیایی موجود در برگ گواگوا مانند پلی فنل ها، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و تانن ها می توانند در درمان بیماری های مختلف بسیار موثر باشند. نبض […] نوشته فواید و مضرات برگ گواگوا اولین...

برگ های جادویی گوآگوا دارای خواص آنتی اکسیدان، ضد باکتری ، ضد التهابی و تانن های مفید است و به عنوان یکی از داروهای ضد درد شناخته می شود. مواد شیمیایی موجود در برگ گواگوا مانند پلی فنل ها، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و تانن ها می توانند در درمان بیماری های مختلف بسیار موثر باشند.

نبض ما– شاید اکثر ما درباره مزایای سلامتی میوه گواگوا چیزهایی شنیده باشیم اما ممکن است در مورد مزایای برگ های گوآگوا اطلاعات زیادی نداشته باشیم. (Amrood ke Patte) برگ گواگوا در میان هندی ها، گیاهی با خواص دارویی بوده و به طور گسترده ای از آن استفاده می کنند.

فواید و مضرات برگ گواگوا

به دلیل عوارض جانبی ناشی از استفاده از دارو، گیاهان به طور فزاینده ای برای درمان بیماری های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند که برگ گواگوا هم یکی از آنها است. با توجه به خواص دارویی این گیاه، مکمل های برگ گواوا در حال حاضر به شکل کپسول و برگ چای گواوا در دسترس هستند.

درمان ریزش مو با برگ گواگوا

ریزش مو در بیش از نیمی از مردان و زنان میانسال وجود دارد. با وجودی که ریزش مو جزئی از عادات پیری است، اما این بدان معنا نیست که برای مقابله با آن هیچ راهی وجود نداشته باشد. سطح و شدت ریزش مو می تواند جزئی و یا شدید باشد. بنابراین اگر از ریزش مو رنج می برید و به دنبال راهی برای رفع این مشکل هستید می توانید از روش های گیاهی در درمان آن استفاده کنید.

فواید و مضرات برگ گواگوا

در واقع افراد مبتلا ریزش مو در حال حاضر به دنبال درمان ضد ریزش موی حرفه ای هستند که یا با شامپوها، روغن های گیاهی ،مکمل ها، داروها و دیگر درمان های ریزش مو، در رفع مشکل خود تلاش می کنند. در میان درمان های گیاهی، برگ های گواگوا برای درمان ریزش مو ، یک معجزه محسوب می شود.

برخی تحقیقات در مورد مزایای برگ گواوا و همچنین تاثیرآن بر رشد مو صورت گرفته و اثر دهی آن به اثبات رسیده است. برگ گواوا حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی، از جمله ویتامین B2، ویتامین C ، پتاسیم، فیبر رژیمی، ویتامین A و لیکوپن، است که همه آنها برای رشد موهای سالم ضروری است.

فواید و مضرات برگ گواگوا

در واقع، ویتامینC موجود در میوه گواگوا، بیشتر از نارنگی است.علاوه بر این، ویتامین B2 برای بازسازی سلولها و بافت های بدن موثر است.این ویتامین برای بازگرداندن موهای سالم، ناخن و پوست و برای همه انواع مو و پوست سودمند است. برگهای گیاه گواگوا همچنین می توانند برای افرادی که دارای موهای زبر، موی شکننده و مرده هستند، مناسب باشد.

طریقه مصرف برگ گواگوا

طریقه مصرف برگ های گواگوا ساده است. در ابتدا چند برگ از برگ گواگوا را در آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. هنگامی که آب به جوش آمد، اجازه دهید تا در دمای هوای اتاق خنک شود. خواص ترمیمی ضروری در برگهای گوآگوا در جوشاندن این برگ ها نهفته است. هنگامی که آب به دمای اتاق رسید، برگ ها را برداشته و از ریشه مو تا نوک موها اعمال کنید.

فواید و مضرات برگ گواگوا
برگ ها را کاملا به ریشه زده و به خوبی ماساژ دهید تا جریان خون سریع شود. بهترین تاثیر برگ های گواگوا در ریشه موها است. برگ گواگوا موهای زبر را به خوبی مرطوب و نرم می کند. زیرا به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند.

بهتر است هفته ای دو بار از برگ های گواگوا برای موهای خود استفاده کنید. در صورتی که این روش را به طور مرتب انجام دهید، پس از زمان بسیار کوتاهی شاهد موهای کامل تر، قوی تر، ضخیم تر و کاهش ریزش مو خواهید شد.

نحوه کاشت برگ گواگوا

کاشت گواوا می تواند توسط بذر، پیوند و پخش بذر در هوا صورت گیرد. برای کشت تجاری، بهتر است که ریشه آن، به یک ریشه گیاه پایدار تبدیل شود. اگر مراقبت مناسب صورت گیرد، نهال ها بسیار سریع رشد می کنند. گیاه گوگوا گیاهی است که به نور خورشید نیاز دارد اما با این حال، نمی تواند در برابر حرارت بیش از حد نور خورشید مقاومت کند. بنابراین باید زیر حرارت غیر مستقیم نور خورشید پرورش پیدا کند.

این گیاهان تحمل کمی در برابر سرما دارند. این گیاه بسیار مرطوب است و تمام برگ های این درخت در فصل زمستان می ریزد و در آغاز فصل بهار، برگ های جدید شروع به رشد می کنند.

فواید و مضرات برگ گواگوا

درختان گیاه گواگوا می توانند در مناطق وسیعی با خاک های مقاوم رشد کنند؛ این گیاه در مناطقی مانند هاوایی، فلوریدا، مناطق محافظت شده در کالیفرنیا ، تگزاس و جزایر ویرجین یافت می شود.

گواگوا را می توان در گلدان و یا در خاک پرورش داد. اگر قصد دارید این گیاه را در گلدان بکارید بهتر است که از یک گلدان بزرگ استفاده کنید که حداقل ظرفیت آن ۳۰ سانتیمتری (۱۲ اینچ) باشد.

قطر برگ های گیاه گواوا را می توان در اوایل تابستان اندازه گیری کرد. گیاه گواوا جوان را هر ساله به گلدان بزرگتر انتقال دهید. گلدان باید از سوراخ های زهکشی خوب در قسمت پایین برخوردار باشد زیرا این سوراخ ها برای محافظت از ریشه ها مهم است.

گیاهان کاشته شده در زمین به سرعت رشد کرده و به درختان بزرگی تبدیل می شوند که ارتفاع آن تا ۳۰ فوت نیز می رسد.

خاک مناسب برای رشد برگ گواگوا

گیاه گواوا را در یک خاک غنی از خاک آزاد با pH 4.5-7.0 و با افزودن مقدار زیادی کمپوست و کود به خاک و شن و ماسه رودخانه پرورش دهید.

فواید و مضرات برگ گواگوا

فواید برگ گواگوا

از فواید برگ های گواگوا، سطح بالای آنتی اکسیدان ها، ضد عفونی کننده ها و عوامل ضد التهابی این گیاه است. مصرف میوه گواوا به طور منظم می تواند باعث کاهش وزن، هضم غذا، کمک به درمان دیابت، حفظ سطح قند خون، بهبود کلسترول و همچنین کاهش فشار خون شود.

برگ های گواگوا نه تنها باعث تقویت مو می شود، بلکه با تحریک فولیکول های مو، باعث می شود تا رشد موهای ضخیم تر، قوی تر، شفاف تر و سالم تر را شاهد باشید.

از مزایای دیگر استفاده از برگ گواگوا این است که آنها ۱۰۰ درصد طبیعی هستند. این مواد طبیعی، مو و پوست سر را با مواد مغذی لازم برای ایجاد یک پایه جامد برای رشد موی سالم در طولانی مدت، تقویت می کنند.

فواید و مضرات برگ گواگوا

برخلاف سایر روش های موجود در داروخانه ها یا داروهایی که پزشکان یا متخصصین پزشکی پیشنهاد می کنند، هیچ گونه مواد شیمیایی و افزودنی های مضر در برگ گواگوا موجود نیست.

اگر چه محصولات مختلف ارائه شده در بازار همگی با تبلیغ رشد سریع مو همراه هستند، اما آنها اغلب منجر به مشکلات درازمدت شده و حتی می تواند باعث ریزش مو شوند.

بنابراین، در صورت عدم حساسیت شدید به گواوا، احتمالا هیچ عارضه منفی، مضر یا جانبی ناشی از استفاده از برگهای گواگوا، متوجه شما نمی شود. حتی در صورتی که مایل به جوشاندن برگ های گیاه گواگوا و مصرف آن برای موهای خود نیستید، می توانید این گیاه را دم کرده و به صورت چای مصرف کنید.

مضرات

گرچه میوه گواگوا از مزایای سلامتی فراوانی برخوردار است، اما با این حال، توجه به عوارض جانبی آن درحیطه سلامت ضروری است. گرچه گواوا میوه ای ایمن و بی خطر است اما شواهد پزشکی کافی برای حمایت از اثربخشی و ایمنی آن در هنگام استفاده همزمان آن به همراه دیگر داروها وجود ندارد.

زنان باردار و مادران شیرده به طور خاص باید از استفاده بیش از حد گواگوا به عنوان داروهای گیاهی و جایگزین اجتناب کنند. بهتر است که تا آنجا که ممکن است مصرف گواگوا به شکل طبیعی و دم کرده باشد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع: hairlossable.com

سیسمونی بیماری های جنسی دندانپزشکی زیبایی زیباسازی واژن کاشت موی سر
فواید و مضرات برگ گواگوا
5 (100%) 1 رای

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش