اورژانس اجتماعی گنبدکاووس نیازمند تصویب چارچوب اداری است


اورژانس اجتماعی گنبدکاووس نیازمند تصویب چارچوب اداری است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به نقش و اهمیت پایگاه اورژانس اجتماعی این شهرستان، برلزوم تصویب جایگاه این مرکز خدماتی در چارچوب اداری سازمان بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک روز یکشنبه در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی گنبدکاووس گفت: پایگاه اورژانس اجتماعی این شهرستان در چند سالی که از آغار فعالیت آن می گذرد، توانسته درحوزه ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی موفقیت های خوبی داشته باشد.
وی افزود: در سفر چند ماه پیش رئیس سازمان بهزیستی کشور به گنبدکاووس، قول مساعد برای تعریف چارت اداری و ردیف اعتباری پایگاه اورژانس اجتماعی این شهرستان داده شد که امیدواریم این وعده هرچه سریعتر محقق شود.
شیبک با اشاره به وجود آسیب های مختلف اجتماعی و روند رو به رشد آن در کشور و این شهرستان، اضافه کرد: تقویت پایگاه های اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان ضروری است.
وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی و فرهنگی پیچیدگی ها و گستردگی های خاصی دارد که توجه به آن بر عهده همه دستگاه های اجرایی، فرهنگی و خدماتی است، تصریح کرد: دراین حوزه همه ادارات و نهادها بویژه کارشناسان فرهنگی و اجتماعی آنان و نیز شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عمومی باید ضمن پرهیز از کلی نگری، با ارائه راهکارهای علمی به پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس، آگاهی بخشی به خانواده ها و نسل جوان را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: برای موفقیت دراین حوزه باید با برنامه علمی و کارشناسی شده اقدام کرد.
شیبک، توجه به برنامه های نشاط و شادی با رعایت قانون و شرع برای جوانان و خانواده ها و نیز استفاده از ظرفیت های طرح ملی 'بازآفرینی شهری' برای احداث پایگاه های خدمات اجتماعی در محلات آسیب پذیر را مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز دراین جلسه که یکی از دستور کارهای آن کودکان خیابانی و کار بود، گفت: برای شناسایی و ساماندهی کودکان خیابانی و کار که ملیت ایرانی دارند، همه دستگاه ها و نهادها باید به بهزیستی کمک کنند.
محمدرضا فشایی بدون رائه آمار افزود: 50 درصد کودکان خیابانی و کار، ملیت غیر ایرانی دارند که دستورالعملی برای ساماندهی آنان وجود ندارد و تنها وزارت کشور و اداره کل اتباع بیگانه این وزارتخانه متولی آن هستند.
وی با قرائت بندهای مختلف آیین نامه ارائه خدمات فوریت های اجتماعی مصوب سال 92، برضرورت همکاری بیشتر اداراتی که در این آیین نامه نام آنان ذکر شده مانند 'وزارتخانه های ارتباطات و فناروی اطلاعات، دادگستری، کشور، راه و شهرساز، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی' و نیروی انتظامی و صدا و سیما با بهزیستی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه که یک دستور کار آن نیز مسائل اجتماعی و محیط دانشگاهی بود، دو تن از کارشناسان حوزه اجتماعی و یک کارشناس مذهبی گنبدکاووس به بیان برخی مسائل و مشکلات در این حوزه پرداختند.
دکتر مژگان میرزا از کارشناسان حوزه اجتماعی و مشاوره معتقد است، روند رو به رشد آسیب های اجتماعی درجامعه و محیط های دانشگاهی بیشتر به خاطر عدم آموزش های مناسب و لازم و نیز تعریف نشدن خط قرمزها برای جوانان بوده است.
وی گفت: کم توجهی به این حوزه سبب شده تا براساس آمار ارائه شده توسط اداره جوانان دفتر سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار طلاق از سال 85 تا 93 در کشور رشد 53 درصدی داشته باشد.
دکتر میرزا افزود: فرار از ازدواج به بهانه تحصیل، کاهش نرخ باروری و افزایش سن ازدواج از دیگر پیامدهای آسیب های اجتماعی درجامعه دانشگاهی بوده به گونه ای که درحال حاضر سن ازدواج در آقایان به 27،6 سال و در بانوان 26،1 سال رسیده است.
منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس نیز دراین جلسه از برنامه ریزی برای احداث دو باب خانه محله در دو محله سیدآباد و مدرسی از محل اعتبارات طرح ملی بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این دو طرح تا پایان امسال آغاز می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس