مراسم وداع با تکاور شهید «امیر باصره» در انزلی برگزار شد


مراسم وداع با تکاور شهید «امیر باصره» در انزلی برگزار شد

انزلی-مراسم وداع با پیکر شهید «امیر باصره» با حضور خانواده دو شهید حادثه برخورد ناوشکن دماوند، جمع زیادی از مردم و مسئولان و پرسنل نیروی دریای در شهرستان انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفتمین روز ازخاکسپاری تکاور شهید «بیژن زارع» پیکر شهید «امیر باصره» پس از ۱۶ روز جستجو در دریای خزر کشف شد و امشب (دوشنبه)شهر ساحلی انزلی میزبان این دریادل شهید بود.

شهید «امیر باصره» به همراه شهید «بیژن زارع» دل به دریا زدند تا جان دوستانشان در ناوشکن آسیب دیده دماوند را نجات دهد اما حریف موج های خروشان دریا نشدند و از دل دریا به اوج آسمان پر کشیدند.

امشب شب وداع با این شهید بود، دریادلی که پس از ۲۰ سال خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت رسید. تکاوران هم رزم شهید زودتر از همه و پیش از آغاز مراسم برای آخرین وداع آمده بودند وخاطراتشان با این شهید را مرور می کردند و اشک می ریختند.

مردم ولایتمدار انزلی که همواره پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده اند همچون گذشته آمده بودند و همراه با دلاورمردان نیروی دریایی به آرمان های امام و انقلاب لبیک گفتند.

پیکر مطهر شهید بر روی دستان دلاورمردان نیروی دریایی وارد مصلی شد. غوغایی بر پا شد، ذاکر اهل بیت در حال مداحی بود، همسنگران و مردم نیز سینه زنان با اشک به سمت پیکر مطهر می رفتند و بر تابوت بوسه می زدند.

ناوشکن دماوند چهارشنبه ۲۰ دی با موج شکن انزلی برخورد کرد و آسیب دید.

بعد از وقوع این حادثه چهار نفر از نیروهای ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با یک فروند شناور برای امداد رسانی اعزام شدند که به علت طوفانی بودن دریا دچار سانحه شدند که دو نفر از سرنشینان به داخل آب دریا سقوط کرده و دو نفر دیگر به علت برخورد با موج شکن آسیب دیده و در بیمارستان بستری شدند.

شهید «بیژن زارع» و شهید «امیر باصره» جزء مفقود شدگان این حادثه بودند که پیکر شهید «بیژن زارع» پس از یک هفته جستجو پیدا، تشییع و خاکسپاری شد و پیکر «امیر باصره» پس از ۱۶ روز جستجو در دریای خزر کشف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...