یونیسف: جنگ عراق با داعش یک میلیون و 300 هزار کودک را آواره کرد


یونیسف: جنگ عراق با داعش یک میلیون و 300 هزار کودک را آواره کرد

تهران - ایرنا - سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: کودکان بیش از نیمی از 2 میلیون و 600 هزار آواره عراقی را تشکیل می دهند که جنگ سه ساله این کشور با گروهک تروریستی داعش در مناطق تحت اشغال تروریست ها برجای گذاشته است.

«پیتر هاوکینز» نماینده یونیسف در عراق به رویترز گفته است: « در نتیجه درگیری و فقدان سرمایه گذاری، چهار میلیون کودک عراقی درحال حاضر نیازمند کمک در سراسر عراق هستند.»
وی افزود: «از مجموع 2میلیون و 600 هزار عراقی که در نتیجه جنگ سه ساله با داعش آواره شدند، یک میلیون و 300 هزار تن از آنها را کودکان تشکیل می دهند.»
«گرت کاپلاره» geert cappelaere مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در بیانیه ای اعلام کرد: با وجود پایان درگیری در برخی از مناطق عراق، خشونت همچنان در مناطق دیگری از این کشور وجود دارد و در هفته کنونی سه انفجار در بغداد روی داده است.
وی در بخش دیگری از این بیانیه افزود: خشونت نه تنها موجب کشتار کودکان بلکه موجب ویرانی مدارس، بیمارستان، منازل مسکونی و راه ها می شود. این پدیده همچنین بافت اجتماعی متنوع و فرهنگ تسامح را که حافظ انسجام جوامع است، از بین می برد.
در همین حال، سازمان بین المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد: سه میلیون و 220 هزار آواره عراقی در پایان ماه دسامبر (دی ماه) به منازلشان بازگشته اند.
دبیرخانه عمومی هیات وزیران عراق 11 ژانویه (21 دی ماه) نیز اعلام کرد: 50 درصد آوارگان عراقی به مناطق آزاد شده از اشغال تروریست های داعش بازگشته اند.
سرانجام حیدر العبادی 21 نوامبر 2017 (30 آبان 96) به طور رسمی پایان نظامی گروه تروریستی داعش را که از سال 2014 بیش از یک سوم از خاک عراق را اشغال کرده بود، اعلام کرد.
شبس*9363*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری