برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در امامزاده سیده‌ملک خاتون(ع) برگزار شد


برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در امامزاده سیده‌ملک خاتون(ع) برگزار شد

مسئول فرهنگی اوقاف جنوب شرق تهران گفت: برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در امامزاده سیده‌ملک خاتون (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان امروز در امامزاده سیده‌ملک خاتون (ع) برگزار شد.

وی افزود: این برنامه فرهنگی همراه با جوایز با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه شد.

برنامه فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان در امامزاده سیده‌ملک خاتون(ع) برگزار شد

امامزاده سیده ملک خاتون(س) در تهران خیابان خاوران، خیابان شهید برادران سجادی، هشت متری ملایری واقع شده است. در سال 1378 هجری شمسی فعالیت‌های عمرانی و نما کاری و اجرای طرح‌های توسعه و محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز، به طرز زیبایی در این بقعه انجام شده است.

بنای اصلی حرم، تاریخی و از آثار زمان فتحعلی شاه قاجار است که طبق کتیبه سنگ مرمر و کاشی‌های مرقد توسط نواب علیه سلطنت خانم ملقب به محترم السلطنه بنت بدیع الملک میرزای عماد الدوله در سال 1309 ه ق تعمیر شده است.

بنای فعلی بقعه شامل ایوان آجری و رواق جدید سر تاسری اطراف است .و ورودی آن از سمت شمال و نمای آن فاقد کاشیکاری است. در سال 1381 شمسی به دلیل فرسودگی ضریح چوبی مشبک عهد قاجار، ضریح جدید مطلا و بدیعی توسط استاد روزگاریان در اصفهان ساخته شده و در این مکان نصب شده است. طرح مرمت سر در قدیمی محوطه نیز با هماهنگی میراث فرهنگی در دست اقدام است. طبق متن زیارتنامه موجود، صاحب بقعه از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است.

بقعه مزبور دارای محوطه‌ای پارک مانند همراه با وسایل بازی کودکان و دیگر امکانات مورد نیاز زائران است و مراسم دعا و روضه‌خوانی در طول هفته در آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان