درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند


درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

سکته مغزی (که به عنوان عارضه مغزی-عروقی نیز شناخته می‌شود) یک اختلال پزشکی ناشی از ضایعات ناگهانی مغزی-عروقی است. این اختلال می‌تواند ناشی از انسداد رگ های خونی مغز (انفارکتوس مغزی) و توقف جریان خون به مغز در پشت انسداد باشد؛ یا به علت پارگی رگ‌های خونی در مغز که باعث می‌شود خون داخل عروق خارج شود و وارد بافت مغز شود که این امر متعاقبا باعث...

سکته مغزی (که به عنوان عارضه مغزی-عروقی نیز شناخته می‌شود) یک اختلال پزشکی ناشی از ضایعات ناگهانی مغزی-عروقی است. این اختلال می‌تواند ناشی از انسداد رگ های خونی مغز (انفارکتوس مغزی) و توقف جریان خون به مغز در پشت انسداد باشد؛ یا به علت پارگی رگ‌های خونی در مغز که باعث می‌شود خون داخل عروق خارج شود و وارد بافت مغز شود که این امر متعاقبا باعث تخریب و فشردگی مغز (خونریزی مغزی) می‌شود. در نتیجه، قسمت مربوطه‌ی مغز که زخمی‌ شده‌است نمی‌تواند کار کند؛ و متعاقبا بخشی از بدن که توسط آن بخش از مغز کنترل می‌شود نمی‌تواند عملکرد خود را انجام بدهد.

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

الف.علل بروز سکته مغزی:

مطالعات اپیدمیولوژیک در جهان نشان داده‌اند که شانس رخ دادن سکته‌ی مغزی (یا سکته‌ی مغزی مجدد) در کسانی که یکی از عوامل زیر را دارند، بیش‌تر از سایرین است:

– فشار خون بالا (هایپرتنشن): یکی از عوامل خطر اصلی سکته‌ی مغزی است

– دیابت

– بیماری‌های قلبی عروقی: به ویژه فیبریلاسیون دهلیزی، بیماری سرخرگ کرونری، بیماری نارسایی دریچه‌ی قلب

– سابقه‌ی قبلی سکته‌ی مغزی یا حملات ایسکمی گذرا

– صدای غیرعادی از شریان کاروتید که هیچ نشانه‌ای را نشان نمی‌دهد

– سیگار کشیدن: این یکی عاملی است که باعث افزایش خطر رخ دادن سکته‌ی مغزی و سایر بیماری‌ها مانند آترواسکلروزیس (تصلب شرائین) و فشار خون بالا می‌شود

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

– چاقی، بالا بودن کلسترول، بالا بودن چربی خون

– کم بودن فعالیت

– نوشیدن الکل

– بالا بودن سن: احتمال سکته‌ی مغزی همرا با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد، به ویژه در افراد بالای ۶۰ سال.

– مرد بودن: مردان بیش‌تر از زنان در معرض خطر سکته‌ی مغزی هستند

– داشتن سابقه‌ی خانوادگی سکته‌ی مغزی

مطلب مرتبط: نشانه سکته‌مغزی: ۸ نشانه که سکته‌مغزی را به شما هشدار می‌دهند

ب. بهترین درمان های خانگی سکته مغزی:

در واقع، پیشگیری از رخ دادن سکته مغزی و درمان آن چندان دشوار نیست. با این حال، بسیاری از مردم دقیقا نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و از نکات موثر برای درمان سکته‌ی مغزی به طور طبیعی و در خانه اطلاعی ندارند. بسیاری از آدم‌ها دوست ندارند به بیمارستان بروند چون در این صورت مشکل‌شان خیلی جدی به نظر می‌رسد. این بسیار خطرناک است زیرا سکته‌ی مغزی به عنوان یک قاتل، شناخته شده‌است. سکته مغزی واقعا می‌تواند هر چیزی را حتی زندگی فرد را متوقف کند. بنابراین، روی داروهای خانگی زیر و راهنمایی‌ها در مورد نحوه‌ی درمان سکته مغزی در خانه متمرکز شوید. همه‌ی آن‌ها طبیعی هستند بنابراین لزومی ندارد که نگران رخ دادن عوارض جانبی باشید.

۱. تغییر رژیم غذایی

این اولین نکته در فهرست موثرترین نکات برای درمان طبیعی سکته مغزی در خانه و در یک دوره‌ی زمانی کوتاه است که میل داریم در این مقاله معرفی کنیم و هر کسی باید در اسرع وقت آن را به کار ببندند.

در صورت بروز سکته‌ی مغزی که در اثر لخته شدن خون است، باید به میزان کلسترول خون‌تان توجه کنید زیرا بالا بودن مقدار کلسترول منجر به لخته شدن خون می‌شود. با تغییر دادن عادات غذایی خود و انتخاب یک سبک سالم می‌توانید سطح سلامتی خود را بهبود بدهید. از مصرف غذاهای غنی از چربی‌های اشباع، کلسترول و سدیم که برای خون و رگ‌های خونی مناسب نیستند، پرهیز کنید. علاوه بر این، مطالعات جدید مصرف نوشابه‌های رژیمی را به افزایش خطر سکته‌ی مغزی و سایر بیماری‌های مرتبط پیوند می‌دهد.

تغییر دادن رژیم غذایی یک معجزه برای سکته‌ی مغزی است، پس حتما آن را امتحان کنید!

۲. گیاه دارویی کهن‌دار را مصرف کنید.

گیاه دارویی کهن‌دار برای درمان سکته‌ی مغزی استفاده می‌شود. این گیاه دارویی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و جریان خون را به مغز افزایش می‌دهد. ثابت شده است که کهن‌دار مانع از تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود.

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

این گیاه به طور گسترده‌ای در اروپا برای درمان عوارض سکته مغزی از جمله مشکل در تعادل و حافظه، سرگیجه و همچنین ایجاد مشکل در روند تفکر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که کهن‌دار موجب افزایش جریان خون به مغز می‌شود. علاوه بر این، این گیاه دارویی به کاهش شکنندگی مویرگ‌ها نیز کمک می‌کند. کهن‌دار از سکته‌ی مغزی هموراژیک جلوگیری می‌کند. پزشکان اروپایی معمولا عصاره‌ی برگ کهن‌دار را برای درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی توصیه می‌کنند. مهم‌تر از همه ‌این‌که کهن‌دار یک گیاه سمی نیست، بنابراین هنگام استفاده از آن نباید نگران باشید.

شما باید یک محصول حاوی دست کم ۲۴٪ از هتروزیدهای کهن‌دار را انتخاب کنید و ۴۰ تا ۸۰ میلی‌گرم از آن را در روز مصرف کنید. با این حال، در صورتی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مانند آسپیرین مصرف می‌کنید قبل از استفاده از این دارو، باید به دنبال مشاوره‌ی پزشکی نیز باشید. در صورت مصرف بیش از حد کهن‌دار، ممکن است کج‌خلقی، اسهال و بی‌قراری را تجربه کنید.

مطلب مرتبط : ۴ علامت جدی سکته‌مغزی که حتما باید بدانید

۳. مصرف زردچوبه

زردچوبه یکی از داروهای خانگی برای درمان سکته‌ی مغزی است که شما و خوانندگان دیگرمان باید بدانید و از آن استفاده کنید. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه می‌تواند تشکیل لخته‌ی خون را کاهش دهد. زردچوبه یک عنصر کلیدی در پخت و پز است و ممکن است در بسیاری از غذاها به کار رود. شما باید مصرف زردچوبه را در غذاهای‌تان به میزان بیش‌تر در نظر داشته باشید تا مشکلات ناشی از سکته مغزی را کاهش بدهید و حتی آن‌ها را درمان کنید.

۴. خوردن زنجبیل

زنجبیل یک داروی مقوی برای عروق است زیرا می‌تواند سکته مغزی را درمان کند، سطوح کلسترول را کاهش دهد، به رفع مشکل کاهش گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. مصرف ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل به طور روزانه و در مدت حدود ۷ روز می‌تواند اثرات لخته شدن خون ۱۰۰ میلی‌گرم کره را خنثی کند. شما می‌توانید زنجبیل را در پخت و پز غذاهای‌تان استفاده کنید یا می‌توانید چای زنجبیل مصرف کنید. برای آماده کردن این چای ۱-۲ قاشق غذاخوری از ریشه‌ی تازه رنده شده‌ی زنجبیل را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید و بعد آن را دم بگذارید.

صبر کنید که چای خنک شود و بعد آن را بنوشید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید زنجبیل را به سالادهای‌تان اضافه کنید. ادامه‌ی این مقاله را بخوانید تا دیگر داروهای خانگی را برای درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی را کشف کنید. شما می‌توانید این روش‌های درمانی را به راحتی در خانه دنبال کنید. به طور خلاصه، این مورد نیز یکی از مفیدترین نکات برای درمان طبیعی و سریع سکته مغزی در خانه است که مردم نباید آن را نادیده بگیرند، بلکه باید همین حالا آن را امتحان کنند تا از این مشکل جدی و آزاردهنده خلاص شوند!

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

۵. خوردن هویج

در یک مطالعه مشخص شد که مصرف هویج می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی را کاهش دهد. خطر رخ دادن سکته‌ی مغزی در زنانی که ۵ وعده هویج در هفته مصرف می‌کنند، ۶۸٪ کم‌تر از افرادی است که هویج را کم‌تر از ۲ بار در ماه مصرف می‌کنند. هویج سرشار از بتا کاروتن و سایر کاروتنوئیدهای ضروری است. بنابراین، هویج بیش‌تری بخورید تا ببینید که چه تاثیر مثبتی در درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی دارد. این ریشه‌ی خوراکی (به ویژه‌ بچه هویج) را به عنوان تنقلات، مصرف کنید. آن‌ها را به سوپ سبزیجات اضافه کنید یا آب هویج تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید استفاده‌ی بیش‌تری از آن ببرید، چند تکه سیر و زنجبیل نیز به آب هویج اضافه کنید تا طعم آن نیز بهبود بیابد.

۶. استفاده از گیاه دارویی تاج خروس

بعضی از کارشناسان معتقدند که گیاه دارویی تاج خروس می‌تواند از سکته مغزی جلوگیری کند، زیرا می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد و بین حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی ایسکمیک شباهت‌هایی وجود دارد. تاج خروس یک منبع گیاهی عالی برای کلسیم است. برگ‌های جوان آن را در سالاد بریزید یا می‌توانید برگ‌های بالغ‌ترش را بخارپز کنید.

مطلب مرتبط : ۸ خوراکی که از سکته‌مغزی جلوگیری می‌کنند

۷. استفاده از سرکه سیب

این ماده‌ی خوراکی به شیوه‌های مختلفی برای رفع مشکلات ناشی از سکته مغزی مفید است. سرکه سیب یک تصفیه‌کننده‌ و سم‌زدای طبیعی است، بنابراین عملکرد آن تمیز کردن خون از هر گونه سمی است که می‌تواند در بروز سکته‌ی مغزی تاثیرگذار باشد. سرکه سیب همچنین به رقیق شدن خون کمک می‌کند و به این ترتیب سبب می‌شود که راحت‌تر در سراسر بدن جریان بیابد.

۸. مصرف ویتامین C

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است. ویتامین C می‌تواند رادیکال‌های آزاد را که در بروز این بیماری نقش دارند، از بین ببرد. علاوه بر این، ویتامین C همچنین به عملکرد سیستم ایمنی و ترمیم کردن بافت کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید سکته‌ی مغزی ممکن است خطرناک باشد، اما این اختلالی است که می‌تواند درمان شود. با توجه به مکمل‌های تغذیه‌ای مناسب و همچنین روش‌ّهای درمانی موجود، افراد می‌توانند تقریبا بهبودی کامل این اختلال را تجربه کنند.

۹. استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل به میزان فراوانی اسید چرب زنجیره متوسط ​​دارد. عملکرد این چربی‌ها تقویت جذب مواد مغذی است که به تسریع فرایند بهبودی کمک می‌کنند. ترکیب منحصر به فرد این روغن موجب تقویت عملکرد مغز و همچنین بهبودی آن می‌شود. این روغن نیز یک عنصر طبیعی فوق‌العاده است و استفاده از آن نیز در میان بهترین نکات برای درمان طبیعی مشکلات ناشی از سکته مغزی در خانه و بدون نیاز به هر گونه دارو، قرص یا مداخلات پزشکی محسوب می‌شود، به طوری که افراد دچار این مشکل باید استفاده از آن را هر چه زودتر امتحان کنند تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنند.

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

۱۰. مصرف ویتامین B6

ویتامین B6 یک ویتامین محلول در آب است که می‌تواند برای قربانیان سکته مغزی و همین‌طور بیماری‌های مرتبط بسیار مفید باشد. ویتامین B6 بهتر است به صورت زیرزبانی مصرف شود، زیرا قورت دادن آن سبب می‌شود که با سرعت کم‌تری وارد جریان خون شود. این ویتامین ارزان است و در فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها در دسترس است. مهم‌تر از همه این‌که، اصلا سمی نیست؛ به عبارت دیگر، اوردوز کردن ویتامین B6 بعید و دور از ذهن است، بنابراین شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی از آن استفاده کنید.

۱۱. مصرف ویتامین B۱۲

B۱۲ نیز یک ویتامین محلول در آب است که به بهبود توانایی‌های فیزیکی، احساسی و ذهنی کمک می‌کند. این ویتامین در فعالیت متابولیک هر سلول بدن نفش دارد و به همین دلیل است که برای کسانی که سیستم‌های بدن‌شان در اثر سکته مغزی تضعیف شده‌است، ضرورت دارد. علاوه بر این، B۱۲ نقش مهمی در کمک به جذب اسیدهای چرب دارد. این تاثیر مهم است چرا که چربی‌های امگا ۳ مسئول حفظ سلامت مغز و همچنین بافت‌های عصبی هستند.

مصرف مقادیر بالاتری از B۱۲ را در نظر داشته باشید اگر که محصولات حیوانی مانند شیر، تخم‌مرغ، پنیر، مرغ، گوشت قرمز و ماهی را به طور مرتب مصرف نمی‌کنید. اگر چه این ویتامین محلول در آب است، اما مصرف دوزهای خیلی بالا از آن در صورت وجود برخی اختلالات پزشکی در شما، با خطراتی همراه است. بنابراین، قبل از مصرف دوزهای بالا از این ویتامین، با پزشک‌تان مشورت کنید.

مطلب مرتبط : ۷ نشانه‌ی سکته‌مغزی که نباید نادیده بگیرید

۱۲. استفاده از روغن ماهی

روغن ماهی نیز یک عنصر طبیعی و ماده‌ی مغذی طبیعی است که وقتی پای راهنمایی‌ها و داروهای خانگی برای درمان طبیعی مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی در خانه به میان می‌آید، می‌تواند کمک‌کننده باشد. ثابت شده‌است که اسیدهای چرب امگا ۳ مزایای مثبتی برای بدن دارند، از جمله این‌که مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی را درمان می‌کنند. روغن ماهی، به ویژه از ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، به میزان زیادی اسیدهای چرب سالم دارد و دارای نسبت ایده آل DHA، EPA و ALA است. یک جایگزین برای افراد گیاهخوار، روغن شاهدانه است، گرچه قیمت بالاتری دارد.

روغن ماهی برای افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند به دو صورت فایده دارد: با بهبود سیستم عصبی و سلامت روان و جلوگیری از بیماری عروق کرونر، که ممکن است بعد از سکته‌ی مغزی رخ بدهد. روغن ماهی همچنین به پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با عروق خونی کمک می‌کند، تاثیر مثبتی که برای افرادی که سکته‌ی مغزی هموراژیک را پشت سر گذاشته‌اند، بسیار مهم است. اگر چه روغن ماهی مزایای زیادی دارد، اما لازم به ذکر است که مصرف مقادیر بیش از حد این روغن می‌تواند در بالا رفتن خطر رخ دادن سکته‌ی مغزی نقش داشته باشد. در صورتی که مطمئن نیستید چه میزان از آن را باید مصرف کنید، بهتر است با یک پزشک یا داروساز صحبت کنید.

۱۳. استفاده از تائورین

جزء تشکیل‌دهنده‌ی بسیاری از نوشیدنی‌ها، تائورین یک اسید آلی طبیعی است. این دارو برای تنظیم هیپوگلیسمی، پرفشاری خون و دیابت استفاده می‌شود، بیماری‌هایی که ممکن است در میان کسانی که به دنبال درمان سکته‌ی مغزی هستند، عوامل خطر محسوب شوند. این ترکیب با افزایش جذب اکسیژن به مغز و ثبات بخشیدن به سلامت غشاء سلولی، به درمان سکته مغزی کمک می‌کند. علاوه بر این، تائورین همچنین از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن جلوگیری می‌کند.

در حالی که تائورین در بسیاری از نوشیدنی‌ها یافت می‌شود، با انتخاب یک مکمل تائورین به شکل قرص یا کپسول می‌توانید از عوارض جانبی شربت ذرت و کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها دوری کنید.

۱۴. استفاده از گیاه دارویی دم شیر چینی

برخی از پزشکان طب سنتی چینی، به منظور درمان سکته‌ی مغزی، مصرف این گیاه را توصیه می‌کنند. این گیاه بر روی کبد، قلب و کلیه تاثیر می‌گذارد و رکود خون را بهبود می‌دهد. یک مطالعه نشان داد که عصاره‌ی این گیاه دارویی می‌تواند نواحی تحت تاثیر سکته‌ی مغزی را کاهش دهد، و آسیب‌های عصبی ناشی از سکته‌ی مغزی را ترمیم می‌کند و اثر محافظتی بر روی سلول‌های مغز دارد. این مطالعه همچنین از استفاده‌ی سنتی از این گیاه برای تقویت فرایند بهبودی پس از سکته‌ی مغزی حمایت می‌کند. هرگز این دارو را با سایر داروهای رقیق‌کننده‌ی خون یا داروهای سکته‌ی مغزی ترکیب نکنید.

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

۱۵. استفاده از گیاه دارویی بایکال اسکولکپ

این یکی از گیاهان اساسی در طب چینی است و برای درمان سکته‌ی مغزی استفاده می‌شود. ریشه‌ی این گیاه دارویی دارای ۴ فلاونوئید قدرتمند است: نوروگونوزید، بایکالین، اوروکسیلوزید و همچنین وگنوزید. عصاره‌ی اسکولکپ می‌تواند با درمان فلج و ترومبوز مغزی ناشی از سکته‌ی مغزی، به بهبود سکته‌ی مغزی کمک کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که عصاره‌ی این گیاه دارویی در درمان آسیب مغزی مرتبط با سکته‌ی مغزی و کمک به بهبود مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی موثر است. قبل از مصرف این گیاه یا ترکیب آن با سایر رقیق‌کننده‌های خون، با پزشک‌تان مشورت کنید.

۱۶. استفاده از جینسنگ

جینسنگ یک گیاه است که برای بهبود سیستم دفاع بدن در برابر استرس و بیماری استفاده می‌شود. یک مطالعه عصاره‌ی جینسنگ حاوی گینسنوزید Rb۱ را در رابطه با سکته‌ی مغزی مورد آزمایش قرار داد. این مطالعه نشان داد که این عصاره رفتار عصب را بهبود می‌بخشد و به طور همزمان موجب ایجاد نورون‌های جدید مغزی می‌شود. قبل از مصرف آن با پزشک‌تان مشورت کنید در صورتی که از مشکلات قلبی یا فشار خون بالا رنج می‌برید.

مطلب مرتبط: جلوگیری از سکته‌مغزی

۱۷. نوشیدن آبمیوه‌های تازه و خام

یک بیمار که سکته‌ی مغزی را پشت سر گذاشته است باید آبمیوه‌های تازه و خام را به رژیم غذایی روزانه‌اش اضافه کند، زیرا این امر به کاهش شدت مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف آبمیوه‌های خام و تازه همچنین به کاهش عوارض جانبی این بیماری کمک می‌کند و همین‌طور اجازه می‌دهد که فرد به طور موثر و آرام‌آرام به حالت عادی باز گردد.

۱۸. حمام کردن با نمک اپسوم

حمام کردن با نمک اپسوم چند بار در هفته به عنوان یک درمان خانگی خوب برای درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی شناخته شده‌است. این کار به آرامش عضلات و جوان‌سازی آن‌ها کمک می‌کند. حمام با نمک اپسوم برای کمک به کاهش علائم ناشی از سکته‌ی مغزی و بازگشت سریع فرد به حالت عادی پیشنهاد می‌شود.

۱۹. کاهش استرس

استرس به بروز مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند و در صورتی که شدید باشد، می‌تواند به حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی منجر شود. گزینه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند سطح استرس را کاهش دهید مانند خواب کافی، ورزش منظم، خندیدن یا داوطلب شدن. تماشای تلویزیون این مشکل را تسکین نمی‌دهد، بلکه ممکن است حتی استرس را تشدید کند. علاوه بر این، سعی کنید از شرایطی که باعث عصبانی شدن یا بروز اضطراب در شما می‌شود دوری کنید.

۲۰. داروهای گیاهی:

بسیاری از داروهای طبیعی برای درمان اختلالات ناشی از سکته‌ی مغزی ایسکمیک، بر اساس داروهای استاندارد چینی وجود دارند. اکثر مکمل‌های طبیعی برای کمک به افزایش جریان خون به نواحی مغز که در طی این حادثه‌ی مغزی آسیب دیده‌اند، طراحی شده‌اند. برخی از مکمل‌ها برای اثرات مثبتی که روی عصب‌ها دارند، شناخته شده‌اند. این بدان معنی است که می‌توانند از سلول‌های مغز در برابر آسیب بیش‌تر محافظت کنند.

گیاه دارویی رایجی که از آن برای درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی ایسکمیک استفاده می‌شود، مریم‌گلی چینی است که می‌تواند باعث تحریک و افزایش گردش خون شود. در روند بازیابیِ پس از سکته‌ی مغزی، این گیاه می‌تواند به بازگرداندن ظاهر عادی فرد کمک کند. با این حال، بیش‌تر تحقیقات در مورد این گیاه قطعیت چندانی ندارند. گیاه دارویی دیگری نیز وجود دارد که برای این منظور استفاده می‌شود – جینسنگ سیبری. این گیاه دارویی با هدف محافظت از سلول‌های مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر زیادی در بهبود رگ‌های خونی نه تنها در مغز بلکه در کل بدن دارد.

۲۱. ماساژ:

ماساژ نوع خاصی از درمان لمسی است که ثابت شده‌است فشار خون را پایین می‌آورد، به بهبود افسردگی کمک می‌کند، و خلق و خوی را بهبود می‌دهد. برخی از محققان در واقع نشان داده‌اند که ماساژ برای کسانی که از سکته‌ی مغزی جان سالم به درد برده‌اند، بسیار مفید است، زیرا می‌تواند به کاهش میزان افسردگی و اضطرابی که آن‌ها در اثر محدودیت‌های ناشی از این رخداد تجربه می‌کنند، کمک کند. ماساژ همچنین می‌تواند جریان خون را به عضلاتی که دچار اسپاسم یا فلج شده‌اند، افزایش دهد.

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

با این وجود، باید محدودیت‌های خاصی را به خاطر داشته باشید. برای این مورد، زمانی که فرد بدون آسودگی کامل ماساژ می‌گیرد، عضلات آن‌طور که باید و شاید سر حال نمی‌شوند. در برخی موارد، بیماران سکته‌ی مغزی نمی‌توانند آرامش عضلانی را به طور کامل تجربه کنند، و این ممکن است منجر به نتایج نه چندان مطلوب شود. علاوه بر این، فشار نباید خیلی شدید و عمیق باشد. هدف ماساژ این است که جریان خون در عضله افزایش بیابد و اگر آن را عمیقا فشار دهید، فقط می‌تواند به آسیب دیدن عضلات منجر شود.

علاوه بر این، اعمال فشار زیاد ممکن است باعث کبودی بیش‌تر در بعضی از قربانیانی شود که از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون برای پیشگیری از سکته‌ی مغزی استفاده می‌کنند. تحقیقات مربوط به ماساژ و سکته‌ی مغزی هنوز در مراحل اولیه قرار دارند. اما در هر صورت، استفاده از ماساژ می‌تواند به جنبه‌های ذهنی مدیریت عواقب ناشی از سکته‌ی مغزی کمک کند. به همین دلیل است که ماساژ می‌تواند به برخی از بیماران سکته‌ی مغزی کمک کند.

۲۲. طب سوزنی

طب سوزی نوعی درمان جایگزین است که به مدت قرن‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر چه در بیماران سکته‌ی مغزی در ایالات متحده آمریکا به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در بعضی از کشورها، از جمله چین، طب سوزنی یک درمان پذیرفته‌شده برای سکته‌ی مغزی است. اعتقاد بر این است که این روش درمانی می‌تواند جریان خون را در بخش‌هایی از بدن که دارای حرکت نیستند، افزایش دهد. به همین دلیل است که اغلب در موارد فلج استفاده می‌شود، و به کمک آن جریان خون افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که عضلات دوباره به کار بیفتند. طب سوزنی به طور گسترده‌ای در مورد مشکلات زبان و تعادل استفاده می‌شود. اگر چه بعضی از محققان در واقع اظهار داشته‌اند که طب سوزنی بسیار مفید و موثر است، اما اغلب این مطالعات سوگیرانه یا کوچک هستند.

۲۳. نوشیدن شیر سویا:

این مورد در واقع نکته‌ی جالبی در مورد نحوه‌ی درمان سکته‌ی مغزی و جلوگیری از این بیماری به طور طبیعی و بدون مواجه شدن با هرگونه مشکلی است (به جز در صورتی که شما از محصولات سویا متنفر باشید!). شیر سویا برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند یک نوشیدنی ایده‌آل محسوب می‌شود زیرا دارای اثراتی بر پیشگیری از آترواسکلروزیس (تصلب شرایین)، تنظیم اختلالات چربی خون و پایین آوردن فشار خون است. مردم باید هر روز و برای همیشه حدود ۵۰۰ میلی‌لیتر شیر سویا را در ترکیب با ۵۰ گرم شکر سفید چند بار در طول روز مصرف کنند.

۲۴. خوردن انگور:

انگور، از جمله انگور تازه و کشمش، برای افراد دارای فشار خون بالا مناسب است، زیرا این میوه حاوی سطح بالایی از نمک پتاسیم است که دارای اثرات ضد فشار خون و خواص دیورتیک (ادرارآور) است و می‌تواند مقدار پتاسیمی را که در اثر مصرف دارو از دست داده‌اید، بازیابی کند.

۲۵. خوردن سیب:

سیب همیشه برای سلامتی خوب است. بعضی افراد حتی معتقدند که اگر هر روز سیب بخورند، در معرض خطر ابتلا به هیچ گونه بیماری نخواهند بود. سیب حاوی سطح بالایی از پتاسیم است، و می‌تواند سدیم اضافی را از بدن خارج کند. این تاثیر به بدن کمک می‌کند تا سطح طبیعی فشار خون را کنترل کند و آن را در حد طبیعی نگه دارد. شما باید همیشه ۳ عدد سیب بخورید و یا روزی سه بار ( هر بار حدود ۵۰ میلی‌لیتر) آب سیب بنوشید. این در واقع یکی از بهترین نکات در مورد نحوه‌ی درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی به طور طبیعی است که اصلا نباید نادیده بگیرید!

درمان سکته مغزی: 29 درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

۲۶. خوردن گریپ‌فروت:

گریپ‌فروت حاوی سطح بالایی از نارینجنین است – آنتی‌اکسیدانی که می‌تواند به کبد کمک کند تا به طور موثری چربی بیش از حد را بسوزاند. گریپ‌فروت همچنین به بهبود کنترل قند خون کمک می‌کند، سطح قند خون را پایین می‌آورد و برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی بسیار مفید است.

۲۷. خوردن سیر:

سیر می‌تواند هیپرلیپیدمی (چربی خون) و فشار خون بالا را کاهش دهد. اگر هر روز ۲ حبه سیر خام، سیر ترشی یا ۵ میلی‌لیتر سرکه با سیر ترشی بخورید، می‌توانید از خواص آن برای حفظ فشار خون پایدار استفاده کنید. علاوه بر این، رژیم غذایی حاوی سیر می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ، جلوگیری از سرطان مری و مهار سرطان سینه کمک کند. خوردن یک یا دو فنجان سیر به طور روزانه، حدود ۱۳ تا ۲۵ درصد به کاهش میزان تری‌گلیسیرید کمک می‌کند، و خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول و لخته شدن خون را کاهش می‌دهد.

۲۸. خوردن گوجه‌فرنگی:

این یکی از بهترین نکات در مورد نحوه‌ی درمان مشکلات ناشی از رخ دادن سکته‌ی مغزی در خانه است که دوست داریم در این مقاله در اختیار خوانندگان بگذاریم. در واقع، گوجه‌فرنگی غنی از ویتامین C و P است و اگر مردم هر یک تا دو روز یک بار به طور مرتب گوجه‌فرنگی خام مصرف ‌کنند، می‌توانند از بروز فشار خون بالا به طور موثری جلوگیری کنند، به ویژه هنگامی ‌که عارضه‌ی خونریزی از چشم در اثر سکته، وجود دارد. علاوه بر این، ویتامین A، C و لیکوفن موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند به جلوگیری از سرطان پروستات، ریه و معده کمک کند. گوجه‌فرنگی همچنین بر کاهش فشار خون تاثیر می‌گذارد و از بروز آترواسکلروزیس (تصلب شرایین) جلوگیری می‌کند – یکی از عوامل خطرناک که منجر به بیماری عروق کرونر در قلب و سکته‌ی مغزی می‌شود.

۲۹. خوردن اسفناج آبی

اسفناج آبی برای سلامتی بسیار مفید است. این گیاه مقوی شامل سطح بالایی از کلسیم است به طوری که برای حفظ فشار اسمزی و حفظ فشار خون در سطح نرمال بسیار مفید است. اسفناج آبی یک گیاه خوراکی خاص است و برای افرادی که فشار خون همراه با سردرد (یکی از عوامل اصلی سکته‌ی مغزی) دارند، مناسب است. این آخرین نکته در مورد نحوه‌ی درمان مشکلات ناشی از سکته‌ی مغزی به صورت طبیعی است که افراد دچار این مشکلات باید امتحان کنند!

این هم فهرستی از ۲۹ موثرترین نکته در مورد نحوه‌ی درمان طبیعی مشکلات پیش آمده در اثر سکته مغزی در خانه است که خوانندگان باید بدانند و به خاطر داشته باشند تا بتوانند پس از سکته مغزی بدن‌شان را سالم نگه دارند و در صورت امکان با این بیماری خطرناک بدرود بگویند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

درمان سکته مغزی: ۲۹ درمان خانگی سکته مغزی که همه باید بدانند

مطالب مرتبط
فرزند چندم بودن چه چیز را در مورد شخصیت‌تان فاش می‌کند
مدیوم شدن :۲۸ شیوه افزایش توانایی های سایکیک (روانی)
خواص موز :۴۱ بهترین خاصیت موز برای سلامتی، پوست و مو
۱۰ بزرگترین شهر ایران را بشناسید
بازیابی پیام های تلگرام : ۳ راه که پیامها و عکسهای پاک شده تلگرام را برگردانید
مرموزترین مکان دنیا: ۱۵راز منطقه ۵۱ که برق از سرتان می‌پراند
روح گرایی :تاریخچه و ۷ اصل مکتب ارتباط با ارواح
۲۷ نشانه عشق واقعی که حتما باید بدانید
کیپ شدن گوش: ۱۷ درمان خانگی گوش کیپ شده
خواص کرفس: ۳۰ فایده شگفت انگیز کرفس برای سلامتی، پوست و مو
تاول خونی: ۱۰ درمان خانگی تاول خونی که واقعا موثر است
کلاژن پوست: ۱۷ ماده خوراکی برای کلاژن سازی پوست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...