اوضاع غبارآلود هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت/ تشکیل جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات دانشجویان در هاله‌ ابهام


اوضاع غبارآلود هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت/ تشکیل جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات دانشجویان در هاله‌ ابهام

کریم سلحشور آخرین نماینده از وزارت نفت بود که برای رفع مشکلات استخدام دانشجویان به دانشگاه صنعت نفت رفت، در زمان حضور وی کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات و بررسی مطالبات دانشجویان تشکیل شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا- علی فراهانی؛ بعد از دو ماه کش و قوس بالاخره با استعفای دکتر عبدالنبی هاشمی از ریاست دانشگاه صنعت نفت آبادان در 27 دی ماه موافقت شد و وزیر نفت در حکمی دکتر کریم سلحشور با حفظ سمت (معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت) سرپرست جدید این دانشگاه شد.

کریم سلحشور آخرین نماینده از وزارت نفت بود که با همراهی امام جمعه آبادان برای رفع مشکلات استخدام دانشجویان صنعت نفت به این دانشگاه رفت. در زمان حضور وی با اصرار فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات و بررسی مطالبات دانشجویان تشکیل شد. بعد از راه‌اندازی این کارگروه دانشجویان به اعتراضات خودشان پایان دادند و در کلاس‌های درس حضور یافتند.

هنوز چند روز از تشکیل کارگروه نگذشته بود که دکتر عبدالنبی هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت بدون هیچ توضیحی از سمت خود استعفا داد و بعد از آن حتی یک بار هم در دانشگاه حاضر نشد! در حالی‌که وی در گذشته به دانشجویان قول داده بود که اگر نتواند مشکلات پیش آمده را برطرف کند دیگر به دانشگاه نمی‌آید و سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. بنابراین جای سوال و تامل است که چرا بعد از رفع نسبی مشکلات و تشکیل کارگروه برای رسیدگی به آنان، او از سمت خود استعفا داده است؟

اوضاع غبارآلود هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت/ تشکیل جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات دانشجویان در هاله‌ ابهام

چند هفته بعد از کناره‌گیری هاشمی، خبرگزاری آنا در خبری استعفای یکی دیگر از مسئولان دانشگاه صنعت نفت آبادان را اطلاع رسانی کرد. مهندس محمد صادق نوروزیه همانند هاشمی بدون هیچ توضیحی از معاونت فرهنگی دانشگاه صنعت نفت استعفا داد و وی چند روز قبل مسئول کتابخانه و ارتباط با صنعت این دانشگاه شد.

پشت پرده استعفای رئیس و معاون فرهنگی دانشگاه چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه صنعت نفت آبادان بیش از دو ماه بدون رئیس، سرپرست و معاون فرهنگی اداره می‌شد و در این مدت دانشجویان با مشکلات آموزشی بسیاری مواجه شدند. البته معاونت پشتیبانی دانشگاه صنعت نفت بدون هیچ حکمی مسئولیت اداره دانشگاه را بر عهده داشت و در این مدت نیز نسبت به مطالبات دانشجویان و امور فارغ‌التحصیلان بی‌تفاوت بود.

طبق اخبار واصله از دانشگاه صنعت نفت آبادان، دکتر عبدالنبی هاشمی و مهندس محمدصادق نوروزیه بدون هیچ فشاری یا دستور تحمیلی از سمت خود استعفا دادند و کناره‌گیری آنان به چند ماه قبل برمی‌گردد. این دو مسئول در درخواست‌های پی‌در‌پی اما نامعلوم از سمت خود استعفا داده بودند ولی با درخواست آنان موافقت نمی‌شد. بنابراین دانشگاه صنعت نفت در ماه‌های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده است. شاید خود دانشجویان بهترین افرادی باشند تا بتوانند با پاسخ‌های خودشان به رفع ابهامات کمک کنند تا بدانیم در دانشگاه صنعت نفت آبادان چه خبر است؟

بدون تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه انتخاب شد

یکی از دانشجویان این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: انتخاب دکتر سلحشور به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بدون معارفه و تودیع دکتر هاشمی صورت گرفته است و فقط آقای زنگنه در حکمی ایشان را به سمت سرپرستی دانشگاه و حفظ سمت معرفی کرد.

وی در این باره اضافه کرد: در این چند روزی که از حکم سرپرستی آقای سلحشور می‌گذرد؛ او هنوز به دانشگاه نیامده است. اکثر دانشجویان معتقدند که وی از سوابق اجرایی و تحصیلاتی خوبی در حوزه نفت برخوردار است اما مشکل اصلی اینجاست که آقای سلحشور به دلیل سمت‌های مختلف و مهمی که دارد نمی‌تواند در دانشگاه حضور یابد و به مشکلات دانشجویان رسیدگی کند.

اوضاع غبارآلود هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت/ تشکیل جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات دانشجویان در هاله‌ ابهام

استعفای رئیس دانشگاه قابل پیش بینی بود

این دانشجو درباره دلیل یا دلایل استعفای دکتر عبدالنبی هاشمی از ریاست دانشگاه توضیح داد: قبلا آقای هاشمی به ما گفته بود که بارها از سمت خود استعفا داده است، اما مسئولان وزارت نفت با درخواست وی موافقت نمی‌کنند. بنابراین استعفای وی ربطی به رفع یا عدم حل مشکلات پیش آمده برای دانشجویان نداشته و ندارد چراکه ما از قبل انتظار استعفای او را داشتیم و کناره‌گیری وی از ریاست دانشگاه دور از ذهن نبود.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا تاکید کرد: آقای هاشمی به دلیل فشارهای زیادی که از سوی برخی مسئولان و همچنین دانشجویان بر او وارد می‌شد به تنگ آمد و از سمت خود استعفا کرد. بعید می‌دانم که استعفای آقای هاشمی سیاسی کاری یا تحمیلی باشد. چراکه وی بعد از آخرین استعفا حتی یک بار هم در این دو ماه در دانشگاه صعنت نفت حضور نیافت تا با درخواست او موافقت شود.

جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات برگزار نمی‌شود

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت درباره روند برگزاری جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات که حدود دو ماه پیش ایجاد شده بود، به خبرنگار آنا گفت: یکی دو بار جلسات کارگروه با حضور طرفین یا نمایندگان دانشگاه، وزارت نفت و... برگزار شد، اما متاسفانه سه هفته اخیر این کارگروه به حالت تعلیق درآمده و دیگر تشکیل جلسه نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: نهاد رهبری دانشگاه صنعت نفت تلاش زیادی کرد تا کارگروه رسیدگی به مشکلات روز چهارشنبه بعد از مدت‌ها تاخیر تشکیل جلسه دهد، اما بنا به دلایلی از جمله معارفه سرپرست جدید برگزاری جلسه لغو شد.

اوضاع غبارآلود هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت/ تشکیل جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات دانشجویان در هاله‌ ابهام

این دانشجو تصریح کرد: امیدواریم با آمدن آقای سلحشور مشکلات پیش آمده برطرف شوند و کارگروه هم به موقع و طبق همان تعهداتی که مسئولان داده بودند تشکیل جلسه دهد. اما تعدادی از دوستان و هم کلاسی‌ها اعتقاد دارند که اتفاقات اخیر برای دور زدن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت است تا از این طریق ذهن ما را از اعتراض و مطالبات اصلی خودمان که همان استخدام است دور و منحرف کنند.

دانشگاه صنعت نفت بدون معاون فرهنگی!

یکی دیگر از دانشجویان درباره جایگزین نوروزیه در معاونت فرهنگی دانشگاه صنعت نفت آبادان به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: هنوز شخصی از سوی دکتر سلحشور یا وزیر نفت برای معاونت فرهنگی انتخاب نشده است، اما بعد از مدت‌ها با استعفای آقای نوروزیه موافقت شد و وی در حال حاضر مسئول کتابخانه و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعت نفت آبادان شده است. متاسفانه ما علاوه بر مشکلات آب و هوایی با مشکلات دانشگاهی و آموزشی نیز مواجه هستیم، امروز (30دی) یکی از امتحانات ما به دلیل گرد و غبار لغو شد.

اوضاع غبارآلود هیات رئیسه دانشگاه صنعت نفت/ تشکیل جلسات کارگروه رسیدگی به مشکلات دانشجویان در هاله‌ ابهام

انتخاب سرپرست جدید را نقطه عطف می‌دانم

حجت‌السلام علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تصریح کرد: انتخاب آقای سلحشوری را به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعت نفت آبادان نقطه عطفی می‌دانم و احساس می‌کنم که وی بتواند مشکلات بوجود آمده برای دانشجویان و دانشگاه را برطرف کند. البته از این به بعد باید ارتباط خودم را با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تقویت کنم تا بهتر بتوانم به مشکلات و مطالبات آنان ورود داشته باشم. همان طور که قبلا گفته بودم هنوز هم دانشگاه صنعت نفت خط قرمز مردم آبادان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش عالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری