نمایشگاه مبل در شاهرود برگزار نمی شود/ ضرورت ساماندهی معدن بوکسیت


نمایشگاه مبل در شاهرود برگزار نمی شود/ ضرورت ساماندهی معدن بوکسیت

شاهرود - فرماندار شاهرود با بیان اینکه اولویت در برپایی نمایشگاه مراعات مردم و کسبه شهرستان است، گفت: هیچ نمایشگاه مبلی تا پایان سال در شاهرود برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه مبل در شاهرود بابیان اینکه به‌منظور حفظ حقوق کسبه شهر تا پایان سال نمایشگاهی در شهرستان برگزار نخواهد شد، ابراز داشت: باوجود تولیدکنندگان مبلمان در منطقه برپایی نمایشگاه مبل از خارج استان برنامه‌ریزی‌شده بود که بعد از اعتراضات صنف مبل‌فروشان در چند روز گذشته مقرر شد در برپایی این نمایشگاه اولویت با کسبه باشد.

وی بابیان اینکه قیمت مبلمان باید با بازار استان‌های همجوار همخوانی داشته باشد، افزود: بعد از اعتراضات صنف مبل‌فروشان تصمیم گرفته شد تا غرفه رایگان در اختیار آن‌ها قرار گیرد که با عدم استقبال این صنف مواجه شدیم و بنا نیست که با برپایی یک نمایشگاه جمعیت کثیری از تولیدکنندگان شهرستان بی‌کار شوند لذا باید مراعات مردم و کسبه صورت گیرد.

بهره برداری از معدن بوکسیت شاهرود با ملاحظات زیست محیطی

فرماندار شاهرود همچنین بابیان اینکه معدن بوکسیت تاش قبل از سال ۸۷ جانمایی شده بود، ابراز داشت: کل معدن مساحتی بالغ‌بر یک هزار هکتار را شامل می‌شود که تنها برای ۲۰ هکتار مجوز صادرشده بود، شاهوار شناسنامه شاهرود است و در بهره‌برداری باید ملاحظات زیست‌محیطی رعایت شود.

هاشمی بابیان اینکه موضوع معدن تاش در جلسات مختلف موردبحث و بررسی قرارگرفته است، تصریح کرد: تاش ازنظر آب و هوایی منطقه منحصربه‌فردی قلمداد می‌شود که بسیار مستعد کوهنوردی است و سالانه میزبان کوهنوردان بسیاری از اقصی نقاط کشور است لذا باید حداقل‌ها در حوزه زیست‌محیطی، منابع طبیعی و صنعت و معدن در این منطقه انجام شود.

وی بابیان اینکه هیچ‌کس مخالف سرمایه‌گذاری نیست اما باید کار به صورت عام المنفعه صورت گیرد، افزود: در منطقه تاش باید پیش‌فراوری صورت گیرد و اولویت بهره‌برداری از معدن باید توجه به آینده زندگی مردم در روستای تاش باشد که با تأسیس شرکت تعاونی بیش از ۲۰۰میلیارد ریال به حوزه شهرستان کمک شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید