طارمی: با طاهری توافق کردیم به فیفا دروغ بگوییم/ گفتند اگر در پرسپولیس بمانی برایت بد می‌شود!


طارمی: با طاهری توافق کردیم به فیفا دروغ بگوییم/ گفتند اگر در پرسپولیس بمانی برایت بد می‌شود!

مهاجم پرسپولیس اعلام کرد که در مورد شکایت ریزه اسپور با هماهنگی مدیران پرسپولیس درباره تاریخ عقد قرارداد به فیفا دروغ گفته اند.


به گزارش نامه نیوز، متن اظهارات مهاجم ایرانی الغرافه قطر را در ادامه می خوانید:

با پرسپولیس توافقی داشتم که در ایران عضو این تیم باشم و اگر پیشنهاد اروپایی داشتم بتوانم بروم. بعدش به ترکیه رفتم ولی علاقمند به فوتبال این کشور و ریزه اسپور نداشتم اما رضاییان آرزو داشت به اروپا برود و با رامین رفتم. قرار بود رامین قرارداد منعقد کند و من برگردم اشتباه کردم و قرارداد امضا کردم.

رفتن به اروپا اشتباه نبود اما آن قرارداد با ریزه اسپور اشتباه بود. البته رامین نقشی نداشت. می خواستیم به هم کمک کنیم و در اروپا بازی کنیم.

حدود هشت روز در تمرین این تیم بودم. می دانستم اشتباه کردم. وکیلم تماس گرفت و گفت جو بدی علیه تو به راه افتاده است و اگر می توانی برگرد. در حالی که من از قبل گفته بودم دوست دارم به اروپا بروم ولی اشتباهم را قبول داشتم و هوایی شدم و با وکیلم تماس گرفتم و از او خواستم با طاهری صحبت کند و اگر امکانش فراهم شد برگردم.

طاهری با من تماس گرفت و گلایه کرد. از او خواستم به من کمک کند. گفتند برگرد و ما پشت تو هستیم و انشالله اتفاقی رخ نمی دهد. گفتند مشکلی پیش نمی آید و با خیال راحت برگرد. روی حرف شان حساب کردم و برگشتم. در تصمیمی احساسی گفتم به عشق هواداران و برای قهرمانی پرسپولیس برمی گردم.

قبل از اینکه به پرسپولیس برگردم قرارداد امضا کردم و برگشتم. البته بندهای عجیبی داشتند. مثلا اگر جام حذفی یا لیگ قهرمان نشویم به ازای هر کدام ده درصد از قرارداد کسر شود! مبلغ توافقی را هم کمتر کردند اما برگشتم تا تیم خوبی که بود بعد از 10 سال قهرمان شود.

بعد از دربی که 4-2 بردیم اعلام کردم علاقمند به حضور در اروپا هستم. چند روز بعد از قول من اعلام شد که قرارداد بسته ام در حالی که خبر نداشتم. وکیلم از طرف من حرف زده بود و مدعی بود برای آرام شدن جو این کار را انجام داده است. پرسپولیس هم به استناد اون مصاحبه کذب ادعا کرد که قرارداد بسته شده در حالی که من چیزی را امضا نکرده بودم. وقتی در ترکیه بودم قرارداد را امضا کردم و فرستادم. توافق کرده بودیم که به دروغ بگوییم قرارداد مربوط به 30 خرداد بوده است.

تا مدت ها پیگیر ماجرا بودم و وکیل و باشگاه تاکید داشتند که همه چیز رو براه است اما 4 روز قبل از بازی با الهلال حکم محرومیت اعلام شد.

خیلی عصبانی بودم. در هتل نشسته بودم به سید جلال گفتم به برانکو بگو من نمی توانم تمرین کنم. مدیران تیم گفتند بیا روحیه بده. گفتم من خودم شوکه شده ام چگونه به بقیه روحیه بدهم. گفتند بگو مصلحت و خیریت بوده و من هم لباس پوشیدم سر تمرین رفتم مرا جلو دوربین بردند و مجبورم کردند آن حرف را بزنم و بگویم خیریتی در این محرومیت بوده است.

محرومیت پرسپولیس هیچ ربطی به من نداشت. من یک پرونده با فیفا داشتم و پرسپولیس هم یک پرونده دیگر. من به خاطر دو قرارداد محروم شدم و پرسپولیس به خاطر عدم صداقت.

درباره جریمه نقدی هر بار حرف متضادی می زدند. یک بار گفتند من باید پرداخت کنم بار دیگر گفتند باشگاه می دهد. بار دیگر گفتند پنجاه پنجاه. خدا را شکر که بخشیده شد.

قبل از اینکه به ترکیه بروم هدایتی تماس گرفت و مرا به یک رستوران دعوت کرد. هاشمی نسب، خداداد عزیزی و هادی طباطبایی هم بودند. گفت اگر در پرسپولیس بمانی مبلغی به تو می دهم. گفتم هدف من رفتن به اروپا است. قرار شد خبر نهایی را به او بدهم. زمانی که ترکیه بودم به هدایتی زنگ زدم گفتم مشکل پیش آمده و قصد برگشت دارم. آیا شما سر قولت هستی و به من کمک می کنی؟ قول کمک داد. گفتم برای رضایت پول می‌خواهند. به سرمربی ریزه اسپور گفتم قصد دارم بروم. آن زمان در ترکیه شلوغ شده بود و فیفا قانونی داشت که اگر در کشوری کودتا شود بازیکن می تواند قراردادش را فسخ کند که این مورد نیز در توضیحات پرسپولیس به فیفا وجود داشت. به ما گفتند سه میلیون دلار بدهید و بروید! گفتم من پولی از شما نگرفتم آی تی سی مرا هم پرسپولیس صادر نکرده و چرا باید چنین پولی بدهم. توافق نکردیم و من هم به ایران برگشتم.

بعد از برگشت به ایران سراغ هدایتی رفتم. نصف پولی که وعده داده بود را به من داد. پرسیدم جزو قرارداد باشگاه است یا نه که گفت کمک است و به خاطر علاقه پرداخت می‌کنم. مبلغ یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان پرداخت کرد.

ماجرای وویس لو رفته با هدایتی این است که من فکر می کردم با 500 میلیون تومان می توانم قراردادم را فسخ کنم. هدایتی قبول کرد پرداخت کند اما آنها خواستار سه میلیون دلار شدند. به تهران برگشتم و ماجرا را برای هدایتی تعریف کردم. قبل رفتن به ترکیه با پرسپولیس برای دو میلیارد توافق کرده بودم. وقتی برگشتم هدایتی گفت بیشتر از یک میلیارد و صد و پنجاه نمی دهم. طاهری هم تایید کرد این پول ربطی به باشگاه ندارد. قرارداد مرا هم کمتر کردند.

هدایتی به خیلی از بازیکنان دیگر هم پول داد مگر همه قرار بود رضایت بگیرند؟ پولی که به من هم داد ربطی به رضایت گرفتن از ریزه اسپور نداشت. من پولی را بالا نکشیده ام که این حرف‌ها را می‌زنند.

وکیل من گفت شنیده اگر نیم فصل دوم پرسپولیس بمانم برایم بد می شود. (طارمی اعلام کرد افراد تهدید کننده را معرفی نمی کند) اصلا مسئله ورزشی نبود. در سال منتهی به جام جهانی ترسیدم این تهدید جدی باشد. از داخل باشگاه به محل تمرین می آمدند و می گفتند چرا نمی روی؟! من می خواستم بمانم و بعد از جام جهانی بروم. وقتی گفتند باید بروی من هم اعلام کردم قصد رفتن دارم.

پیشنهادات اروپایی ام پایین بود که طبق آن پولی به باشگاه نمی رسید. باید به باشگاه پول می دادم تا رضایتنامه بگیرم و فقط پیشنهاد الغرافه پول خوبی به پرسپولیس می رساند. به همین دلیل تصمیم گرفتم مدتی هم در قطر بازی کنم تا بعد از جام جهانی ببینم چه اتفاقی می افتد.

با سایت قطری مصاحبه کردم از قول من زدند که شجاعی و دژاگه مرا ترغیب کردند به لیگ ستارگان بیایم. در حالی که من گفتم بزرگانی مثل شجاعی و دژاگه در قطر بودند و به خاطر آنها الغرافه را انتخاب کردم.

اقداماتی هماهنگ شده از سوی مدیران باشگاه و کانون هواداران توسط کمیته مجازی علیه من روی سکوها شکل می گرفت. دو سال آقای گل شدم اما روی سکوها به من فحش می دادند و دو سال خانواده ام استرس داشتند و در سختی بودند. من به هواداران هیس نشان ندادم. مخاطب من لیدری بود که جو ورزشگاه را علیه من بد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم