جنگاوری دوستم در فیلم هالیودی 12 جنگاور در سینماها


فیلم 12 جنگاور با بازی کریس همسورث و نوید نگهبان در باره ماموریت نیروهای آمریکا در افغانستان بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 به پرده سینما رسید. این فیلم فراز و نشیب‌های رابطه بین میچ نلسون و جنرال دوستم را به نمایش می‌کشد که در یکی از موارد جنرال...

فیلم 12 جنگاور با بازی کریس همسورث و نوید نگهبان در باره ماموریت نیروهای آمریکا در افغانستان بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001 به پرده سینما رسید.

این فیلم فراز و نشیب‌های رابطه بین میچ نلسون و جنرال دوستم را به نمایش می‌کشد که در یکی از موارد جنرال دوستم با انتقاد از فرمانده تیم ویژه آمریکایی می‌گوید که او بیشتر مانند یک سرباز فکر و عمل میکند تا یک سلحشور.

این فیلم که روایتگر جنگ‌های ایتلاف شمال بر ضد طالبان است و براساس رویدادهای واقعی و کتاب سربازان اسب‌سوارساخته شده که در آن داستان یک تیم از مأموران سازمان استخباراتی آمریکا به همراه نیروهای ویژه‌ این کشور را به نمایش می‌کشد که پس از حملات ۱۱ سپتامبر، برای نبرد با طالبان و القاعده به افغانستان می‌آیند.

هزینه ساخت این فیلم 130 دقیقه ای بالغ بر 35 میلیون دالر است و در نیومکزیکو در جنوب آمریکا ساخته شده که باتوجه به مناظر خشک و کوهستانی شباهت زیادی به افغانستان دارد.

کد (26)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز