مداخلات قدرت های فرامنطقه ای باعث ناامنی در منطقه شده است/ ایران امنیت در غرب آسیا را به مثابه امنیت خود می داند


مداخلات قدرت های فرامنطقه ای باعث ناامنی در منطقه شده است/ ایران امنیت در غرب آسیا را به مثابه امنیت خود می داند

تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در دومین کنفرانس امنیتی تهران تاکید کردند: سیاست ها و مداخلات قدرتهای فرامنطقه ای نه تنها به تامین امنیت کمکی نکرده بلکه باعث ناامنی و بی ثباتی در منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دومین کنفرانس امنیتی تهران که از صبح امروز – دوشنبه- در محل اجلاس سران برگزار شده بود، دقایقی پیش (شامگاه دوشنبه) با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
سید جلال دهقانی فیرزآبادی دبیر علمی کنفرانس امنیتی تهران بیانیه پایانی این کنفرانس را قرائت کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:
دومین کنفرانس امنیتی تهران با شعار احترام، اعتماد، گفت و گو، همکاری متقابل، امنیت و پیشرفت جمعی در شرایطی برگزار می شود که منطقه غرب آسیا در دوره حساس و نقطه عطف تاریخی خود به سر می برد. تهدیدهای گروه های تروریستی و تکفیری مانند داعش با رشادت ها و همکاری های کشورهای منطقه کم رنگ شده ولی با توجه به برخی از سیاست های نادرست قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای همچون سیاست های آمریکا امنیت منطقه با تهدیدهای نوظهوری روبه رو است که مهمترین آن عبارتند از:
یک: مسابقه تسلیحانی بی رویه، دو: مداخله نظامی قدرت های بزرگ فرامنطقه ای، سه: امنیتی شدن هویت و مذهب، چهار: حکمرانی ناشایست، پنج: افراط گرایی و تروریسم، شش: تروریسم سایبری، هفت: توسعه نیافتگی اقتصادی، هشت: مخاطرات زیست محیطی
این خبر در حال تکمیل است
سیام**9254**6984**خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار: امیرکاردان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم