پرورش هفت میلیون و 747 هزار قطعه جوجه گوشتی و تخم گذار در شهرستان اردستان


پرورش هفت میلیون و 747 هزار قطعه جوجه گوشتی و تخم گذار در شهرستان اردستان
دکتر 'میثم استکی' روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان گفت: افزون بر پنج میلیون قطعه مرغ گوشتی در 9 ماهه امسال از این شهرستان به کشتارگاه های اصفهان ارسال شده و با توجه شرایط کنونی صنعت طیور، اردستان رتبه نخست تولید مرغ گوشتی در استان را دارد.
وی همچنین از صادرات بیش از 225 تن تخم مرغ خوراکی در سال جاری توسط مرغداری های اردستان به دیگر شهرستان ها و استان های مجاور خبر داد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان همچنین بیان کرد: 200 راس گاو، 2 هزار و 311 راس گوسفند و بز و 164 نفر شتر طی 9 ماهه امسال در کشتارگاه ذبح شده است.
او با اشاره به معدوم شدن 2 مرغداری با 130 هزار قطعه جوجه به دلیل بیماری نیوکاسل اضافه کرد: 345 کیلوگرم گوشت و فراورده های خام دامی نیز از ابتدای سال جاری تا کنون از چرخه مصرف حذف و 32 تن نهاده دامی نیز توقیف شده است.
استکی به ورود بیماری آنفولانزای حاد پرندگان به کشور و استان اشاره کرد و گفت: هیچ موردی از ابتلا به این بیماری به واسطه اقدام های پیشگیرانه مانند راه اندازی ایستگاه های کنترل در مرغداری های این شهرستان مشاهده نشده است.
وی با اشاره سم پاشی بیش از یک میلیون مترمربع از محل نگهداری دام ها در شهرستان اردستان عنوان کرد: 55 هزار و 920 راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله، 34 هزار و 590 راس گوسفند و بز و 2 هزار و 500 راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی و 412 قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری در سال جاری واکسینه شد.
نزدیک به 147 واحد پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار در شهرستان اردستان فعال است.
این شهرستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟