کتاب استرس ؛ مدیریت اختلالات روانی در زندگی اثر حبیبه حیرتی، میلاد مرادی، سیدرضا محمدی


 کتاب   استرس  ؛ مدیریت اختلالات روانی در زندگی اثر حبیبه حیرتی، میلاد مرادی، سیدرضا محمدی

 استرس، اختلالات روانی را به راحتی در زندگی روزمره‌تان مدیریت کنید. امروزه تقریباً تمامی افراد با واژه‌ی استرس آشنایی دارند به طوریکه جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان شده است.  

اتاق خبر 24:

با کتاب استرس، اختلالات روانی را به راحتی در زندگی روزمره‌تان مدیریت کنید. امروزه تقریباً تمامی افراد با واژه‌ی استرس آشنایی دارند به طوریکه جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان شده زیرا انسان‌ها از کودکی با موقعیت‌های تنش‌زا مواجه هستند.

در قرن حاضر استرس یکی از مهم‌ترین زمینه‌های پژوهش در علوم مختلف به شمار می‌آید. این موضوع تا حدی جدی است که توجه دانشمندان رشته‌های مختلف اعم از پزشکان، روان‌شناسان، فیزیولوژی ست‌ها، زیست‌شناسان و جامعه‌شناسان را به خود جلب کرده است و هر یک جنبه‌هایی از استرس و عوارض آن را بررسی کرده‌اند. در دهه‌های اخیر همکاری این متخصصان به شکل‌گیری رشته‌هایی چون روان‌شناسی سلامت، طب رفتاری، طب روان‌تنی منجر شده است که درنتیجه تأثیر استرس بر رفتار، بهداشت روانی و اختلال‌های روان‌تنی توجه گردیده است.

 کتاب " استرس "؛ مدیریت اختلالات روانی در زندگی اثر حبیبه حیرتی، میلاد مرادی، سیدرضا محمدی

مرگ نزدیکان، حوادث غیرمترقبه، بیکاری و ناکامی‌های متعدد، ازجمله‌ی موقعیت‌هایی هستند که به ایجاد استرس می‌انجامند. باوجوداینکه منابع استرس را نمی‌توان از بین برد، ولی با شناخت آن می‌توان راه‌های مقابله‌ی مؤثر را شناخت و از تأثیرات منفی آن کاست. «استرس» در فارسی به تنیدگی و فشار روانی ترجمه‌شده است. علاوه بر این، بیشتر مردم بامعنا و مفهوم آن بیش از معادل‌های فارسی آن آشنایی دارند.

انسان‌ها در دنیا دچار مشکلاتی می‌شوند که پاسخی برای آن نمی‌یابند اما معنویت جوابگوی آن‌هاست و آن‌ها را از بی‌تابی نجات می‌دهد و سبب آرامششان می‌شود. درواقع دعا دارویی است برای نگهداری روح از انواع مشکلات که رویکردی غیر زیستی و معنوی دارند. آرامش و ایمان داشتن و اینکه فرد حس کند پشتیبانی دارد و رها نشده است و بتواند به خدا تکیه کند، بسیار مهم است.

نویسندگان کتاب مدیریت استرس، حبیبه حیرتی و میلاد مرادی، سیدرضا محمدی با هدف آشنایی خوانندگان با مفهوم استرس، عوامل موثّر و تأثیر آن بر بهداشت روانی و سلامت جسمانی، روش‌های مقابله و ارزیابی آن، این کتاب را به تألیف رسانیده‌اند. طرح موضوعات مختلف در این کتاب مدیریت استرس موجب می‌شود که خوانندگان به اهمیت و ضرورت توجه به استرس، پیامدها و روش‌های مقابله با آن پی ببرند.

نویسنده: میلاد مرادی ، شانای منتظر رحمتی، سیدرضا محمدی
موضوع: فشار روانی - مدیریت,فشار روانی - کنترل,فشار روانی - پیشگیری
منبع: کتابراه


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟