کدام ویتامین ها برای خانم های میانسال مناسب است؟


بعد از اینکه خانم ها مرز 40 سالگی را رد می کنند، نیازمند مصرف برخی از ویتامین ها و مکمل ها برای محافظت از بدنشان هستند. خانم های میانسال باید کلسیم زیاد مصرف کنند چون باعث محکم شدن استخوان ها می شود و همچنین خانم های میانسال باید پتاسیم مصرف کنند چون باعث کاهش ریسک […]

کدام ویتامین ها برای خانم های میانسال مناسب است؟

بعد از اینکه خانم ها مرز 40 سالگی را رد می کنند، نیازمند مصرف برخی از ویتامین ها و مکمل ها برای محافظت از بدنشان هستند. خانم های میانسال باید کلسیم زیاد مصرف کنند چون باعث محکم شدن استخوان ها می شود و همچنین خانم های میانسال باید پتاسیم مصرف کنند چون باعث کاهش ریسک سکته مغزی در آنان می شود.

بدن زنان بعد از ٤٠ سالگی به انواع ویتامین ها و مکمل های بیشتری نیاز دارد و آنان برای آنکه بتوانند تندرستی خود را ضمانت کنند، استفاده این مکمل ها را نباید فراموش کنند.

ویتامین B12

این ویتامین مهمترین ویتامینی هست که زنان باید آن را استفاده کنند زیرا بعد از ٤٠ سالگی این ویتامین به دشواری به بدن جذب می گردد. وجود این ویتامین علت می گردد تا خون و مغز به خوبی کار کنند. این ویتامین را میتوان در گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و تخم مرغ پیدا کرد.

کلسیم

کلسیم علت محکم شدن استخوان ها می گردد و از آنجایی که اغلب زنان دچار مریضی پوکی استخوان هستند، باید استفاده هر روزه این ویتامین را در برنامه همه روزه خود قرار دهند.

ویتامین D

ویتامین D از بدن در مقابل تغییراتی که به خاطر بالا رفتن سن ایجاد می گردد بادیگارد می کند و کم بودن این ویتامین علت ایجاد آسیب قلبی، سرطان سینه و دیابت در زنان می گردد. ویتامین D در ماهی و فرآورده های لبنی غنی شده، غلات و حبوبات وجود دارد، اما در کل ویتامین D بدست آمده از مواد غذایی به دشواری جذب بدن می گردد و خورشید خوب ترین مرجع برای جذب این ویتامین هست.

منیزیم

زنان در ٤٠ سالگی خطر مبتلا شدن به فشار خون را احساس می کنند و خوب ترین ویتامینی که توان دارد از زنان در مقابل این مریضی محافظت کند، منیزیم هست.

پتاسیم

استفاده پتاسیم در زنان یائسه احتمال سکته مغزی را در آنان کاهش می دهد پتاسیم من جمله ویتامین هایی هست که باید استفاده گردد مگر آنکه پزشک شما را از خوردن این ویتامین منع کرده باشد زیرا استفاده بیشتر از اندازه این ویتامین به قلب و دستگاه گوارش خدشه می زند. با استفاده موز، سیب زمینی شیرین، برگ چغندر، لوبیا و عدس توان دارید این ویتامین را جذب کنید.

منبع: راهنمای سفر من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت سالمندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403