سیصد میلیون دلار صادرات رسمی صنایع دستی تا پایان سال


سیصد میلیون دلار صادرات رسمی صنایع دستی تا پایان سال

علی اصغر مونسان عصر سه شنبه در آئین پایانی دومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران اظهار کرد: در بخش صادرات غیررسمی و چمدانی و فروش داخلی نیز 760 میلیارد ریال تاکنون گردش مالی بوده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یابد. تا پایان چشم انداز 20 ساله در...

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در 6 ماهه نخست امسال 155 میلیون دلار صادرات رسمی صنایع دستی داشته ایم و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 300 میلیون دلار افزایش یابد.

علی اصغر مونسان عصر سه شنبه در آئین پایانی دومین جشنواره صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران اظهار کرد: در بخش صادرات غیررسمی و چمدانی و فروش داخلی نیز 760 میلیارد ریال تاکنون گردش مالی بوده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یابد.

تا پایان چشم انداز 20 ساله در 1404 عدد 2 میلیارد دلار برای صادرات صنایع دستی پیش بینی شده است که این بدان معناست که یک میلیارد دلار برای تجارت چمدانی و یک میلیارد دلار دیگر برای تجارت مستقیم کالا در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: در طرح اشتغال توسعه روستایی بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که تاکنون دو هزار و 400 میلیارد تومان از این مبلغ وصول شده است و 15 درصد برای سرمایه در گردش و 10 درصد برای خدمات قابل دسترسی است.

سازمان میراث فرهنگی جزء 2 دستگاه کم بودجه کشور است و این نشان از آن دارد که قبل از این خیلی جدی گرفته نمی شده و تلاش ما بر این خواهد بود که این جایگاه این سازمان در دولت و نظام ارتقا پیدا کند و افزایش بودجه و اعتبارات و توجه دولت دوازدهم به ظرفیت اشتغال زایی و تولید ثروت این دستگاه حاکی از همین مساله است.

دومین جشنواره صنایع دستی فجر با شرکت 400 اثر از 200 استاد و 31 استان کشور از یکم تا 10 بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
صنایع دستی ، هنرهای سنتی ، صادرات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های عروسی فریبا نادری و شوهر دومش / شوهر اولش کی بود؟!