عوارض مصرف سیگار برای بانوان


مصرف سیگار و مواد دخانی نه تنها باعث بروز بیماری های مختلف می شود بلکه باعث سکته های قلبی ناگهانی و اختلال ریه انسان هم می شود و استعمال دخانیات در بین زنان باعث بروز بیماری های بیشتری نیز می شود. مصرف سیگار سبب ابتلای افراد به بیماری است، به دلیل تفاوت‌های جسمانی و هورمونی […]

عوارض مصرف سیگار برای بانوان

مصرف سیگار و مواد دخانی نه تنها باعث بروز بیماری های مختلف می شود بلکه باعث سکته های قلبی ناگهانی و اختلال ریه انسان هم می شود و استعمال دخانیات در بین زنان باعث بروز بیماری های بیشتری نیز می شود.

مصرف سیگار سبب ابتلای افراد به بیماری است، به دلیل تفاوت‌های جسمانی و هورمونی بدن زنان و مردان، اثر مخرب سیگار بر سلامت بانوان بیشتر است.
به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تنها مصرف یک نخ سیگار در روز می‌تواند سبب افزایش ۵۰ درصدی بروز سکته مغزی و حمله قلبی در مردان و بروز ۱۰۰ درصدی این بیماری‌ها در بانوان شود.

افرادی که در روز ۲۰ نخ سیگار مصرف می‌کنند ۱۰۰ درصد دچار سکته مغزی و حمله قلبی می‌شوند و ممکن است این بیماری‌ها در جوانی هم شیوع پیدا کند.

در سیگار مواد سمی وجود دارد که سبب ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف ازجمله عفونت‌های تنفسی، گرفتگی رگ‌ها، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ریه، آب مروارید چشمی، سرفه، سرطان‌های مختلف، نارسایی کلیه و کبد، بازگشت اسید معده به مری، پارکینسون، آلزایمر، خرابی دندان‌ها، عفونت لثه، ریزش موی سر، ناباروری و خطر سقط جنین یا به دنیا آوردن نوزاد نارس با بیماری‌های مادرزادی دربانوان می‌شود.

بسیاری از افراد با گمان اینکه سیگار لایت، سیگار الکتریکی یا حتی قلیان برای سلامت بدن خطرکمتری دارد به مصرف آن‌ها می‌پردازند، اما پژوهش‌ها نشان داده است هرنوع سیگاری می‌تواند خطری جدی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد و مواد سمی را وارد بدن کند.

نتیجه پژوهش درباره رابطه مصرف سیگار با ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی به وسیله دانشمندان موسسه یو سی ال وابسته به دانشگاه کالج لندن (the UCL Cancer Institute at University College London) با تحقیق بر روی گروهی از داوطلبان درطول چند سال به دست آمده است.

کارشناسان دریافتند بیش از دوسوم از افرادی که مبتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی شده اند، سیگاری هستند یا در دورانی از زندگی خود سیگار و سایر محصولات دخانی مصرف کرده‌اند.

پژوهشگران به افراد توصیه می‌کنند از مصرف مواد دخانی خودداری کنند و درصورت مصرف، هرچه سریعتر آن را ترک کنند و زیر نظر متخصص قلب و ریه قراربگیرند تا به سرعت عارضه مصرف سیگار شناسایی و اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود.

برای حفظ سلامت انجام ورزش منظم، مصرف مواد غذایی سالم شامل میوه و سبزیجات تازه به ویژه کلم بروکلی، پروتئین حیوانی کم چرب، مواد لبنی کم چرب، نان کامل، غلات و حبوبات، مغز‌های آجیل و شکلات تلخ توصیه می‌شود.

منبع:Dailymail

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مواد مخدر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا