5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر


5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر

«کریم بنزما» آن‌قدر بد عمل کرده و آن‌قدر صدمه به رئال مادرید زده است که دیگر جای دفاع از خویش باقی نگذاشته و رییس بزرگ مجبور است که در همین ژانویه یک حرکت اساسی صورت داده و یک مهاجم درجه یک جدید بخرد.

سرویس ورزش مشرق- اگرچه رئال مادرید، فصل گذشته را با کسب 5 جام به پایان رساند و قدرت خود را به رخ دیگر باشگاه‌های جهان فوتبال کشاند، اما در این فصل عملکرد خوبی نداشته و 16 امتیاز از بارسلونا در لالیگا عقب است. اما سوال بزرگ این است که آیا «زین‌الدین زیدان» سرمربی محبوب رئالی‌ها می‌تواند روح در کالبد نیمه جان رئال مادرید دمیده و سال 2018 را هم همچون 2017 برای این تیم تبدیل به یکی از بهترین‌ سال‌ها کند؟ گزارش مختصر حاضر، به 5 گزینه‌ای که زیدان در ذهن دارد می‌پردازد.

1. به خدمت گرفتن کپا

«کیلور ناواس» به عنوان دروازه‌بان اول رئال، یک دروازه‌بان مطمئن و خوب است اما «کیکو کاسیا» به عنوان یک دروازه‌بان ذخیره، اصلا در حد و اندازه‌های رئال مادرید نیست. امضای قرارداد قریب‌الوقوع با «کپا آریتزابالاگا» دروازه‌بان شایسته جوان آتلتیکو مادرید، در راستای همان سیاست جذب بازیکنان مستعد داخلی صورت می‌گیرد تا بدین‌وسیله هسته مرکزی اسپانیایی تیم هم حذف شود و علاوه بر آن، فقدان ناواس چه در زمان مصدومیت و چه در صورت بازنشستگی احساس نشود. در واقع، خریدن دروازه‌بان جوان آتلتیکو مادرید، هم محکم‌کاری است و هم سرمایه‌گذاری برای آینده. کپا، از همیشه به رئال نزدیک‌تر است. چرا که پرداخت 20 میلیون یورو رقم فسخ قرارداد او برای رئال ساده‌تر از هر چیز ممکن است.

5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر

2. خرید مهاجم جدید به عنوان جایگزین بنزما

اگرچه «فلورنتینو پرز» -رییس باشگاه رئال مادرید- که معمولا علاقه‌ای به پنجره نقل و انتقالات زمستانی نشان نمی‌دهد اما «کریم بنزما» که بسیار نزدش محبوب است، آن‌قدر بد عمل کرده و آن‌قدر صدمه به رئال مادرید زده است که دیگر جای دفاع از خویش باقی نگذاشته و رییس بزرگ مجبور است که در همین ژانویه آن حرکت اساسی را زده و یک مهاجم درجه یک جدید بخرد. از سوی دیگر با این‌ که زیدان برخلاف منش‌اش و به طرز عجیب و غریبی از هموطن‌ خود دفاع می‌کند اما هیئت مدیره رئال مادرید قویا نسبت به خرید یک جایگزین برای بنزما به پرز اخطار داده‌اند چرا که باشگاه جای احساسات هموطنی نیست و منافع مالی باشگاه به شدت به خاطر افتضاحات بنزما در خطر است. پس، هواداران رئال مادرید باید در روزها و هفته‌های آینده منتظر یک مهاجم درجه یک جدید باشند.

5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر

3. کهکشانی با طعم نیمار

دو تابستان است که رئال مادرید بدون یک اَبَرخرید گذرانده است و این از سنت همیشگی این غول فوتبال بعید است. اکنون، با توجه به عملکرد ضعیف زیدان و بازیکنان جوان‌اش در این فصل، لزوم خرید یک فوق‌ستاره چاره‌ساز احساس می‌شود چرا که از سوی دیگر هم، رونالدو به بازنشستگی نزدیک می‌شود. رئالی‌ها در تابستان از خرید «کیلیان امباپه» به دلایل فنی منصرف شدند اما اکنون یکی از هم‌تیمی‌های امباپه که می‌تواند بهترین بازیکن جهان در سال‌های آینده باشد، به شدت مدنظر مدیران رئال قرار دارد. باید دید که نیمار این ریسک را در خود می‌بیند که بار دیگر به فوتبال اسپانیا برگردد.

ظاهرا، این نابغه برزیلی در انتظار بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا نشسته تا عملکرد پاریسن ژرمن و آینده خود با این تیم را ببیند و بعد تصمیم بگیرد. درست همان کاری که پرز به عنوان رییس باشگاه رئال مادرید می‌کند. لیگ قهرمانان، قطعا آخرین فرصت برای زیدان جهت تصمیم‌گیری در انتخاب خریدهاست و اگر رئال مادرید نتواند قهرمان شود، پرز با چنگ و دندان نیمار را به رئال مادرید خواهد آورد کما اینکه در صورت موفق شدن زیدان هم باز نمی‌تواند یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های چند سال اخیر خود را فراموش کند.

5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر

4. لیگ قهرمانان اروپا

اکنون در موزه سانتیاگو برنابئو 12 جام لیگ قهرمانان اروپا خودنمایی می‌کند و موجب حسادت و غبطه تمامی باشگاه‌های بزرگ و حریفان رئال مادرید است. علاوه بر این، کسب دو قهرمانی متوالی در دو سال اخیر حضور زیدان در لیگ قهرمانان اروپا، بسیار دستاورد ارزشمندی برای رئال مادرید است. پرز، نگاه خوبی به زیدان در رقابت‌های اروپایی دارد و شکست و حذف پاریسن ژرمن در مرحله یک هشتم، می‌تواند ترس را به دل حریفان این تیم بیاندازد و مسیر را برای کسب قهرمانی سوم این تیم در لیگ قهرمانان هموار سازد. قطعا، قهرمانی در این تورنمنت بسیار ارزشمند، بار روانی بسیار مثبتی برای رئال مادرید و بهبود وضعیت تیم در بر دارد.

5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر

5. پایان‌بخشی به مصدومیت‌ها

مصدومیت‌های پرشماری که در این فصل برای بازیکنان رئال مادرید پیش آمد، باعث شد که زیدان فقط 3 روز را برای تمرین با تمامی بازیکنان به طور کامل در اختیار داشته باشد. ظاهرا، زیدان تمرکز بسیار زیادی در این سال بر تقویت قوای جسمانی و وضعیت فیزیکی بازیکنان‌اش کرده تا به مشکل سال گذشته دچار نشود.

5 گزینه پیش روی زیدان برای حل مشکل رئال مادرید در سال 2018 + تصاویر

منبع:

http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2018/01/05/5a4fcb71ca474197218b45ad.html

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!