درمان صرع: 6 درمان خانگی بیماری صرع


درمان صرع: 6 درمان خانگی بیماری صرع

گفته می‌شود که صرع با دارو درمان می‌شود، زیرا این چیزی است که اکثر مردم به تاثیرگذاری آن اعتقاد دارند، اما در واقع شما می‌توانید برای درمان صرع روی روش‌های طبیعی نیز متمرکز باشید. با این حال، به منظور انجام درمان‌های طبیعی همچنان باید ابتدا با پزشک‌تان در مورد امن و بی‌خطر بودن آن روش‌ها مشورت کنید. به هیچ وجه سراغ هیچ گونه درمان گیاهی نروید...

گفته می‌شود که صرع با دارو درمان می‌شود، زیرا این چیزی است که اکثر مردم به تاثیرگذاری آن اعتقاد دارند، اما در واقع شما می‌توانید برای درمان صرع روی روش‌های طبیعی نیز متمرکز باشید. با این حال، به منظور انجام درمان‌های طبیعی همچنان باید ابتدا با پزشک‌تان در مورد امن و بی‌خطر بودن آن روش‌ها مشورت کنید. به هیچ وجه سراغ هیچ گونه درمان گیاهی نروید بدون دانستن این که آیا آن روش روی بیماری شما تاثیر مثبت دارد یا خیر.

درمان صرع: 6 درمان خانگی بیماری صرع

۱. گیاه دارویی ویولت تری

ریشه‌ی ویولت تری می‌تواند برای درمان صرع و سایر مشکلات مربوط به روانشناسی و فیزیولوژی مانند عصبی بودن استفاده شود. در پژوهش‌ها ثابت شده­است که می‌توان آن را به عنوان درمان مناسبی برای صرع استفاده کرد، اما تحقیقات بیش‌تری باید برای تقویت نتایج این تحقیقات باید صورت بگیرند و اطمینان حاصل شود که ریشه‌ی این درخت واقعا مفید است.

مطلب مرتبط: بیماری صرع: ۲۲ روش پیشگیری از صرع که ثابت شده‌اند

درمان صرع ۲: منیزیم

گفته می‌شود که منیزیم در بهبودی صرع نقش مهمی دارد، بنابراین کمبود منیزیم ممکن است منجر به تشنج شود. اگر شما مبتلا به صرع هستید، رژیم غذایی غنی از منیزیم داشته باشید، اما دقت کنید که نباید بیش از اندازه از آن دریافت کنید. منیزیم را به صورت هوشمندانه از مکمل‌ها یا غذاها دریافت کنید تا میزان کافی و مناسبی از آن را به نفع سلامتی‌تان داشته باشید. مصرف بیش از حد منیزیم می‌تواند مضر باشد زیرا این ماده می‌تواند سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن را از بین ببرد. به درستی مراقب رژیم غذایی‌تان باشید و منیزیم را به صورت عاقلانه بر اساس نیازی که به آن دارید مصرف کنید. شما می‌توانید اسفناج، بادام یا بادام زمینی را برای دریافت منیزیم بخورید یا سراغ نمک اپسوم بروید، گرچه میزان خلوص آن ممکن است مشکل دیگری باشد.

درمان صرع ۳: روی

ارتباط بین روی و تشنج در یک مطالعه ثابت شده‌است. مطابق با این مطالعه عدم وجود روی در بدن افراد مبتلا به صرع منجر به تشنج می‌شود. بنابراین با داشتن یک رژیم مناسب، به اندازه‌ی کافی روی به بدن‌تان برسانید.

۴. امگا ۳

از آن‌جایی که صرع به شدت با سیستم عصبی مرتبط است، می‌توانید از امگا ۳ به عنوان یکی از درمان‌های طبیعی این اختلال استفاده کنید، چرا که این اسید چرب برای سلامتی سیستم عصبی عالی است. همچنین در مطالعه‌ای ثابت شده‌است که امگا ۳ می‌تواند مشکلات تشنج را حل کند و از تعداد دفعات رخ دادن آن بکاهد.

مطلب مرتبط: درمان آلزایمر :۲۱ درمان خانگی بیماری آلزایمر که واقعا موثر است

درمان صرع ۵: سنبل‌الطیب

در یک مطالعه ثابت شد که گیاه دارویی سنبل‌الطیب (علف گربه) برای درمان طبیعی صرع عالی است چرا که دارای خواص ضد تشنج است. با این حال، استفاده از سنبل‌الطیب برای درمان این بیماری باید پس از مشاوره با یک فرد حرفه‌ای انجام شود، زیرا ممکن است در صورت استفاده با برخی داروها، چند عارضه‌ی جانبی را ایجاد کند. همچنین استفاده از این گیاه برای درمان این بیماری به صورت طولانی مدت توصیه نمی‌شود. قبل از این‌که مصرف این گیاه دارویی را امتحان کنید، ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید.

۶. فلفل صورتی

فلفل صورتی از کشور هند، یک درمان عالی طبیعی برای چندین بیماری مختلف است چرا که بخش‌های مختلف آن از جمله میوه، پوست و برگ‌ها همگی به عنوان دارو، مفید و تاثیرگذار هستند. نه تنها برای درمان صرع، بلکه برای تومورها، روماتیسم و ​​مشکلات پوستی نیز می‌توان از این گیاه دارویی استفاده کرد. تاثیر گذاری فلفل صورتی به علت امبلین موجود در آن است که خواص ضدعفونی‌کننده و ضد التهابی دارد و حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هم است.

پس از رخ دادن تشنج چه کار باید کرد

اگر مبتلا به صرع هستید، خانواده خود را در مورد کمک‌های اولیه‌ی مرتبط با تشنج آگاه کنید تا بدانند که بدون دستپاچه شدن چه کار باید انجام دهند.

۱. محافظت از فرد دچار تشنج

بسته به این‌که تشنج در کجا اتفاق افتاده‌است، باید اقدام درستی را انجام دهید. اگر تشنج در یک مکان خطرناک رخ بدهد، فرد را حرکت بدهید. اگر موقعیت حرکت دادن فرد را ندارید، می‌توانید به راحتی اشیاء یا وسایلی را که اطراف او است و ممکن است برای‌اش خطرناک باشد، از او دور کنید.

۲. فردا دچار تشنج را ترک نکنید.

هرگز فردی را که دچار تشنج شده‌است ترک نکنید و مطمئنا هم چنین کاری نخواهید کرد به خصوص اگر او عضوی از خانواده‌تان باشد. شما می‌توانید در کنار او بمانید و اگر واژگون نمی‌شود به آرامی با او حرکت کنید و او را در مسیر هدایت کنید. او را هدایت کنید که در یک منطقه‌ی بدون خطر به آرامی جلو برود و ابدا دستپاچه نشوید. اگر این احتمال وجود دارد که او زمین بخورد، باید چیزی نرم مانند یک کوسن یا پارچه‌ای نرم را برای حمایت از سر او استفاده کنید. ابدا او را تنها نگذارید تا دوباره هوشیار شود.

۳. دهان او را بررسی کنید.

زمانی که تشنج برای کسی رخ می‌دهد هرگز چیزی در دهان او قرار ندهید نه غذا و نه نوشیدنی. افرادی که دچار تشنج می‌شوند ممکن است پس از هوشیار شدن دچار مشکل تنفسی شوند، بنابراین دهان او را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مجاری تنفسی‌اش مسدود نشده باشد. اگر او نمی‌تواند به طور عادی نفس بکشد، حتما با اورژانس تماس بگیرید. هر گونه آسیب یا تشنج دیگری پس از پایان اولین تشنج باید توسط یک فرد حرفه‌ای مورد درمان قرار بگیرد، بنابراین به دنبال دریافت کمک تخصصی باشید.

برخی از اقدامات پیشگیرانه‌ی قید شده در بالا هم در مورد تشنج است و هم درمورد خود صرع. چرا که تشنج به عنوان علامت اصلی صرع در نظر گرفته می‌شود، اگر چه بعضی از افراد در واقع دچار صرع نیستند اما تشنج را تجربه می‌کنند. به عبارت دیگر، صرع و تشنج به شدت به هم مرتبط هستند، بنابراین، در کنار انجام اقداماتی برای جلوگیری از صرع، تشنج را نیز باید در نظر بگیریم. به یاد داشته باشید از هیچ گیاه یا دارویی بدون مشورت با پزشک استفاده نکنید، رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید و در این مسیر ثابت قدم باشید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: drhealthbenefits

درمان صرع: ۶ درمان خانگی بیماری صرع

*
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
(مشاهده امروز ۱ نفر)
مطالب مرتبط
۶ روش فوری برای انگیزه بخشی به افراد
تقویت مغز: ۱۸ خوراکی عالی برای سلامت و تقویت مغز
حقوق بدون شغل: فنلاند به شهروندانش حقوق ماهانه می‌دهد
برقراری ارتباط در محیط کار : روسای مریخی، کارمندان ونوسی
۹ روش موفقیت در کار تیمی
چین پروژه‌ای را برای تسخیر جهان آغاز کرد
۱۰ نشانه مرد واقعی که هرگز نباید از وی بگذرید
رتبه ایران :رتبه بندی بین المللی ایران در ۹ دسته موضوعات مهم جهان
۷ دلیل که نباید پوست سیب زمینی را دور بیندازیم، ضد سفیدی مو
۹ نکته که برای استخدام فروشنده ماهر باید به آن توجه کنید
دلیل کاهش بی سابقه خر و الاغ در جهان مشخص شد
مدل های جدید خودروهای الکتریکی تویوتا به بازار می‌آیند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان