نقطه ویرگول نماد و نشانه چیست؟


در مورد کاربرد نقطه ویرگول یا سمی کالن در نوشتار فارسی و انگلیسی پیش از این توضیحاتی داده ایم. اما چیزی که شاید به نظر جالب بیاید آن است که چرا در سال های اخیر بسیاری از مردم این علامت را بر روی بدن خود تتو (خالکوبی) می کنند. نقطه ویرگول نماد چیست؟ این علامت […] The post نقطه ویرگول نماد و نشانه چیست؟ appeared first on کوکا.

نقطه ویرگول نماد و نشانه چیست؟تتو نقطه ویرگول نماد چیست؟

نقطه ویرگول نماد چیست؟

این علامت به معنای مبارزه با خودکشی می باشد. در یک نوشته، نویسنده زمانی از این علامت استفاده می کند که باید جمله مستقل خود را پایان دهد و می تواند آن را ادامه ندهد اما تصمیم می گیرد نوشته خود را همچنان ادامه دهد. در زندگی نیز نویسنده شما و زندگی تان جملات هستند.

کسانی که این تتو را انجام می دهند می خواهند به کسانی که قصد خودکشی دارند یا در دام اعتیاد و افسردگی افتاده اند بگویند زندگی جریان دارد و باید به فکر ادامه این موهبت الهی باشند.

پروژه سمی‌ کالن یا نقطه‌ویرگول چیست؟

پروژه سمی‌کالن از تمامی انسان‌ها در سرتاسر دنیا دعوت می‌کند تا با کشیدن طرحی از این علامت نگارشی (;) در جایی از پوست بدن شان بر لزوم توجه به مشکلات مرتبط با روان از جمله افسردگی، خودکشی، اعتیاد و آسیب به خود تأکید کرده و همراهی و حمایت خود را از افرادی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند نشان دهند.

در این میان، بسیاری گام را از یک طرح موقت فراتر نهاده و این علامت را بر روی پوست خود خالکوبی (تاتو) کرده‌اند.

بنیانگذار پروژه سمی‌کالن، امی بلوئل، که خود نیز قربانی افسردگی و بازمانده خودکشی بوده، در سال 2003 پدرش را بر اثر خودکشی از دست داد. او پروژه سمی‌کالن را در سال 2013 و به یاد پدرش بنیان گذاشته است.

امی می‌گوید: «روزهایی در زندگیم بودند که امید در آن‌ها جایی نداشت. درد و درگیری، طاقت‌فرسا بود و به نظر می‌رسید زنده ماندن ارزشی ندارد. اما در اوج این ناامیدی و کشمکش، بارقه‌ها و کورسوهای امید، در تاریکی در انتظارم بودند تا آن‌ها را بیابم و مال خود کنم.»

پروژه سمی‌کالن آن‌طور که در وبسایت رسمی خود اشاره کرده بر این باور است که علامت نقطه‌ ویرگول زمانی استفاده می‌شود که نویسنده امکان انتخاب میان پایان دادن به یک جمله و یا ادامه آن را دارد اما ادامه دادن را انتخاب می‌کند.

اینجا، نویسنده کنایه از ما انسان‌ها و جمله، اشاره‌ای به زندگی هر کدام از ماست. زندگی که می‌توانیم به آن پایان دهیم و یا با امید به روزهایی روشن‌تر جملات تازه‌ای را برای آن رقم بزنیم.

ختنه دختران جوان+عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اقدام زشت زن جوان با سگ ماده و توله اش / تفریح لاکچری اما وحشتناک + فیلم